Western Digital 40 GB schijf ineens nog maar 4 GB

Pagina: 1
Acties:

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Ik heb hier een oud pctje staan waar ik gaag een 40 GB schijf in wou hebben.

Schijf erin alleen ziet hij maar 4 GB waar is de overige ~36 GB gebleven ? :|

• xdcx
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-04-2021
32 bits hardeschijf adressering?

welk OS staat erop?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zinloos om dat te vragen als je er niets bij verteld over merk en type van processor, moederbord, harde schijf, etc etc. Dit is namelijk niet gathering.helderzienden.net ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• daanmsvl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2021

daanmsvl

Daan

niet goed geconfigureerd in de bios?
Niet goed geformatteeerd?
Een niet-ntfs/fat32 partitie van 36gb die je niet ziet?
Veel badblocks?

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

• Xcist
  • Nu online
Er staat momenteel niks. Heb hem even aan een andere pc hangen.

de 32 bits adressering weet ik niet.

Het is een IBM systeem met daarin:

- pentium 4 2.00GHz
- 512 mb geheugen
- Hardeschijf is een Western digital WD400

• daanmsvl

daanmsvl

Daan

framaster schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 13:16:

de 32 bits adressering weet ik niet.
Wat bedoel jij precies met: Er staat momenteel niks.?? Weet jij zeker dat je bv maar 1 partitie hebt die fat32 danwel ntfs is? Wat voor OS draai je op je doel PC? Zitter er niet een miljard bad blocks op?

Kortgezegd: Wat heb je allemaal geprobeerd en waar loop je vast?

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

framaster schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 13:16:
Om te beginnen maar eens formatteren? Wat heb je allemaal al zelf geprobeerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Xcist
  • Nu online
Ik bedoelde er staat niks op. Er stond XP op alleen deze was gecrasht.

zodoende heb ik het volgende geprobeert.

CHKDSK /r
fixboot

Windows herstel geprobeert ook niet gelukt.
windows geprobeert over de oude heen te installeren lukte wel alleen dit heb ik afgebroken omdat ik toch nog wou proberen de bestanden op de schijf te redden. niet gelukt

zodoende dacht ik nou dan maar helemaal leeg maken die schijf en nu sta ik dus op het punt dat er nog maar 4 gb gezien word.

[ Voor 29% gewijzigd door Xcist op 29-03-2008 13:25 ]

• daanmsvl

daanmsvl

Daan

geldt dat voor beide systemen die je hebt geprobeerd dat er maar 4gb wordt gezien of alleen voor je systeem waar 'ie uiteindelijk in moet?
En wat zegt je partition manager?

• Xcist
  • Nu online
daanmsvl schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 13:24:
geldt dat voor beide systemen die je hebt geprobeerd dat er maar 4gb wordt gezien of alleen voor je systeem waar 'ie uiteindelijk in moet?
En wat zegt je partition manager?
partition manager nog niet geprobeert ja beide systemen zeggen 4 gb

• daanmsvl

daanmsvl

Daan

Dan zou ik eens met een partition manager gaan kijken. Wie weet heb je een fat32 partitie van 4gb en ongebruikte ruimte van 36gb. Check ook eens wat je bios zegt, hoeveel gb is de schijf in je bios? Als dat ook maar 4gb is kan daar een fout zitten (alhoewel ik wel eens heb gehoord dat windows niet je bios gegevens gebruikt om je harde schijf aan te sturen, weet iemand of dat waar is?).

Als je BIOS niet klopt kan je handmatig de data van je schijf (cylinders, sectors, heads, etc) inpunchen in je bios. Die staan of op je schijf geschreven of kan je wel ergens op internet terugvinden.

• Xcist
  • Nu online
daanmsvl schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 13:28:
Dan zou ik eens met een partition manager gaan kijken. Wie weet heb je een fat32 partitie van 4gb en ongebruikte ruimte van 36gb. Check ook eens wat je bios zegt, hoeveel gb is de schijf in je bios? Als dat ook maar 4gb is kan daar een fout zitten (alhoewel ik wel eens heb gehoord dat windows niet je bios gegevens gebruikt om je harde schijf aan te sturen, weet iemand of dat waar is?).

Als je BIOS niet klopt kan je handmatig de data van je schijf (cylinders, sectors, heads, etc) inpunchen in je bios. Die staan of op je schijf geschreven of kan je wel ergens op internet terugvinden.
Ik ben nu opzoek naar partition magic. en is kijken wat die zegt

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

heb je al geprobeerd aan het begin van een nieuwe windows (XP) install alle partities die op je schijf staan te wissen en 1 grote nieuwe partitie te maken van 40GB.

Als het goed is heeft hij nu 1 partitie van 4gb die hij leest en 36gb ongeadresseerde/geformateerde/gepartitioneerde ruimte.
Als je partities verwijderd, houdt er dan rekening mee dat je alle data, die op je schijf mocht staan, kwijt bent!

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1