Toon posts:

[PC] Freelancer - Zullen we weer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanwege links in een eerdere post naar warez, of in ieder geval de suggestie dat warez waren te verkrijgen op onze site was dit topic gesloten. Onderhand heb ik met Terr gesproken, en zolang we dit niet aanbieden is er geen enkel probleem. Vanwege de goede reacties op het vorige topic post ik hem dus nogmaals. Vraag me niet naar warez, of het volle spel. Want die bieden wij niet aan.

Fellow freelancer addicts :D
Ik kwam een post tegen over freelancer, hierin wordt aangegeven dat er nog steeds veel verslaafden zijn die geen thuis kunnen vinden voor hun galactische uitspattingen.

Wat is freelancer?
Hoewel het spel al bijzonder oud is, blijft het interessant vanwege de mods en updates die mensen schrijven. Het belangrijkste punt is dat je vrij bent om te doen wat je wil. Zo kan je met je begin schipje een beetje door de ruimte vliegen. Of je gaat astroiden kapot schieten om silver te farmen wat je dan weer kan verkopen.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/9f/Freelancer.jpg

Het allermooiste van het spel is dat je kan spelen zonder mensen erbij, de server is overladen met zogenaamde NPC's die je het leven makkelijk of moeilijk kunnen maken. Met echte mensen in een server komt er een extra dimensie bij het spel kijken, er zijn bijvoorbeeld piraten factions die traders het leven moeilijk maken, zo is er ook de politie die weer op de piraten jaagt. en zo eindeloos door.

Het universum is in principe eindeloos, er zijn duizenden basissen waar je wapens, schepen, commodities etc kan kopen. Er zijn geheime jumpholes, en shortcuts die het traden makkelijker maken bijvoorbeeld, daarnaast is er een mysterieus alien ras... tja. Je kan naar mijn mening 2 maanden spelen, en nog niet de helft van het universum echt GOED hebben ontdekt.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/37/Freelancer_Liberty_Rhinelan.gif

Tja, je moet het eigenlijk eens proberen om een mening te vormen. Ik kom er namelijk achter dat bij elke zin die ik schrijf weer 20 dingen kan opnoemen die ik interessant vind. Je kan van microsoft altijd even de demo downloaden voor de singleplayer.
Onthoud wel dat de servermods het geheel 100x leuker en interessanter maakt, mochten mensen hulp nodig hebben ingame of iets dergelijks. Jullie weten me te bereiken.

Enkele links:
http://en.wikipedia.org/wiki/Freelancer_(computer_game)
http://www.microsoft.com/games/freelancer/

Demo download:
http://www.microsoft.com/games/freelancer/downloads_05.aspx

Tot leven wekken dat spel!
Goed nieuws, onze clan is het spel opnieuw leven in gaan blazen. Op het moment draait onze dedicated server het spel met gemak samen met de Discoverymod 4.84, FLhook, en Cheaters Death. Ook zijn onze admins altijd online.
Het is mogelijk om universums te kopen met je hardverdiende credits,
Je kan met je clan een faction starten,
Er zijn honderden nieuwe schepen, wapens, bases, enzovoorts.

Jullie weten onderhand al dat het onmogelijk is om spellen te joinen zonder speciale mods omdat de serverlijst offline is. Hieronder een kleine tutorial waarin ik uitleg hoe je simpel kan verbinden met een server, en hoe je de discovery mod instelt.

Voorbereiding
We gaan uit van het feit dat je Freelancer hebt geinstalleerd, hopelijk op XP, zo niet, lees dan verder, want op VISTA krijg je hem zelfs met wat gedonder aan de praat.

Eerst download je de FLmanager, deze zorgt ervoor dat je mods kan installeren. Je vind de FLmanager hier: http://www.supercollective.net/downloads/flmminstaller.exe

Nadat je deze hebt geinstalleerd is de volgende stap vrij simpel, je download de Discovery 4.84 mod, en je hoeft hem alleen maar te openen. FLmanager zal hem automatisch toevoegen aan je mods directory. De mod :
http://www.supercollectiv...ds/Discovery484.zip.flmod
Mirror[1] http://www.ausgamers.com/files/details/html/33552

Open nu de mod manager, klik Discovery4.84 aan, en dan activeren.

Mocht je een fout krijgen bij het installeren van de mod, geen nood. Hij is te openen als ZIP bestand.
Ga in je verkenner naar program files\flmanager\mods Maak hier een directory genaamd Discovery484, en unzip de bestanden daarin. Open dan weer de FLmanager, en activeer de discovery mod.

Verbinden naar de server
Je spel draait, jeej. Maar nu moet je nog kunnen verbinden met een server. Ik gebruik in dit voorbeeld onze server ;) Hier krijg je deze week trouwens 5 mill start geld als welkoms gift.
Er staat een link op je bureaublad genaamd freelancer, klik hier op met je rechtermuis, ga dan naar eigenschappen. Bij doel staat hetvolgende: "C:\Program Files\Microsoft Games\Freelancer\EXE\Freelancer.exe"

Om een server in je lijst te laten zien, verander je het doel naar dit:
"C:\Program Files\Microsoft Games\Freelancer\EXE\Freelancer.exe" -s217.170.21.247:2302
Als je nu freelancer opent, en je gaat naar de serverlijst. zie je de =]SC[= Centauri Discovery 4.48 server.

Vista gebruikers
Geen nood, ook jullie kunnen spelen. Wat je moet doen is dit:
Installeer eerst alles wat hierboven staat op je vista PC, doe dit dan op een andere computer waar XP op staat.

Kopieer nu simpelweg alle bestanden van je XP machine naar je VISTA machine. Dus ook FLManager, de Mod, en Freelancer zelf.
Je zult zien dat het perfect draait.

Cya in space >:)

Naam: =]SC[= Centauri Discovery 4.84
IP:217.170.21.247:2302
De regels van de mod kan je hier vinden: http://www.supercollectiv...orum_id=98&thread_id=2061
De 5Mil krijg je van een admin, mocht er geen online zijn post dan je username in het forum. Er zal direct geld worden toegevoegd.

Ik heb toestemming van de Terr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Ok hier zijn we weer dan, mooi dat het topic weer gestart is ;)

Bedankt voor jullie welkomst geschenk, en tot snel online op de server!!! Morgen zal ik waarschijnlijk de hele dag online zijn... Beetje proberen hier en daar dus ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

ben wel geintresseerd in zo'n game, maar heb wel een paar vraagjes
- hoeveel mensen spelen op een server? en hoe verhoud dat zich tot de grootte (ie, kom je zelden/vaak spelers tegen (geen NPCs))?
- is het spel goed speelbaar met muis/tobo of heb ik een joystick nodig?

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
MLM schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:25:
ben wel geintresseerd in zo'n game, maar heb wel een paar vraagjes
- hoeveel mensen spelen op een server? en hoe verhoud dat zich tot de grootte (ie, kom je zelden/vaak spelers tegen (geen NPCs))?
- is het spel goed speelbaar met muis/tobo of heb ik een joystick nodig?
je komt zo nu en dan wel iemand tegen maar dat ligt er denk ik aan hoeveel mensen er spelen.

en freelancer is zeer goed te spelen met muis en tobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op een "goede" server kan je 128 of als je hem mod rond de 255 mensen kwijt. Dit houd in dat je sowieso in het NY systeem wel 20 man tegenkomt.. en op de bekende trade routes vaak een stuk of 3. Het ligt er allemaal maar net aan... er is bijzonder veel ruimte namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Haha vet, dit is nu ongeveer de 5e keer dat het Freelancer lichtje weer wordt aangestoken. Benieuwd of we dit keer ook weer een grote groep mensen bij elkaar kunnen krijgen (en een server).

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Bleet schreef op zondag 30 maart 2008 @ 00:38:
Haha vet, dit is nu ongeveer de 5e keer dat het Freelancer lichtje weer wordt aangestoken. Benieuwd of we dit keer ook weer een grote groep mensen bij elkaar kunnen krijgen (en een server).
hey bleet :w

atm geen tijd en ruimte voor freelancer maar ik ga het zeker plek voor maken en weer spelen komende week :p

voor de startpost en mensen die willen joinen, op IRC is #freelancer er weer :P
irc://Irc.tweakers.net/freelancer

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Freelancer is een leuk spel maar het is veel te klein. De levelcap is erg snel bereikt, de werelden erg snel ontdekt en het enigste wat je kan doen dan is een beetje trade routes met je vrienden draaien of 100 missies spelen die exact hetzelfde zijn. Het spel wordt enorm saai op een gegeven moment, zo saai dat het onspeelbaar wordt.

Elk jaar wordt er wel weer een nieuwe Freelancer topic geopend, maar het heeft geen zin. Freelancer is niet ontworpen als eindeloze mmorpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Zegt iemand die als motto heeft: Haat alles. Vooral jou :P

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Hou het nuttig

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2008 11:05 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Switch schreef op zondag 30 maart 2008 @ 10:00:
Freelancer is een leuk spel maar het is veel te klein. De levelcap is erg snel bereikt, de werelden erg snel ontdekt en het enigste wat je kan doen dan is een beetje trade routes met je vrienden draaien of 100 missies spelen die exact hetzelfde zijn. Het spel wordt enorm saai op een gegeven moment, zo saai dat het onspeelbaar wordt.

Elk jaar wordt er wel weer een nieuwe Freelancer topic geopend, maar het heeft geen zin. Freelancer is niet ontworpen als eindeloze mmorpg.
om de 2 jaar slaagt elke freelancer poging maar! wel goed zeggen he :o

je hebt wel gelijk wat ik erg jammer vind aan freelancer is dat het trade systeem met resources niet interactief is op wereld en dus prijzen constand veranderen en droppen (Dat NPC hier ook op reageert) en zo moet je dus elke keer andere routes en recources vinden. level cap is te modden en langer te maken en slomer. maar het is dat ook geen EVE online, maar een singleplayer shooter die toevallig ook online kan :+ saai, muah eentonig wel wat de missies, het traden van elke keer zelfde route, dogfights met andere spelers en zeker als je het sterkste schip als in 7 uurtjes hebt. clanwars en piratengroepen die stelsels, planeten enzo aanvallen dat je echt met een groep humans eventjes de boel moet redden om het stelsl weer veilig te krijgen zijn wel vet :P enigste echte gekke is dat er nogsteeds geen freelancer 2 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Ik ga het zo voor het eerst spelen. Is het een goed idee om eerst de single player te doen voor een paar levels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Whut?! schreef op zondag 30 maart 2008 @ 11:41:
Ik ga het zo voor het eerst spelen. Is het een goed idee om eerst de single player te doen voor een paar levels?
sterker nog de singleplayer is het um helemaal wel waard om te doen :p maar het is iniedergeval wel verstandig, je leert wat over vechten, upgraden, tradelanes gebruiken enzo. ook kun je wat oefenen in vliegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Laatst online: 21-09 02:09

S913

Abusus non tollit usum

Wow, da's langgeleden! Good ol' times *D Zal deze week uhm 'ns op mijn XP-laptop installeren en dan kan ik die bestanden mooi kopiëren als ik later deze week mijn nieuwe Vista-PC krijg :)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

vind het persoonlijk beetje jammer dat er reclame gemaakt wordt, maar er geen admin aanwezig is voor de 5 mil...

En posten op dat forum mag natuurlijk enkel _na_ registratie ;P

anyway, de officiele discovery server is server IP is 82.113.48.5. Wellicht daar een GoT Clan beginnen?

[ Voor 22% gewijzigd door Four op 30-03-2008 13:41 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Four schreef op zondag 30 maart 2008 @ 12:15:
vind het persoonlijk beetje jammer dat er reclame gemaakt wordt, maar er geen admin aanwezig is voor de 5 mil...

En posten op dat forum mag natuurlijk enkel _na_ registratie ;P

anyway, de officiele discovery server is server IP is 82.113.48.5. Wellicht daar een GoT Clan beginnen?
Je kan je naam hier achterlaten bedoel ik, wij hebben ook op de discovery server gespeeld. Lastige van die server is dat hij crasht om de 5 minuten als hij vol zit. Vraag me niet hoe ze het voor elkaar krijgen...
Daarnaast is een faction beginnen bij hun een enorme last, wij hebben het let wel... 2 maanden geprobeerd. Telkens gedenied omdat ons verhaal zogenaamd niet realistisch was. We hadden zelfs een flash intro gebouwd met alles erop en eraan.

Hoe dan ook, ik loop nu even de accountjes na, en geef de 5 mill ;)

EDIT: Accounts geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

:'( FL doet het niet bij mij (XP Pro SP2). Hij start op, ik kan via multiplayer de server zien, maar als ik op Connect klik gebeurt er niets. Als ik in het Main Menu op New Game klik, springt hij terug naar de desktop en willie een rapport verzenden ... Iemand een idee?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je dit zonder de mod? Of met de mod.
Je kan eventueel even opnieuw installeren, en dan patch 1.1 downloaden bij microsoft.
Daarna de mods aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Ik heb freelancer na lang geleden met plezier gespeeld te hebben ook maar weer geinstalleerd, samen met de discovery mod. Echter loop ik bij de 2de missie al vast :(. Ik kan me niet herinneren dat het spel zo'n uitdaging was. Doe ik mischien wat verkeerd? Ik heb het voorheen wel uitgespeeld.

Bij de 2de missie heb je 3 gevechten met roque's, en om niet dood te gaan heb ik bij de 1ste al een hoop shield en hull repais nodig. De 2de heb ik ook net gered maar no way dat ik de 3de encounter haal zonder shield en hull repairs. Ik heb het al meerdere keren geprobeerd. De rogue schepen schieten gewoon zo hard dat als ze me goed op de korrel hebben ik zo dood ben. Dit terwijl ik toch wel enige tijd nodig heb om hun dood te krijgen doordat ze shield en hull repair gebruiken.

Tips anyone? Ik gebruik lvl 2 en 3 laser en lvl 1 missile met lvl 2 shield.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Je hebt toch 2 soorten lasers, neutron based en proton based - of zoiets (rood/blauw ?). Sommige vijanden zijn erg gevoelig voor #1 en bijna immuun voor #2 en/of omgekeerd. Misschien heb je wel de verkeerde wapens (allemaal #1 of uitsluitend #2) ingekocht ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 15:50:
Heb je dit zonder de mod? Of met de mod.
Je kan eventueel even opnieuw installeren, en dan patch 1.1 downloaden bij microsoft.
Daarna de mods aanzetten.
Met .. maar heb je raad opgevolgd:

- Alles uninstalled
- FL demon installed
- Shortcut aangepast
- Patch 1.1 installeren werkt niet (heb de retail versie niet (meer) en daar is de patch voor)
- Kan een nieuwe game starten (effe checken)
- FMM installed
- Mod installed/activeert
- Kan geen nieuwe game meer starten (crash)
- Kan niet connecten aan de server (rechts boven in blijft "Connecting to Global Servers ..." staan)
- Mod gedeactiveerd
- Kan wel weer nieuwe games starten, maar multiplayer is "grayed out"

Dussss ... :'(

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

SKiLLa schreef op zondag 30 maart 2008 @ 16:27:
Je hebt toch 2 soorten lasers, neutron based en proton based - of zoiets (rood/blauw ?). Sommige vijanden zijn erg gevoelig voor #1 en bijna immuun voor #2 en/of omgekeerd. Misschien heb je wel de verkeerde wapens (allemaal #1 of uitsluitend #2) ingekocht ...
Ik heb mijn rockets en 1 laser wapen veranderd naar een type sterk tegen een ander schild maar ik red het nog steeds niet. De rogue's schieten met een rode laser die gewoon veel te hard aankomt.

Ik heb net trouwens ook al verbinding geprobeert te maken met de server van de TS maar hier kreeg ik een foutmelding bij :(. Melding: Server is down of probleem met internet. Mijn firewalls staan al uit, moeten er nog ports gemapt worden om multiplayer game te kunnen joinen?

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
S913 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 16:54:
[...]
Met .. maar heb je raad opgevolgd:

- Alles uninstalled
- FL demon installed
- Shortcut aangepast
- Patch 1.1 installeren werkt niet (heb de retail versie niet (meer) en daar is de patch voor)
- Kan een nieuwe game starten (effe checken)
- FMM installed
- Mod installed/activeert
- Kan geen nieuwe game meer starten (crash)
- Kan niet connecten aan de server (rechts boven in blijft "Connecting to Global Servers ..." staan)
- Mod gedeactiveerd
- Kan wel weer nieuwe games starten, maar multiplayer is "grayed out"

Dussss ... :'(
Je kan niet MP spelen met de Demo. Dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ah ... zoals ik al zei, had ooit de retail, dus dat wist ik niet. Vreemd dat je als je de mod activeert, wel opeens op de multiplayer button in het Main Menu kan klikken.

Overigens verwarrend dat in de OP opgeroepen wordt de game online weer leven in te roepen en dan de link naar de demo te posten ;)

Maar ik ga kijken of ik de retail misschien nog ergens onder het stof kan vinden.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ik ben te vinden op colonial wars server als flying_dutchman
vanavond meegedaan met een event en 10 mil gewonnen als verloren groep.
speelde tot december via discovery rp 24/7 , maar die kan ik niet meer vinden.

en heb als mod de discovery mod geinstalleerd staan.

edit..trouwens, multiplayen via de servers van microsoft doet het niet meer, maar op de website van discovery kan je een beta mod downloaden zodat alles het weer naar behoren werkt.

http://discoverygc.com/forums/index.php?act=uportal

het blijft toch 1 van mijn faforite space games

[ Voor 35% gewijzigd door nnndoh op 20-04-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Freelancer is nu opniew uitgebracht onder de explosive franchise. €8,50. Ik zou zeggen kopen allemaal en registreren bij microsoft zodat ze door krijgen dat we op een vervolg zitten wachten!
Pagina: 1