Ik heb me nu toch iets raars, of ik heb dit nooit geweten. Ik heb nu een paar maanden Alice, dus ik was in de veronderstelling dat Alice mij koperlijn had overgenomen. Maar als ik een gewone telefoon in m'n ISRA punten stop, dan ben ik nog steeds bereikbaar op m'n oude KPN nummer? Dat is toch niet normaal? Of kan dat gewoon?
Nou, ik had nog een belbudget abo op die lijn zitten ivm de vorige adsl abo. Overgestapt naar Alice zonder nummerbehoud, dus ging ik er vanuit dat de lijn afgesloten werd na de overname door Alice.
Als jij KPN niet opzegt blijft dat analoge signaal gewoon werken. Daarnaast heb je nu ADSL + voip via Alice.Genoil schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:04:
Nou, ik had nog een belbudget abo op die lijn zitten ivm de vorige adsl abo. Overgestapt naar Alice zonder nummerbehoud, dus ging ik er vanuit dat de lijn afgesloten werd na de overname door Alice.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Verwijderd
Betaal je KPN nog steeds voor dat BelBudget abo?Genoil schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:04:
Klopt. Alleen als je nummerportering aanvraagt word het kpn-nummer overgenomen en de lijn opgezegd. Dus of nummerportering aanvragen of zelf de lijn opzeggen. Wel opletten dat kpn dan niet gezellig alles er af gooit. En dikke kans dat je lijnhuur moet gaan betalen.
Analoge lijn van kpn eronder is wel zo handig... Als de stroom uitvalt kun je in ieder geval nog bellen.
Hehe en zoals hierboven gevraagd. Krijg je nog rekeningen van kpn?
Analoge lijn van kpn eronder is wel zo handig... Als de stroom uitvalt kun je in ieder geval nog bellen.
Hehe en zoals hierboven gevraagd. Krijg je nog rekeningen van kpn?
[ Voor 8% gewijzigd door ManiacsHouse op 29-03-2008 14:09 ]
Alleen bij portering neemt Alice het KPN nummer over, en aangezien er dan niets meer is voor KPN om te leveren (het nummer is bij KPN weg) staat dat gelijk aan het opzeggen van je KPN abbonement.
Als je je nummer niet laat porteren dan krijg je er gewoon ADSL bij van Alice en tevens een VOIP nummer van Alice om over die verbinding te bellen.
edit: zie bovenbuur
Als je je nummer niet laat porteren dan krijg je er gewoon ADSL bij van Alice en tevens een VOIP nummer van Alice om over die verbinding te bellen.
edit: zie bovenbuur
[ Voor 3% gewijzigd door grhmpf op 29-03-2008 14:11 ]
Ja ik krijg idd nog rekeningen van KPN...daarom kwam ik erachter. Toen ik destijds KPN belde op het op et zeggen zeiden ze "nee Alice doet dat voor u". Dus ik dacht dat daarmee de kous af was...niet dus...:(. naja weer wat geleerd..
Verwijderd
Het maakt volgens mij financieel (weet niet of het je daar om gaat) trouwens niet uit of je KPN abo wel of niet houdt. Alice rekent toch 10 euro per maand extra bij geen KPN? Alleen Telfort neemt dit voor eigen rekening voor zover ik weet.
Onjuist.Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:12:
Het maakt volgens mij financieel (weet niet of het je daar om gaat) trouwens niet uit of je KPN abo wel of niet houdt. Alice rekent toch 10 euro per maand extra bij geen KPN? Alleen Telfort neemt dit voor eigen rekening voor zover ik weet.
Alice rekent geen 10 euro per maand extra voor de lijn.
Je betaalt gewoon één bedrag, € 29,95 voor alles.
Normaal gesproken vervalt wel je KPN lijn, Alice neemt immers die kosten over.
Je oude nummer vervalt dan ook, of je laat je KPN nummer naar de Alice lijn porteren. Doe je dat niet dan krijg je een nieuw telefoonnummer van Alice.
Die 29,95 zit dus denk ik wel degelijk lijnhuur bij in. Maar eens nagaan of Alice de zaak heeft opgezegd en in hoeverre zij dit beloofd hebben. Maar daar zal vast wel ergens iets in de AV staan dat je er uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor bent (zoals elke AV die er eigenlijk alleen voor de provider is en niet voor de klant)
In m'n orderbevesting stond ook dat ik per 18-1 (aansluitdatum) niet meer bereikbaar zou zijn op 020-KPNnummer..maar dat is dus helemaal niet het geval want die doet het nog. Vandaag dan ook maar definitief opgezged dat KPN nummer. Ga er wel even een briefje aan wijden (zowel aan het kastje (Alice) als aan de muur (KPN0) want het is allemaal erg ondoorzichtig op deze manier...HoppyF schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:36:
[...]
Onjuist.
Alice rekent geen 10 euro per maand extra voor de lijn.
Je betaalt gewoon één bedrag, € 29,95 voor alles.
Normaal gesproken vervalt wel je KPN lijn, Alice neemt immers die kosten over.
Je oude nummer vervalt dan ook, of je laat je KPN nummer naar de Alice lijn porteren. Doe je dat niet dan krijg je een nieuw telefoonnummer van Alice.
Pas wel op met opzeggen en geef goed aan dat je ADSL signaal moet blijven bestaan.Genoil schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:07:
[...]
In m'n orderbevesting stond ook dat ik per 18-1 (aansluitdatum) niet meer bereikbaar zou zijn op 020-KPNnummer..maar dat is dus helemaal niet het geval want die doet het nog. Vandaag dan ook maar definitief opgezged dat KPN nummer. Ga er wel even een briefje aan wijden (zowel aan het kastje (Alice) als aan de muur (KPN0) want het is allemaal erg ondoorzichtig op deze manier...
De prijs van Alice is wel inclusief de lijnkosten (ong. 10 euro/maand), maar je moet niet hebben dat KPN alles afsluit en je met een dode lijn komt te zitten.
Pagina: 1