[E-mail] E-mail komt niet aan

Pagina: 1
Acties:

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-03 10:45
Ik heb drie e-mail accounts :
  • W = Het account op mijn werk (provider 'Werk')
  • H = Een account bij Hacom (provider ICT-ConcepT)
  • X = Een account bij XS4ALL (provider XS4ALL)
Ik heb alle permutaties van deze accounts uitgeprobeerd.

Bij de volgende permutaties komt mijn e-mail niet aan (dit betekent dat de e-mail terecht komt in de map 'Verzonden items' en dat ik geen bericht terug krijg dat de e-mail onbezorgbaar was):
  • W naar H
  • H naar X
  • W naar X
Conclusies:
  • Alles wat ik vanuit mijn werk verstuur komt niet aan (op H en X)
  • Op X komt niets aan
Aangezien ik mijn account X normaal niet gebruik dacht ik eerst aan een instellingsprobleem voor X. Ik heb de volgende zaken aangepast :
  • In outlook de pop- en smtp-server aangepast
  • Via webmail het spamfilter uitgezet
Hierdoor werden de problemen niet opgelost. Met name de POP-server van H reageert vreemd omdat X wel wordt geaccepteerd maar P niet.

Hoe kan ik achterhalen wat het probleem is? Ik heb zelf het idee dat een deel van mijn probleem veroorzaakt wordt door een spam-filter van de provider waar ik niet bij kan of die ik niet uit kan schakelen.

[ Voor 7% gewijzigd door One_Gandalf op 29-03-2008 10:45 ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als ik het zo lees komen juist berichten vanaf W niet aan. je moet controleren of de ingestelde smtp servers van de accounts inderdaad vanaf je momentele ip-adres of zonder authenticatie mail aannemen (is niet altijd zo, vaak moet je een smtp-server van de momentele internetprovider opgeven) en je moet controleren of de mailaccounts goed zijn ingesteld, zodat je ze inderdaad kunt inzoen (stuur bijvoorbeeld een mailtje vanaf een freewebmail-account naar alle mailadressen)

Ik neem aan dat je geen foutberichten van het mailsysteem krijgt (dwz de mailsoftware en de servers)

Het kan ook zijn dat een spamfilter de mailtjes dropt, ga eventueel bij de betreffende serviceprovider na of de erzender is geblacklist

Als je concretere hulp wilt zul je denk ik meer 'details' moeten posten, dus concrete serveradressen en accountsoorten en internetprovider.

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 29-03-2008 10:51 ]

• One_Gandalf
begintmeta schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:48:
Als ik het zo lees komen juist berichten vanaf W niet aan.
Op mijn werk gebruik ik Outlook via een Exchange-server. Ik heb bij de helpdesk gevraagd waarom ik geen e-mail kan versturen naar H. Dit kon niet worden verklaard. Ik kan op mijn werk wel gewoon e-mail versturen naar klanten. Voor zover ik kan beoordelen gaat het alleen fout als ik e-mail wil versturen naar H. Ik krijg dan geen bericht terug dat de e-mail niet bezorgd kon worden.
Je moet controleren of de ingestelde smtp servers van de accounts inderdaad vanaf je momentele ip-adres of zonder authenticatie mail aannemen (is niet altijd zo, vaak moet je een smtp-server van de momentele internetprovider opgeven)
Via alle accounts kan ik mail verzenden.
Je moet controleren of de mailaccounts goed zijn ingesteld, zodat je ze inderdaad kunt inzien (stuur bijvoorbeeld een mailtje vanaf een freewebmail-account naar alle mailadressen)
Ik kan alleen voor mijn account bij X geen e-mail zien. Ik heb net geprobeerd via webmail een e-mail naar het account zelf te sturen. De e-mail komt netjes in de map 'Sent' maar niet in de 'Inbox' en staat ook niet in de 'Spam folder'. Met mijn account bij XS4ALL is toch iets vreemds aan de hand.
Ik neem aan dat je geen foutberichten van het mailsysteem krijgt (dwz de mailsoftware en de servers)
Klopt, ik krijg geen foutberichten van het mailsysteem.
Het kan ook zijn dat een spamfilter de mailtjes dropt, ga eventueel bij de betreffende serviceprovider na of de verzender is geblacklist
Ik heb het al nagevraagd bij W en heb bij H (ICT-ConcepT) nu 4 dagen een call uitstaan, maar het blijft angstwekkend stil. Alleen XS4ALL bellen heb ik nog niet gedaan.

• One_Gandalf
Opgelost
Het probleem van het ontvangen van e-mail bij XS4ALL heb ik opgelost door een nieuwe mailbox aan te maken via Websecure Mail.

De standaard mailbox is blijkbaar geblokkeerd.

Een e-mail gestuurd naar de helpdesk van XS4ALL. Nu maar hopen dat er een reactie komt ;)
Dit keer een snelle reactie via e-mail op maandagochtend. De e-mail werd doorgestuurd naar een andere mailbox. Moet je maar net bedenken of zien.

Nog open
Alleen het sturen van e-mail van het werk naar Hacom lukt dus niet.

Mogelijke oorzaken:
  1. Mijn werk blokkeert de e-mail naar Hacom
  2. Hacom blokkeert e-mail van mijn werk
Ik vermoed het laatste maar kan dit niet bewijzen. Als ik e-mail verstuur met ontvangstbevestiging dan krijg ik geen ontvangstbevestiging.

[ Voor 32% gewijzigd door One_Gandalf op 31-03-2008 19:18 ]