Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

firefox: download onderbreken

Pagina: 1
Acties:

• MarcSchuring
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01 07:49
Ik ben onlangs van mijn kamertje verdreven en naar zolder verbannen. Mijn computer maakt via een draadloos netwerk verbinding met het internet en nu de afstand een stuk groter is geworden, valt de internetverbinding wel eens weg (ik zit er aan te denken om de antenne van mijn router en mijn netwerkkaart te vervangen door exemplaren met meer dbi, maar indien jullie betere opties hebben hoor ik het graag). Het probleem is nu het volgende:

Als ik iets download, ongeacht of ik gebruik maak van de downloadmanager van firefox of de ad-on down-them-all, en de internetverbinding wordt verbroken, dan is de download mislukt. Ik zou graag zien dat het downloaden verder gaat (dus niet opnieuw begint) zodra er weer verbinding is. Kan dit en zo ja, hoe?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volgens mij is dit dan een oplossing: Netwerk via stopcontact

{edit}
Laatst zag ik ook een draadloosnetwerksignaalverlenger die je in je stopcontact drukt en het signaal verlengt en je dus halverwege je PC en modem ergens in een stopcontact drukt.. (linkje ben ik naar op zoek)

{update}
Linkje gevonden: WLAN repeater
en anders deze signal booster

[ Voor 64% gewijzigd door Wiethoofd op 29-03-2008 13:32 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:57

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Heb je zo'n downloadmanager a la FlashGet geprobeerd? Dan kan je ook gelijk FlashGot, een firefox plugin, erbij nemen om automatisch de files naar FlashGet te doorgeven.
Helpt niet altijd. Mijn zus haar huis werkt op 1 of andere manier niet met dat gedoe, helaas. En het is ook nog wat prijzig, eigenlijk.

[ Voor 55% gewijzigd door Trinsec op 29-03-2008 13:24 ]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Gaat alleen niet werken als je 3 fasen hebt. Vreemd dat dit helemaal niet genoemd wordt in het verder goede artikel. Alleen in de reacties wordt het door iemand genoemd, en iemand anders beweert dat hier een "apparaatje" voor is. Dit zou echter alleen kunnen als je ook daadwerkelijk een 3 fasen stopcontact hebt (hebben sommige huizen met 3 fasen aansluiting wel maar dit stopcontact wordt meestal al gebruikt). Verder zijn er verschillende soorten 3 fasen stopcontacten (Perilex en CEE, en deze ook nog eens in verschillende vormen).

Het gaat dus 99,9% zeker niet werken met 3 fasen. Dit is in dit kader relevant, omdat ik schat dat 15 tot 25% van de Nederlandse woningen over deze vorm van stroomvoorziening beschikt.
Trinsec schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 13:23:
Helpt niet altijd. Mijn zus haar huis werkt op 1 of andere manier niet met dat gedoe, helaas. En het is ook nog wat prijzig, eigenlijk.
Bovenstaande zou dus het probleem kunnen zijn. Woont ze in een groot huis?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 13:57 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

dan zou dus zo'n WLAN repeater of iets soortgelijks moeten gaan werken.....

Is een kabel door de muur/plafond/vloer geen optie?

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

dodo79

witte dikke tonnie

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 13:55:
[...]

Gaat alleen niet werken als je 3 fasen hebt. Vreemd dat dit helemaal niet genoemd wordt in het verder goede artikel. Alleen in de reacties wordt het door iemand genoemd, en iemand anders beweert dat hier een "apparaatje" voor is. Dit zou echter alleen kunnen als je ook daadwerkelijk een 3 fasen stopcontact hebt (hebben sommige huizen met 3 fasen aansluiting wel maar dit stopcontact wordt meestal al gebruikt). Verder zijn er verschillende soorten 3 fasen stopcontacten (Perilex en CEE, en deze ook nog eens in verschillende vormen).

Het gaat dus 99,9% zeker niet werken met 3 fasen. Dit is in dit kader relevant, omdat ik schat dat 15 tot 25% van de Nederlandse woningen over deze vorm van stroomvoorziening beschikt.

[...]

Bovenstaande zou dus het probleem kunnen zijn. Woont ze in een groot huis?
Kan wel werken als je in huis 3 fasen hebt.
Alleen de zender en de ontvanger moeten dan wel aan dezelfde fase hangen.
Op 2 verschillende fasen gaat het niet werken idd

omdat het kan!

Verwijderd

Ja, kan wel. Maar kleine kans dat in jouw zolderkamer de stroom via dezelfde fase geleverd wordt als in de studeerkamer.

De enige situatie waarbij dit nog werkbaar is is als je alleen een netwerkverbinding wil maken van de meterkast naar bijv. je zolderkamer. Dan moet je in de meterkast een stopcontact maken dat op dezelfde fase zit.

Maar in dat laastste geval heb je dus niet echt een thuisnetwerk.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Firefox 3.0 kan dit prima, bèta 4 is op dit moment uit, en erg stabiel. Volgende week komt B5 en dat zou geloof ik een RC worden.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

TheZeroorez schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:07:
Firefox 3.0 kan dit prima, bèta 4 is op dit moment uit, en erg stabiel. Volgende week komt B5 en dat zou geloof ik een RC worden.
[offtopic]
Nee, 3b6 komt niet, maar wordt RC1, 3b5 komt begin april (dus idd volgende week) uit
zie ook: nieuws: Firefox 3 komt in juni

ik gebruik atm 3b4, en download onderbreking werkt bij mij niet, dit kan ook komen omdat ik download statusbar gebruik ipv de standaard downloadmanager (toch maar eens proberen zonder)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 13:55:

Beetje onzin. Dat je 3 fasen binnenkrijgt is heel goed mogelijk, maar die worden dan gebruikt om 2 of 3 aparte kringen te maken.

De enige voorwaarde voor ethernet via het stopcontact is dat de 2 punten op dezelfde fase zitten, en dat er geen verdeelkast of iets anders tussenzit. Verder heeft dit weinig met het al dan niet binnenkomen van 3 fasen te zien buiten het feit dat je met 3 fasen meer kans hebt op gesplitste stroomkringen in huis waardoor de kans groter wordt dat de contactpunten die je wil gebruiken net niet op dezelfde kring zitten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:12:
Beetje onzin. Dat je 3 fasen binnenkrijgt is heel goed mogelijk, maar die worden dan gebruikt om 2 of 3 aparte kringen te maken.
Waar slaat dit nou weer op? Als je 3 fasen hebt dan zijn (in de praktijk) verschillende ruimtes in een huis voorzien van verschillende fasen. En kan je dus geen netwerk meer aanleggen via het stopcontact. Lijkt me logisch toch?

Ga jij maar lekker je compu's alleen neerzetten in kamers met dezelfde fase. Veel plezier.

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 17:48
Voordat je overgaat op het kopen van allerlei dure apparaten, probeer eens de volgende tips. (simpel en goedkoop, in ieder geval de moeite waard dus)
Voor een meting van je signaalsterkte heb je wel een programmaatje nodig, netstumbler is gratis maar wordt niet meer onderhouden en werkt niet altijd goed meer, er is ook nog een shareware tooltje dat altijd in de meuktracker staat maar waarvan ik de naam even niet kan herinneren :P
Tips zijn een beetje uit eigen ervaring, logisch redeneren of van wat ik gelezen heb. Probeer de dingen gewoon uit (in combinatie) en kijk wat het beste signaal oplevert, en of dat signaal goed genoeg is.
Ik kan overigens ook nog zeggen dat sinds ik mijn WRT54G (802.11g router) heb vervangen door een WRT350N (802.11n router) mijn signaalsterkte stukken beter is en dat dit ook duidelijk te merken is aan mijn snelheid via 802.11g adapters (2,2MB/s ipv 1,4 MB/S, 2,2 is ongeveer netto maximum 802.11g) dus misschien is dat ook nog een idee voor als je niet teveel geld wilt uitgeven.
Maargoed, dingen die je kunt proberen:
- antenne/adapter verplaatsen. Als je een USB-adapter hebt kun je een verlengkabel kopen (tot 5 meter kan goedkoop). Probeer eens verschillende plekken op je kamer uit
- Zet stralingbronnen weg van router en ontvanger. Denk hierbij aan vooral aan DECT-telefoons en Bluetooth-apparaten (mobiele telefoons!). Deze gebruiken dezelfde frequenties als 802.11bgn en kunnen dus storen
- Verplaats de router. Zo dicht mogelijk bij jou is handig. Kan hij op een kast bijvoorbeeld? Of dichter bij de deur (kan enorm schelen als je dikke muren). Liefst niet bij een raam, daar komt veel interferentie vandaan (WLAN van de buren en alle straling van buiten). Geldt ook voor ontvanger. Tenzij ze allebei bij een raam staan, dat kan gunstig uitpakken als de ramen aan dezelfde kant van het huis zijn.
- Zorg voor zoveel mogelijk "zicht" tussen router en adapter. adapter niet achter computer zetten (vanuit router gezien)

Probeer het optimale hiervan een beetje te bepalen. Voor Signal/noise ratio (SN/R) geldt dat hoe groter hoe beter is, voor het andere getalletje ook, maar dat is negatief (en -60 > -90).
Bij netstumbler geldt gewoon: hoe hoger en groener het streepje hoe beter.

[ Voor 3% gewijzigd door dtech op 29-03-2008 14:36 . Reden: te vroeg op versturen gedrukt ]

• MarcSchuring
De replys gaan voornamelijk over het vergroten van mijn draadloze bereik (is inderdaad ook een optie omdat dan de verbinding waarschijnlijk minder snel zal wegvallen en dus de download niet onderbroken zal worden), dus ik voel me niet bezwaart om de volgende vraag te stellen (ook al zal ik in de verkeerde thread zitten):

zal het niet lukken met twee sterkere antennes, van bijvoorbeeld 9 dbi?

Ik kan natuurlijk ook kijken naar zo'm extender (zal qua kosten niet veel verschillen met twee antennes, nu deze ook zo'n 25 euro per stuk kosten), maar moet die van hetzelfde merk zijn als je router?

Verwijderd

Ik had ook nog iets gelezen om je draadloze signaal te versterken met een parabool omwikkeld in aluminiumfolie :P
Misschien is dat iets om het signaal goedkoop te versterken?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien wil de topicstarter wel een topic openen (of de bestaande discussies doornemen) in Netwerken als hij niet vraagt naar 'download resume' mogelijkheden in Firefox :+

(Inderdaad: dat is maar symptoombestrijding, maar NT past beter voor die andere discussies :P )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• dtech
Oo, en nog iets wat niet veel hoeft te kosten: een richtantenne.
Het idee gaat al een tijdje mee. (zoek maar eens op "pringles antenna", eerste hit is uit 2001)
C't heeft in het laatste nummer of het nummer daarvoor aardig wat ruimte besteed aan richtantenne's, misschien is dat leuk om eens door te kijken.
Je kunt ze ook kant en klaar kopen.
Je hebt overigens wel een adapter of router met antenne-aansluiting nodig. Dit is ongeveer bij de 1/2 van de routers, maar vaak alleen bij PCI-wlan adapters.
Een ander idee is om je router te flashen met een 3rd party firmware. Je kunt dan het zendvermogen (hoger) instellen. Dit werkt vooral goed als je router een goede antenne heeft, maar de ontvanger een veel minder goede (usb-ontvangers). DD-WRT is een van de grootste en ondersteund heel veel, maar lang niet alle routers hebben zoiets.

Ik vergeet trouwens de allersimpelste en misschien wel allereffectiefste tip!

Als er andere WLAN'nen in de buurt zijn, verander dan het kanaal via je router in eentje die zo ver mogelijk van de andere vandaan zit (vooral kanaal 1 en 11 zitten vol omdat dat standaardkanalen zijn). Netsumbler kan je vertellen op welke kanalen netwerken in de buurt zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door dtech op 29-03-2008 15:06 ]

• MarcSchuring
dtech schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:34:

Ik kan overigens ook nog zeggen dat sinds ik mijn WRT54G (802.11g router) heb vervangen door een WRT350N (802.11n router) mijn signaalsterkte stukken beter is en dat dit ook duidelijk te merken is aan mijn snelheid via 802.11g adapters (2,2MB/s ipv 1,4 MB/S, 2,2 is ongeveer netto maximum 802.11g) dus misschien is dat ook nog een idee voor als je niet teveel geld wilt uitgeven.
Begrijp ik het goed dat je alleen een router hebt gekocht die aan het 802.11n protocol voldoet en de kaart in de computer niet hebt vervangen (dus 802.11g), maar hierdoor toch een beduidend betere ontvangst hebt gekregen. Indien dat het geval is, is dat zeker een optie.

• dtech
Dat klopt. Het kan overigens heel erg per router verschillen, ik gaf enkel een voorbeeld uit mijn situatie. Over het algemeen hebben 802.11n routers echter 3 grote antennes dus kan ik me best voorstellen dat het over het algemeen voor 802.11n routers geldt.
Mijn router kwam eerder dan mijn 802.11n adaptertje. WRT54G <> Asus WL167G was +- 1,7MB/s, WRT350N <> WL167G was +- 2,2 MB/s, WRT350N <> Linksys WUSB300N was +- 2,7 MB/s.
Ook viel het mij en mijn familieleden op "dat het internet sneller was". De pagina's namen duidelijk minder lang de tijd om te verschijnen, de latency was ook lager. Ik denk dat dat vooral komt door minder packet loss.
Pagina: 1