Netwerk instabiliteit

Pagina: 1
Acties:

• tinus89
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-02 09:01
Hallo,

Sinds enige tijd ondervindt ik instabiliteit in mijn netwerk.

Deze ziet er als volgt uit:

Modem (@home) -> Router (Linksys WRT54G nieuwste firmware) -> Switch (Netgear GBit switch) -> PC1t/m PC4. Wanneer er connectie is, is de behaalde snelheid naar tevredenheid (500-800MBit).
OS is overal XP Pro SP2. Firewalls staan uit, werkgroep is overal 'werkgroep'.

Er is echter in het gehele netwerk maar 1 pc die probleemloos de volgende actie kan verwerken:

Start-> Netwerklocaties -> Zoeken naar computers in werkgroepen. Op andere pc's loopt de boel vast, en crasht uiteindelijk explorer.exe. Wanneer ik (soms, soms niet) lang genoeg wacht in 'Mijn Netwerklocaties', komen de gedeelde mappen van de overige pc's er wel bij te staan. Een connect duurt even, maar wanneer deze er eenmaal is, is het goed.
Het netwerk is echter wel onbetrouwbaar als de ****.

Wat ik zelf al geprobeerd heb:
- Router resetten naar factory, firmware updaten, log uitzetten (maakte hem een stuk sneller benaderbaar!)
- Switch vervangen voor 100MBit Sweex, welke 100% goed is, maar het probleem níet oplost.

Wie weet raad?

Edit: typo's
Edit2: OS enzo

[ Voor 4% gewijzigd door tinus89 op 29-03-2008 12:08 ]

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-03 20:48
heb je wel zelfde netwerkgroep?allebei die wizard uitgevoerd? heb je toevallig hardnekkige firewall die niet meewerkt?(neem aan xp dan he)NIS wil altijd tegenwerken en zonealarm wil ook wel is een netwerk irriteren

• tinus89
ChaosZ0ne schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 11:58:
heb je wel zelfde netwerkgroep?allebei die wizard uitgevoerd? heb je toevallig hardnekkige firewall die niet meewerkt?(neem aan xp dan he)NIS wil altijd tegenwerken en zonealarm wil ook wel is een netwerk irriteren
Oeps, ik wist dat ik iets vergeten was. OS is overal XP PRO SP2. Werkgroep is overal hetzelfde, maar zonder wizard, gewoon ingesteld dus. Firewalls zijn (voor zover aanwezig) uitgeschakeld.
Zal de startpost ff aanpassen.

• tinus89
Goh, heel bijzonder.

Voor de zekerheid (dacht dat het zo was) nog even gaan controleren of op alle pc's de windows firewall ook uit stond. Ik kreeg echter op 2 pc's de melding dat de service voor de windows firewall niet was gestart. Na het starten van de service op beide pc's de firewall uitgeschakeld.

En, 3x raden? Ik kon opeens weer vlot mn hele netwerk door....

Nu ff kijken of het zo blijft, maargoed.

Toch bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door tinus89 op 29-03-2008 12:34 ]