Hallo allemaal,
Ik begin een tikkie gefrustreerd te raken, maar ik blijf maar errors krijgen met het parsen van een stukje datum/tijd welke een fixed layout heeft.
Wat wil ik?
Ik wil de string "2008-03-29, 14:58:10.234" (=fixed layout) parsen in een DateTime object.
Alleen ik krijg blijkbaar de dateTimeFormat-string niet correct voor elkaar.
Ik heb deze als volgt gedefinieerd: "yyyy-MM-dd, HH:mm:ss.fff"
Als ik bovenstaande format uitprobeer op een DateTime.Now.ToString( dateTimeFormat ), dan komt er een string uit die identiek is aan bovenstaande string die ik juist wil parsen. Alleen de parser (ParseExact) slikt hem toch niet en geeft de exception: "The DateTime represented by the string is not supported in calendar System.Globalization.GregorianCalendar."
Help... I'm lost...
Update
Op verzoek het stukje testcode dat ik gebruik...
Thanks
Ik begin een tikkie gefrustreerd te raken, maar ik blijf maar errors krijgen met het parsen van een stukje datum/tijd welke een fixed layout heeft.
Wat wil ik?
Ik wil de string "2008-03-29, 14:58:10.234" (=fixed layout) parsen in een DateTime object.
Alleen ik krijg blijkbaar de dateTimeFormat-string niet correct voor elkaar.
Ik heb deze als volgt gedefinieerd: "yyyy-MM-dd, HH:mm:ss.fff"
Als ik bovenstaande format uitprobeer op een DateTime.Now.ToString( dateTimeFormat ), dan komt er een string uit die identiek is aan bovenstaande string die ik juist wil parsen. Alleen de parser (ParseExact) slikt hem toch niet en geeft de exception: "The DateTime represented by the string is not supported in calendar System.Globalization.GregorianCalendar."
Help... I'm lost...
Update
Op verzoek het stukje testcode dat ik gebruik...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| try { string fullDateTime = "2008-02-21, 10:29:49.153"; string dateTimeFormat = "yyyy-MM-dd, HH:mm:ss.fff"; DateTime theTime = DateTime.ParseExact(fullDateTime, dateTimeFormat, null)); } catch (Exception) { } |
Thanks
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 15:52 ]