Toon posts:

Fout bij openen .dmg: fout -4960

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een .dmg file te openen in finder, maar krijg een foutmelding in plaats van dat de disk zichtbaar wordt in de linker Finder kolom.

De foutmelding zegt "De volgende schijfkopien kunnen niet worden geactiveerd" met daaronder een lijst met daarin de .dmg file die ik probeer te openen. Daarachter staat als oorzaak: "fout -4960".

Ik heb uiteraard deze foutcode in Google en GoT search gebruikt, en heb ook op de apple support site tussen de foutmeldingen gezocht. Nergens wordt een fout met dit nummer omschreven.

Weet iemand wat deze fout betekent en of ik op de een of andere manier deze .dmg file nog kan openen?

Mijn Mac is een MacBook van nog geen maand oud met Nederlandstalige Mac OS 10.5 erop.

Verwijderd

eerste hit op google : http://www.intermactivity...ve/index.php/t-90609.html
Een corrupte file.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank, spijtig dat mijn dmg nu niet gaat werken.
Ik krijg deze hit overigens niet te zien op de eerste paar pagina's als ik google vraag naar fout 4960, error 4960 etc, zelfs niet nu ik weet welke hit ik moet hebben. Ligt misschien aan voorkeuren bij google ofzo, iig bedankt dat je m voor me hebt gevonden.

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Als het een gedownloadde DMG is: probeer hem nog eens opnieuw te downloaden. In uitzonderlijke gevallen komt het wel eens voor dat Safari loopt te mokken. Je kunt dan proberen de DMG met een andere Browser te downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Het is een gedownloade .dmg, maar niet via de browser maar vanaf een netwerkmap op het universiteitsnetwerk (via VPN). Een corrupte download is nogsteeds een mogelijkheid, dus ik probeer het maar opnieuw. Jammer dat de file groter dan 3GB is dus dat duurt wel ff =/