Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Disc error na installatie op andere schijf

Pagina: 1
Acties:

• GTACrime
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Goedemorgen :) ,

Ik zit hier met een vervelend probleempje. Voorheen had ik vier 250GB schijven in een RAID array met zowel een RAID0 als een RAID5 volume. Op het RAID0 volume had ik twee partities, namelijk één voor Windows XP Professional en één voor Windows Vista Ultimate. De RAID5 array bestond enkel uit één grote partitie om dingen op op te slaan.

Het punt is nu dat ik gisteravond geprobeerd heb om (een andere) Windows Vista te installeren op een andere hardeschijf voor een familielid van me. Hierbij was ik zo slim om mijn vier schijven die in RAID staan even te ontkoppelen, zodat ik daar geen last van had. |:( De installatie verliep verder niet echt geweldig, want ik kreeg een leuke "Kan niet bepalen of deze computer een geldig systeemvolume bevat." error. Jammer, maar dat is nog niet het grootste probleem. Toen ik mijn RAID array namelijk weer aansloot, kreeg ik namelijk elke keer bij het booten een leuke "disc error". Op dat moment kan ik niets anders dan rebooten.

Ondertussen heb ik van alles geprobeerd. Als ik Vista probeer te herstellen via de installatie-dvd dan zegt hij dat alles goed hersteld wordt, maar ondertussen blijf ik de error houden. Tijdens de installatie ziet hij overigens de drie partities wel gewoon, dus het lijkt me dat de RAID array en de bestanden erop wel gewoon intact zijn. Verder heb ik al tig dingen geprobeerd met fixboot, CHKDSK, Bootrec, bootsect.exe etc... alles wordt keurig uitgevoerd, maar de "disc error" blijft gewoon komen.

Is er een makkelijke manier om mijn Vista weer aan de praat te krijgen? Om mijn XP installatie geef ik niet zoveel meer, maar ik zou het toch wel jammer vinden als ik (een van de) partities moet formatteren voor een frisse installatie. Zeker omdat de bestanden wel gewoon nog op de RAID array staan...

Verder draait de boel met een E6600 op een Asus P5B Deluxe en zitten er nog twee andere 500GB schijven in, maar die zitten niet in RAID array. Het lijkt me dus dat die er niet bepaald toe doen. ;)

Iemand die me verder kan helpen? _/-\o_

Alvast bedankt!

• GTACrime
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zucht... ik kom er net achter dat mijn USB stick boven mijn hardeschijf stond in de bootorder en omdat er sinds gisteravond ook toevallig een .rom bestandje op stond, zat deze te flippen. Bootorder aangepast en ik kan weer vrolijk in XP en Vista. :)

Mooi dus, maar zat ik daarvoor nu tot drie uur 's nachts te zoeken? :( :X

• yourt
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
heb net hetzelfde gehad, maar dan met een Asus M3A78-T...