Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:45:
Hallo,
Thuis hebben we internet via de telefoonlijn (niet draadloos)
Nu zou ik graag een laptop kopen, en daar draadloos internet op hebben. Ik heb begrepen dat je daarvoor een router npdig hebt, maar zijn er daar verschillende in of maakt dat niet uit... Weet niet goed of dit topic al bestaat, maar vraag via deze weg jullie hulp ;-)
Allereerst neem ik aan dat je ADSL bedoelt? Want dit is bij 'gemiddeld' gebruik toch al snel goedkoper dan een analoge aansluiting waarbij je betaald voor tikken (maargoed, dat is een beetje offtopic)
Wat je nodig hebt is inderdaad een ADSL router, hierin zijn uiteraard veel verschillende merken en soorten van. Oude en nieuwe modellen, extra snufjes, etc etc.. Aangezien je blijkbaar niet al te veel van technologie af weet is het denk ik ook verstandiger om een eenvoudige router te nemen die het gewoon doet, hoewel je dan waarschijnlijk ook nog wat instellingen zal moeten veranderen (zoals het kanaal, ligt aan je omgeving).
Dan nog even iets anders: is dit gewoon in huis of zit je op de zolder met allemaal betonnen vloeren? Want dit maakt namelijk veel uit voor je bereik! En als je in een zomerhuisje zit achterin de tuin zul je dus ook een router moeten kopen die deze afstand kan overbruggen. En al bedacht waar je de router gaat neerzetten? (geloof dat de stoppenkast storing kan geven)
In andere woorden: ga eerst even heel erg goed naar je eisen kijken en loop daarmee naar de plaatselijke computerwinkel!