[Power Mac G4] Krijg CD-Rom lade niet open

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10-2024

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb hier een oud beestje staan een mooi Power Mac G4. Ik heb nu een klein beetje ervaring opgedaan met Macs, maar dit probleem krijg ik niet opgelost.

Probleem
De mac bevat 3 schijven een lege van 120GB, een schijf met het Label Macintosh HD waar alleen de systeemmap op staat en een map eDrive. Hij start op in OSX 9.2.

Ik heb hier 4 installatie CD's liggen van Tiger, maar ik loop meteen al vast met het proberen om deze in de cd-speler te krijgen. Ik heb een logitech muisje en een logitech keyboard (met Apple toetsen erop) op de G4 aangesloten. Maar ik kan nergens vinden hoe ik de lade open krijg.

Wat heb ik geprobeerd
- Opnieuw opstarten met linkermuisknop inhouden
- Diverse toetscombinaties tijdens het opstarten
- apple+e ingedrukt

Ik wil hem 'kaal' instaleren. maar ik krijg ten eerste de cd er al niet in... wie kan me helpen?

BOINC stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-06 20:55

Maartenvs

For Sale

Zit er geen klein gaatje voorop de drive waar je een paperclip in kan steken? Anders ook nog een optie als je in de terminal kan komen;
code:
1
drutil tray eject

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 16:17

SambalBij

We're all MAD here

Die terminal optie hierboven wordt erg lastig aangezien OS 9.2 (Géén OSX dus) die niet heeft :)
De linker muisknop ingedrukt houden op het moment dat bij aanzetten de chime klinkt zou moeten werken...
Kijk anders eens op http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25345 daar staat het een en ander.
En anders toch maar op zoek naar een apple keyboard, die hebben een eject knop :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPeter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 13:26
Hem laten opstarten met linkermuisknop ingedrukt moet gewoon werken. Ik had 1,5 week geleden dit probleem ook. Hierna kun je de dvd van Tiger er in stoppen. Laat de G4 erna van de DVD opstarten d.m.v. het opstarten met de C ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10-2024

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Een beetje laat, maar ik vind het altijd netjes om nog even de oplossing te posten.

Gewoon even een extra DVD-ROM speler aangehangen. Bootte gelijk van cd! Heb weer een schone apple :D

BOINC stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 10:28
En volgens mij is in het geval van een niet apple tobo F11 de vervangende toets.

Jouw naam in onder mijn Post

Pagina: 1