Toon posts:

Asus P5K-E/WiFi-Ap + E8400 start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onderdelen besteld voor de workstation maart editie. Videokaart is echter Xfx Geforce 8500GT.

Dus:
Antel Lifestyle Sonata 500W
Intel Core 2 Duo E8400
Asus P5k-e/wifi-ap
hard drive: hitachi (maar niet aangesloten)
geheugen: kvr667 1g x 2
cooler: artic freezor

Issue:

Monitor geeft geen beeld, dus ik kan ook niet in de bios. Alles fans draaien van binnen.

Nog iets markants, had van een vriend de ATI 3850 geleend ook geen beeld, echter... er was voor 5 seconden wel beeld! toen zei de bios om de changes oid op te slaan of niet. usb toetsenbord was aangesloten maar de bios leek vast te hangen. dus toen drukte ik op reset. Daarna geen beeld meer met de kaart. Nou wil ik weten of het feit dat ik gedurende 5 seconden beeld had betekent dat mijn mobo en CPU in orde zijn, zodat ik maandag niets terug hoeft te sturen?

kan het ook zijn dat de bios te oud is en daarom er geen beeld is. Op asus site staat dat de E8400 vanaf bios 0906 wordt ondersteunt. Mijn mobo rev. 1.02g kan echter oudere bios hebben. Zou dat de het oorzaak kunnen zijn. OF moet er gewoon altijd beeld zijn met nieuwe en oude procs?

ik heb cpu erin en eruit gedaan.

allebei atx voedingskabels zijn aangelsoten.

ik ben er al twee dagen mee bezig om op te lossen.

Wat ikdus wil weten of ik het mobo en de proc idd het verstandigst maandag moet retourneren -- wat zouden jullie doen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter stap voor stap doornemen. Door de onderdelen stuk voor stuk te vervangen kom je er vanzelfa chter waar dat het probleem zit.

Verwijderd

Topicstarter
als er geen video kaart inzit dan biept de bios niet. is dit een teken?

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:04:
De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter stap voor stap doornemen. Door de onderdelen stuk voor stuk te vervangen kom je er vanzelfa chter waar dat het probleem zit.
heb ik al gedaan. daarom zei ik ik was er al dagen mee bezig ;)

ik wil dus eigenlijk weten of het verstandig is de producten te retourneren?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan gaat het dus al fout voordat het systeem aan de videokaart check begint. Maar zoals je in de troubleshooter ziet, de videokaart zit pas na de voeding, het geheugen, het mobo en de cpu. Dus begin daar gewoon eens bovenaan.
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:09:
[...]

heb ik al gedaan. daarom zei ik ik was er al dagen mee bezig ;)

ik wil dus eigenlijk weten of het verstandig is de producten te retourneren?
Als je de troubleshooter hebt doorlopen weet je toch welk onderdeel defect is? Dan is het logisch die te retourneren.

[ Voor 47% gewijzigd door TERW_DAN op 29-03-2008 14:12 ]

• sBC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-04-2023

sBC

Als je een E8400 wil laten draaien op een MOBO moet je de nieuweste BIOS hebben.

[ Voor 95% gewijzigd door sBC op 29-03-2008 14:16 ]

Asus P8Z77-V Deluxe || i7 3770K @ 4,8 Ghz || Corsair Vengeance 16GB || Asus HD7970 || OCZ Vertex 2 EX 120 GB || OCZ ZX-1000W || Behuizing : NZXT Switch 810 || BenQ XL2420T

Verwijderd

Topicstarter
sBC schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:14:
Als je een E8400 wil laten draaien op een MOBO moet je de nieuweste BIOS hebben.
dus jij claimt als mijn bios jonger is dan 0906 dat ik hem dan niet aan de praat krijg?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:23:
[...]

dus jij claimt als mijn bios jonger is dan 0906 dat ik hem dan niet aan de praat krijg?
Zie http://support.asus.com/c...en-us&model=P5K-E/WIFI-AP
Pas vanaf 0906 kun je dus E8400s gebruiken.

• sBC

sBC

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:23:
[...]

Het werkt wel, maar sommige toepssingen werken niet perfect. Wat eigenlijk een E8400 moet doen.

Asus P8Z77-V Deluxe || i7 3770K @ 4,8 Ghz || Corsair Vengeance 16GB || Asus HD7970 || OCZ Vertex 2 EX 120 GB || OCZ ZX-1000W || Behuizing : NZXT Switch 810 || BenQ XL2420T

Verwijderd

Topicstarter
dat is precies wat ik zei. maar omdat ik geen beeld heb hoe kan ik weten welke bios ik heb?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Staat het niet op de bioschip vermeldt? Dat deed Asus namelijk altijd wel. Als je het bord net nieuw hebt zal de bios niet geupgrade zijn.

Maar als je een andere proc erop zet, boot hij dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
Zou de AMI bios moeten biepen zonder vga kaart? want hij biept helemaal niet als ik de video kaart eruit haal.

ik krijg wel bieps als ik geheugen eruit haal.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:45:
Staat het niet op de bioschip vermeldt? Dat deed Asus namelijk altijd wel. Als je het bord net nieuw hebt zal de bios niet geupgrade zijn.

Maar als je een andere proc erop zet, boot hij dan wel?
Ik heb geen andere processor.

• sBC

sBC

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:46:
Zou de AMI bios moeten biepen zonder vga kaart? want hij biept helemaal niet als ik de video kaart eruit haal.

ik krijg wel bieps als ik geheugen eruit haal.
Als je VGA kaart erin zit, en je heb je voeding niet aangesloten dan gaat het ook al beepen.
Volgens mijn als je 1 beep hoor dan is alles OK.
En als je 2 beeps hoor of oplopende beeps hoort (correct me if i'm wrong) dan heb je een hardware fout in je PC.

Dus ik zou je bedrading nog eens een keer checken.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:48:
[...]

Ik heb geen andere processor.
Wij hebben geen glazen bol, natuurlijk. We kunnen dus niet gaan raden of je nu wel of niet de juiste BIOS hebt. Als je echt geen CPU hebt (of kunt lenen) om mee te testen, dan zou je naar de winkel terug kunnen gaan en daar vragen of ze em daar voor je willen flashen (voor een tientje of twee).

Aangezien je mobo al een opgestart is, maar de BIOS bleef hangen, lijkt het er idd wel op dat je BIOS niet lekker overweg kan met je E8400. Heb je ook als eens de CMOS reset uit de befaamde troubleshooter guide geprobeerd?

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

Topicstarter
albatross schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:33:
[...]

Wij hebben geen glazen bol, natuurlijk. We kunnen dus niet gaan raden of je nu wel of niet de juiste BIOS hebt. Als je echt geen CPU hebt (of kunt lenen) om mee te testen, dan zou je naar de winkel terug kunnen gaan en daar vragen of ze em daar voor je willen flashen (voor een tientje of twee).

Aangezien je mobo al een opgestart is, maar de BIOS bleef hangen, lijkt het er idd wel op dat je BIOS niet lekker overweg kan met je E8400. Heb je ook als eens de CMOS reset uit de befaamde troubleshooter guide geprobeerd?
je bedoelt batterij eruitdoen en dan jumpers voor tien sec op 2 en 3 zetten, toch? dat heb ik al 5 keer gedaan. betekent dat de bios teriggeflashed naar uncompatible versie is?

• albatross
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:55:
[...]
je bedoelt batterij eruitdoen en dan jumpers voor tien sec op 2 en 3 zetten, toch? dat heb ik al 5 keer gedaan. betekent dat de bios teriggeflashed naar uncompatible versie is?
Nee, dat betekent alleen dat alle waardes in de CMOS gecleared zijn (de BIOS zelf staat niet in CMOS, uiteraard), en de BIOS, bij opstart, weer met al zijn default waardes zal beginnen.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt me niet de bioschip op de P5k-e te vinden. Ik kan dus niet zien welke versie bios ik heb. Weet iemand waar de biosversie staat op het mobo?

Verwijderd

Topicstarter
sBC schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:25:
[...]

Als je VGA kaart erin zit, en je heb je voeding niet aangesloten dan gaat het ook al beepen.
Volgens mijn als je 1 beep hoor dan is alles OK.
En als je 2 beeps hoor of oplopende beeps hoort (correct me if i'm wrong) dan heb je een hardware fout in je PC.

Dus ik zou je bedrading nog eens een keer checken.
Je bedoelt de voeding van de grafische kaart natuurlijk, he? De Xfx Geforce 8500GT heeft geen aparte voeding, maar krijgt zijn stroom via PCI express kaart. Boven op de kaart zit echter wel een een raar pinnetje van 2 cm alsof je erop iets kan zetten, geen idee wat het is.

• albatross
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:08:
[...]
Boven op de kaart zit echter wel een een raar pinnetje van 2 cm alsof je erop iets kan zetten, geen idee wat het is.
Das toch gewoon de SLI bridge connector?

Verwijderd

Topicstarter
Oops, je hebt gelijk

Verwijderd

Topicstarter
Drie keer raden waar ik de bios sticker vond? op de usb sloten :?

Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/img256/5276/biosvg8.jpg

Anyway, versie 686. Ik heb 906 minimaal nodig voor E8400. Dit wordt dus flashen? Zou dit het probleem zijn waarom ik geen beeldsignaal heb?

Vraagje, kan ik zonder processor flashen? ik heb namelijk geen socket 775 processoortje bij de hand, lol.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

ja, deze vraag is echt al 100x voorbij gekomen, de 8xxx series werken alleen na bios update, dus zoek ff een andere processor, flash het bios, en stop je 8400 er terug in...

Verwijderd

Topicstarter
AlexanderB schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:46:
ja, deze vraag is echt al 100x voorbij gekomen, de 8xxx series werken alleen na bios update, dus zoek ff een andere processor, flash het bios, en stop je 8400 er terug in...
Euhm, kun je me een topic laten zien waar dat gebeurt? Ik heb veel topic op tweakers gelezen over p5k e8400 combos maar dat antwoord is zeker niet vaak teruggekomen!!!

anyway, ik ben blij dat jij er zo zeker bent dat na de flash hij het wel doet :)

wordt tijd om paar vergeten vrienden voor een processor creatief te benaderen hahaha

hou jullie op de hoogte,
greets

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
srry,mn.tobo.is.naar.de.klote.maar.ik.moet.je.gewoon.even.helpen.
heb.mijn.8400.en.zelfde.mobo.vandaag.nm.opgehaald.en.ga.er.maandag.aan.beginnen.

een.mobo.moet.beeld.geven.ookal.is.er.geen.cpu.aanwezig.of.als.je.bios.niet.goed.is.
zie.hier
tisloafp in "P5K Pro met E8400, bios update nodig?"
nog.iemand.met.de.zelfde.ervaring.

het.zelfde.probleem.dat.jij.hebt.heb.ik.een.keer.gehad.toen.ik.een.systeem.aan.het.bouwen.was
voor.iemand.anders.
fans.draaide.alle.ledjes.gingen.aan.maar.geen.beeld.
het.mobo.was.rma.

/edit
btw.als.je.de.value.ram.van.kingston.hebt,de.2x1gb;
pricewatch: Kingston KVR667D2N5K2/2G
die.kan.alleen.in.dual.channel.met.dit.bord.als.je.er.2.hebt.als.je.4.repen.hebt.wil.ie.niet.
die.ram.van.jou.gebruikt.btw.ook.1.8volt.standaard.en.dat.stuurt.je.bordje.ook.standaard.uit.
sommige.mensen.zeggen.dat.ze.problemen.hadden.omdat.hun.ram.2.0volt.nodig.had.om.te.werken
en.het.dus.niet.standaard.deden.op.dat.bord.
dat.is.bij.jou.niet.het.geval......dat.je.het.alvast.weet. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door ixl85 op 29-03-2008 22:21 ]

• albatross
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:29:
Drie keer raden waar ik de bios sticker vond? op de usb sloten :?

Anyway, versie 686. Ik heb 906 minimaal nodig voor E8400.
Die 686 heeft totaal niets te maken met je mobo BIOS revisie nummer. Op AMIBIOS-en < 1995 zie vaak staan "586 AMIBIOS 1993", en >= 1995 zoiets als "686 AMIBIOS (r) (c) 1999". Als ik even een 'educated guess' mag doen, denk ik dat AMI hier de 686 type generatie CPU's mee bedoelt; '686' is niet een echte officiele Intel benaming, natuurlijk, maar als je een Pentium een 586 type processor noemt, dan zal 686 wel duiden op de generatie daarna. In ieder geval heeft het niets van doen met de BIOS versie voor je mobo; het is een interne benaming die gehanteerd wordt door American Megatrends zelf.
Vraagje, kan ik zonder processor flashen?
Wat denk je er zelf van?
ixl85 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:09:
een.mobo.moet.beeld.geven.ookal.is.er.geen.cpu.aanwezig
Riiight. Zal ook echt lekker gaan, zonder CPU. Net als flashen zonder CPU!

Het niveau van dit draadje begint wat te dalen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat bespaart me dan moeite om te flashen. Ik stuur em maandag terug.

• albatross
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:33:
Nou, dat bespaart me dan moeite om te flashen. Ik stuur em maandag terug.
RMA? Je kunt beter vragen of ze em voor je willen flashen. Zal zo'n 15-20 euro kosten, en dan is het gepiept.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad de valueram van Kingston. Dit model staat ook als Qualified Vendor List memeber in het mobo handboekje.Ik ga zometeen elk reepje in een van de 4 geheugen slots plaatsen en dan booten.

Nou zag ik in de troubleshoot guide deze volgorde van troubleshooten: Voeding - Moederbord - Processor - Geheugen - Videokaart.

Als ik het geheugen eruit trek dan piept mij mobo wel, laten we dan aannemen dat mobo en processor goed zijn. Vervolgens, als ik het geheugen erin plaats en videokaart eruit, dan piept het plankje niet, waarschijnlijk omdat die door het foutieve geheugen nooit bij de videokaart test aankomt?

Ik zal even kijken of ik ergens aan ander geheugen kan komen.

• ixl85
albatross schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:17:
[...]

Die 686 heeft totaal niets te maken met je mobo BIOS revisie nummer. Op AMIBIOS-en < 1995 zie vaak staan "586 AMIBIOS 1993", en >= 1995 zoiets als "686 AMIBIOS (r) (c) 1999". Als ik even een 'educated guess' mag doen, denk ik dat AMI hier de 686 type generatie CPU's mee bedoelt; '686' is niet een echte officiele Intel benaming, natuurlijk, maar als je een Pentium een 586 type processor noemt, dan zal 686 wel duiden op de generatie daarna. In ieder geval heeft het niets van doen met de BIOS versie voor je mobo; het is een interne benaming die gehanteerd wordt door American Megatrends zelf.

[...]

Wat denk je er zelf van?

[...]

Riiight. Zal ook echt lekker gaan, zonder CPU. Net als flashen zonder CPU!

Het niveau van dit draadje begint wat te dalen.
ok.hoe.dan.ook.mijn.eerste.punt.blijft.wel.geldig.en.daar.gaat.het.hier.om.
mobo.moet.beeld.geven.ookal.word.de.cpu.niet.op.de.juiste.manier.gebruikt.

ts,een.vraagje.
op.je.doos.van.je.mobo....staat.daar.op.dat.ie.45nm.ondersteunt.in.een.mooie.oranje.cirkel
of.heb.je.een.oudere.versie.waarbij.je.ook.andere.box-art.hebt
Als ik even een 'educated guess' mag doen
:z als.ik.even.een.educated.assumption.mag.maken;
jij.voegt.niks.toe.om.de.ts.te.helpen.dus.doe.niet.zo.uit.de.hoogte.
anyway;ik.kan.me.herrinneren.dat.ik.wel.een.melding.krijg.van.asus.borden.
kan.ook.een.stem.zijn.dat.ik.die.dan.koppel.aan.een.bios.beeld.
maargoed.hoe.dan.ook.als.je.mobo.werkt.zoals.ie.moet.moet.je.ook.een.bericht.krijgen.
of.door.piepjes.of.door.een.stem.die.volgensmij.wel.standaard.bij.asusmobo's.zit.

Verwijderd

Topicstarter
albatross schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:37:
[...]

RMA? Je kunt beter vragen of ze em voor je willen flashen. Zal zo'n 15-20 euro kosten, en dan is het gepiept.
Dus het kan wel aan BIOS liggen? En trouwens zijn de bios chips van tegenwoordig super klein? Ik kan het niet vinden.

Nog een vraagje. Is het probleem dat het P5K mobo na het flashen wel de E8400 draaide wel een gebeurt? Of ben ik de eerste ermee?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg piepjes van mijn mobo als er geen geheugen erin zit. Is de kans dat het mobo stuk hiermee kleiner geworden? En waarom typ jij met puntjes tussen de woorden?

Oh ja, de doos zeg wel ondersteuning voor 45nm:

Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/1880/mobomr7.jpg

• ixl85
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:51:
Ik krijg piepjes van mijn mobo als er geen geheugen erin zit. Is de kans dat het mobo stuk hiermee kleiner geworden? En waarom typ jij met puntjes tussen de woorden?

Oh ja, de doos zeg wel ondersteuning voor 45nm:

[afbeelding]
ik.zei.al.op.pagina.1.dat.mn.tobo.naar.de.klote.is. :o :+
geen.shift,.spatie.is.een.enter.met.spatie,.ctrl.gaat.mn.onboardspeaker.piepen.enz.

ahhh..je.hebt.de.nieuwe.uitvoering.van.de.doos.....dan.lijkt.het.me.dat.ie.het.ook.meteen.met.de.e8400
zou.moeten.doen.maar.daar.heb.ik.nog.niks.over.kunnen.vinden.
ik.hoop.het.wel,scheelt.mij.maandag.ook.weer.wat.flash.werk

edit:
aan.hier.onder;
mhhh...ja...dat.doe.je.wel...maar.hoe.
dit.is.een.forum.en.je.bent.niet.elite.dus.die.minderwaardige.toon.in.je.post.is.alles.behalve.terecht.
zoals.ik.boven.ook.al.aangaf;misschien.mengt.mijn.hoofd.de.error.roep/beep.met.een.biosbeeld.error
dus.klaar...verdere.reactie.over.deze.nutteloze.discussie.mag.je.me.pm'en.want.dat.hoort.hier
eigenlijk.niet.thuis

[ Voor 19% gewijzigd door ixl85 op 30-03-2008 00:02 ]

• albatross
ixl85 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:45:
[...]

:z als.ik.even.een.educated.assumption.mag.maken;
jij.voegt.niks.toe.om.de.ts.te.helpen.dus.doe.niet.zo.uit.de.hoogte.
Pretentious? Moi? Anyway, mijn 'educated guess' over de oorsprong van de 686 benaming was heel wat nuttiger voor de TS dan jouw bizarre suggestie dat je mobo zonder CPU ook beeld moet geven! Ik probeerde em van het verkeerde been af te brengen, zodat ie niet langer denkt dat 686 zijn mobo BIOS revisie was; jij, daarentegen, zette em nog weer extra op het verkeerde been door te stellen dat ie ook zonder CPU beeld zou moeten krijgen van zijn mobo. De lezer oordele zelf.

Verwijderd

Topicstarter
8 geheugen standen uitgeprobeerd nog steeds niets.

ga nu mobo op kartonnen ondergrond opstarten

• ixl85
ik.heb.net.even.voor.je.gekeken...
de.bios.chip.vind.je.wel...kijk.in.je.handleiding.eerste.plaatje.dat.je.tegen.komt :+
bij.mij.staat.er.echter.niks.noemenswaardig.op.

in.hoofdstuk.4.zie.je.hoe.je.moet.flashen.
de.simpelste.voor.jou.is.nu;
download.de.goede.bios.
zet.deze.op.een.usbstick.
druk.alt.f2.in.tijdens.de.post.en.flashen.maar.
staat.in.de.handleiding.als.2e.optie. ;)
have.a.blast.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou ik het moeten flashen als mobo standaard de E8400 ondersteunt? (zoals op de doos staat?)

• ixl85
dat.was.een.veronderstelling.die.ik.maakte.maar.ik.zei.tevens.ook.dat.ik.hier.niks.over.kon.vinden.
het.bord.kan.ook.45nm.aan...alleen.de.box.art.zegt.jammer.genoeg.niks.over.de.bios.versie

flashen.kan.geen.kwaad.zlang.de.stroom.niet.uitvalt...hehehe
dus.waarom.niet.als.optie.gebruiken

[ Voor 18% gewijzigd door ixl85 op 30-03-2008 00:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
mobo op karton opstarten gaf geen beter resultaat

• albatross
ixl85 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 00:18:
ik.heb.net.even.voor.je.gekeken...
de.bios.chip.vind.je.wel...kijk.in.je.handleiding.eerste.plaatje.dat.je.tegen.komt :+
En jij dacht werkelijk dat ze voor iedere BIOS update waarmee ze de borden uitrusten er ook meteen maar even een nieuw boekje bijdrukken? Niet dus. Ik begrijp dat je wilt helpen, maar aan dit soort informatie heeft de TS dus niks; je leidt em alleen maar op het verkeerde pad.
in.hoofdstuk.4.zie.je.hoe.je.moet.flashen.
de.simpelste.voor.jou.is.nu;
download.de.goede.bios.
zet.deze.op.een.usbstick.
druk.alt.f2.in.tijdens.de.post.en.flashen.maar.
staat.in.de.handleiding.als.2e.optie. ;)
have.a.blast.
Als je nou eerst het topic eens goed leest, dan zou je weten dat zijn computer niet eens meer opstart. Hij heeft het 1 maal gedaan, en toen kwam ie half in de BIOS, en toen bleef het zaakje hangen; en sindsdien wil niks meer. Hoe ie dus, onder die condities, zou kunnen flashen is mij een raadsel. Dat gaat echt niet zonder (werkende) CPU, "geloof me maar" (zoals het gevleugelde woord hier gaat). Als er al iets op zou starten, is er een gerede kans dat ie zijn mobo zo "bricked" (al zou ie zich met die crash-free BIOSen van tegenwoordig wellicht nog kunnen redden).

De oplossing voor het flash-probleem is simpel, en is hier al ettelijke malen aangedragen: flashen met een oudere CPU erin; en als ie die niet heeft, of iemand vinden van wie ie er 1 kan lenen, of naar de winkel teruggaan en daar laten flashen. Ik prefereer lichtelijk de laatste optie: blijkt namelijk dat het bord toch RMA moet, dan zit ie meteen goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben echt diep teleurgesteld dat tweakers de samensteller/redactuer van de best buy guide inhuurt. deze totaal inncapabel iemand raandt mij een stukje stront voor mijn mijn workstation. Ik lees niets dan alleen maar problemen met de P5K. Pure kutrotzooi.Te erg voor woorden. Het no boot no signal probleem is gewoon een feature van P5K!

Anyway, heb wat meer tips gehad op andere fora, ga even uitproberen.

Zou ik mobo kunnen retourneren voor een ander model, ook al heb ik doos geopend gehad en manual flink in elkaar gevouwen gehad?

• albatross
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 03:43:
Ik ben echt diep teleurgesteld dat tweakers de samensteller/redactuer van de best buy guide inhuurt. deze totaal inncapabel iemand raandt mij een stukje stront voor mijn mijn workstation. Ik lees niets dan alleen maar problemen met de P5K. Pure kutrotzooi.Te erg voor woorden. Het no boot no signal probleem is gewoon een feature van P5K!

Anyway, heb wat meer tips gehad op andere fora, ga even uitproberen.

Zou ik mobo kunnen retourneren voor een ander model, ook al heb ik doos geopend gehad en manual flink in elkaar gevouwen gehad?
Ja, die boot problemen schijnen nogal eens voor te komen op de P5K:

http://www.tomshardware.c...asus-chipset-boot-problem

Interessant draadje. Staan wellicht ook wat goede tips in voor jou.

Verwijderd

Topicstarter
eens lezen dan. bedankt voor alle hulp trouwens!

• albatross
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 04:13:
eens lezen dan. bedankt voor alle hulp trouwens!
Na het zelf gelezen te hebben zou ik geneigd zijn die P5K maar direct op de schroothoop te gooien. :) Maar even serieus, ik moet zeggen dat het er belabberd uitziet; wat een problemen, zeg.

Wat me overigens opviel, is dat er in die draad te lezen valt dat je met de laatste BIOS niet per se beter af bent. Al zul je helaas wel een redelijk recente nodig hebben om de E8400 te ondersteunen. Maar, temeer daar er op de doos staat dat ie ook 45nm ondersteunt, zou ik het nu toch niet meer in eerste instantie aan een incompatible BIOS wijten.

Heb je je PSU al eens 30 minuten lang unplugged gehad? Dat schijnt voor een hoop mensen te helpen (vraag me niet waarom). Ook het uitzetten van de Jmicron controller (als je eenmaal in de BIOS kan komen), en het disablen van de onboard LAN wordt genoemd.

Wel absurd natuurlijk dat het zo moet. Ik ben plotseling heel gelukking met mijn Commando.

• ixl85
albatross schreef op zondag 30 maart 2008 @ 03:38:
[...]

En jij dacht werkelijk dat ze voor iedere BIOS update waarmee ze de borden uitrusten er ook meteen maar even een nieuw boekje bijdrukken? Niet dus. Ik begrijp dat je wilt helpen, maar aan dit soort informatie heeft de TS dus niks; je leidt em alleen maar op het verkeerde pad.
jij.lees.zelf.niet.
ik.zeg.de.chip.waarvan.de.ts.hem.niet.kan.vinden.
om.te.verifiëren.of.er.iets.van.belang.op.staat.meld.ik.hem.waar.het.staat.
doe.aub.niet.zo.interessant.
Als je nou eerst het topic eens goed leest, dan zou je weten dat zijn computer niet eens meer opstart. Hij heeft het 1 maal gedaan, en toen kwam ie half in de BIOS, en toen bleef het zaakje hangen; en sindsdien wil niks meer. Hoe ie dus, onder die condities, zou kunnen flashen is mij een raadsel. Dat gaat echt niet zonder (werkende) CPU, "geloof me maar" (zoals het gevleugelde woord hier gaat). Als er al iets op zou starten, is er een gerede kans dat ie zijn mobo zo "bricked" (al zou ie zich met die crash-free BIOSen van tegenwoordig wellicht nog kunnen redden).

De oplossing voor het flash-probleem is simpel, en is hier al ettelijke malen aangedragen: flashen met een oudere CPU erin; en als ie die niet heeft, of iemand vinden van wie ie er 1 kan lenen, of naar de winkel teruggaan en daar laten flashen. Ik prefereer lichtelijk de laatste optie: blijkt namelijk dat het bord toch RMA moet, dan zit ie meteen goed.
ja.gelijkt.niet.meer.aan.gedacht.dat.ie.maar.1x.beeld.heeft.gehad.
zoals.ik.in.het.begin.al.zei;hoogstwaarschijnlijk.is.ie.doa.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

de P5K is geen rot bord, je moet hem liev behandelen :+

De mijne draait al een jaar of wat stabiel op 500Mhz (waar hij eigenlijk maar 266 zou kunnen)
Als ik de P5K overclock en iets verkeerd doe krijg ik idd ook boot features/failures !!!.

Als je P5K problemen heeft met booten --> FSB iets omhoog doen (was bij mij de oplossing , hoe vreemd het ook klinkt) *O*

Trouwens nog iets over de P5K
Als je OS niet goed omgaat met de S3 state dan krijg je afsluit/boot problemen (hier ben ik van de week achter gekomen)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• ixl85
CrankyGamerOG schreef op zondag 30 maart 2008 @ 10:49:
de P5K is geen rot bord, je moet hem liev behandelen :+

De mijne draait al een jaar of wat stabiel op 500Mhz (waar hij eigenlijk maar 266 zou kunnen)
Als ik de P5K overclock en iets verkeerd doe krijg ik idd ook boot features/failures !!!.

Als je P5K problemen heeft met booten --> FSB iets omhoog doen (was bij mij de oplossing , hoe vreemd het ook klinkt) *O*

Trouwens nog iets over de P5K
Als je OS niet goed omgaat met de S3 state dan krijg je afsluit/boot problemen (hier ben ik van de week achter gekomen)
mhh.ja.ik.heb.ook.voornamelijk.positieve.reacties.over.deze.borden.gehoord.
heb.er.zelfs.nog.2.gebouwd.met.e6***.cpu's
dat.waren.wel.de.versies.zonder.wifi.maar.dan.nog.
in.mijn.ogen.zeer.stabiel.en.geen.problemen.mee.gehad.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga em morgen DOAen. Ik ga er geen tijd meer insteken. Thanks iederen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg net van Zercom te horen dat ze mijn mobo niet vergoeden omdat de cpu pinnen kapodt zijn? WTF? Ik heb de processor netjes erin gedaan en geen bruutforce gebruikt. Ook startte mobo gewon op dus kan het toch niet aan de pinnen liggen? ik kwam toch tot bij de POST test van geheugen dus kan het toch niet aan de cpu socket pinnen liggen of ben ik nou gek?

Wat zijn ervaringen met Zercom hier eigenlijk?

• ixl85
Mijn ervaring met zercom is uitermate bedroevend.
Mijn review komt snel nog in de shopreview. In het kort: De manager wilde ons buiten zetten en er hinh een drijgende sfeer. Rede; ze hadden verteld dat we onze spullen op konden halen maar de helft was er niet. (daar hadden we dan 100km heen en terug voor gereden).
Na veel gelul over ons recht enz hebben we het toch voor elkaar gekregen.
Maargoed, een mobo kan gewoon stuk zijn. Als je die pinnetjes echt niet hebt aangeraakt is het wel een beetje vreemd.

Ik post dit btw vanaf mn nieuwe e8400 met p5k-e/wifi-ap en heb nergens problemen mee.
Ik moest wel de bios flashen maar dat was geen probleem. Het 2e systeem dat precies het zelfde is en van een huisgenoot is (ook gisteren gebouwd) had wel de nieuwe bios terwijl het de zelfde borden waren met de zelfde soort doos enz :?

Verwijderd

Topicstarter
pinnetje werden aangeraakt door de processor en daarna aangedrukt. er waren geen pinnetjes gebroken op het eerste gezicht.

wat ze wel doen denk ik is dat de mobo wel kapodt en dan zien ze weet ik veel een pinnetje beetje gebogen en zeggen dan ja we bekijken het niets eens verder ofzo. desnoods kunnen ze pinnen zelf buigen lol, maar dat zou dan heel laag zijn.

anyway, ik weet het niet, moet ik hier mijn rechtsbijstand verzekering voor inschakelen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het mobo + proc + mem teruggestuurd naar Zercom. Zij controleerden alles en het werkte. Ondanks gebogen pinnetjes die ze recht hadden gezet. Vreemd. Nadat ik het terug heb ontvangen van Zercom werkte het bij mij ook. Dit bericht typ ik op mijn nieuwe PC zonder garantie op mijn mobo want de pinnetjes zijn voor altijd zichtbaar beschadigd. Maar hey hij doet het wel :D

topique kan dicht
Pagina: 1