Toon posts:

draadloos internet voor laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Thuis hebben we internet via de telefoonlijn (niet draadloos)
Nu zou ik graag een laptop kopen, en daar draadloos internet op hebben. Ik heb begrepen dat je daarvoor een router npdig hebt, maar zijn er daar verschillende in of maakt dat niet uit... Weet niet goed of dit topic al bestaat, maar vraag via deze weg jullie hulp ;-)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

:w Welkom op GoT

Jouw vraag hoort eigenlijk in het subforum Netwerken en waarschijnlijk wordt je vraag daar al in de FAQ - Netwerken beantwoord.

Anders even in de winkel navragen, dan weet je zeker dat je de goede krijgt.

[ Voor 17% gewijzigd door Guardian Angel op 29-03-2008 10:53 ]

ARME AOW’er

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Elke wifi router die je bij de Mediamarkt haalt zal geschikt voor je zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door djexplo op 29-03-2008 10:57 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:55
via de telefoon lijn... volgensmij kun je beter via de kabel gaan doen, of adsl ofzo. maar verder kun je gewoone en router kopen, en waarschijnlijk kunnen ze je in een winkel ook veel zeggen, en er zit een handboekje bij

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:44
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:45:
Hallo,

Nu zou ik graag een laptop kopen, en daar draadloos internet op hebben. Ik heb begrepen dat je daarvoor een router npdig hebt, maar zijn er daar verschillende in of maakt dat niet uit... Weet niet goed of dit topic al bestaat, maar vraag via deze weg jullie hulp ;-)
Via de telefoonlijn is dit ADSL isdn, analoog, of heb je telefoontikken (geen adsl). Als je adsl hebt kun je gewoon een willekeurige router kopen met wlan. Of een modemrouter die dan je modem vervangt maar dan moet je wel letten of je isnd/adsl of analoog/adsl hebt.

• daanmsvl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2021

daanmsvl

Daan

Let even op want vroeger toen we niets anders hadden dan telefoonlijn en we via Sygate Home Network het signaal op het netwerk gooide, had ik regelmatig problemen met pc's die op een vaste interval een DNS check deden wat het modem triggerde om weer opnieuw in te bellen met als gevolg dat de lijn constant bezet was en hoge telefoonkosten.

Dus wellicht is een budget adsl lijntje geen stomme oplossing...

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:45:
Hallo,

Allereerst neem ik aan dat je ADSL bedoelt? Want dit is bij 'gemiddeld' gebruik toch al snel goedkoper dan een analoge aansluiting waarbij je betaald voor tikken (maargoed, dat is een beetje offtopic)

Wat je nodig hebt is inderdaad een ADSL router, hierin zijn uiteraard veel verschillende merken en soorten van. Oude en nieuwe modellen, extra snufjes, etc etc.. Aangezien je blijkbaar niet al te veel van technologie af weet is het denk ik ook verstandiger om een eenvoudige router te nemen die het gewoon doet, hoewel je dan waarschijnlijk ook nog wat instellingen zal moeten veranderen (zoals het kanaal, ligt aan je omgeving).

Dan nog even iets anders: is dit gewoon in huis of zit je op de zolder met allemaal betonnen vloeren? Want dit maakt namelijk veel uit voor je bereik! En als je in een zomerhuisje zit achterin de tuin zul je dus ook een router moeten kopen die deze afstand kan overbruggen. En al bedacht waar je de router gaat neerzetten? (geloof dat de stoppenkast storing kan geven)

In andere woorden: ga eerst even heel erg goed naar je eisen kijken en loop daarmee naar de plaatselijke computerwinkel!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als beginnende computergebruiker is het vaak een stuk verstandiger om even je te laten informeren door de verkoper. Zo wordt je niet gelijk in het diepe gegooid en doodgesmeten met talloze technische termen waar je nog niet bekend mee bent. In andere woorden; ga even zelf op onderzoek uit, en vind de plek waar je je antwoorden eenvoudig kunt vinden. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.