Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fullscreen low battery warning

Pagina: 1
Acties:

• jayb
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-01-2024
Beste Mede tweakers,

Ik heb een Toshiba satellite A-100-812 laptop met windows Vista premium
Processor: Intel Core Duo T2250 / 1.73 GHz
NVIDIA GeForce Go 7600
1 GB (intern)

Mijn vraag: weet iemand een programma waarmee laptop "low battery" waarschuwing in full screen te zien?

Waarom deze vraag: met name bij games maar ook bij veelvuldig typwerk let ik eigelijk niet op mijn kleine low battery lampje en geluidswaarschuwingen komen ook nauwelijks door aangezien ik vaak mijn geluid niet aan heb.

Via Google en co
Ik kwam hierbij wel andere topics tegen met ongeveer dezelfde vraag (bijv. op mastaline.com) maar daar kon vrijwel niemand (buiten een standaard antwoord als: "Kijk naar het knipperende knopje op je laptop) een goed antwoord geven.Gezocht op termen als: "fullscreen battery warning" en "software low battery warning laptop".

Via GOT search
binnen GOT search kwam ik helaas met name topics tegen die gingen om problemen met de Cmos chip (die bijv verkeerde meldingen gaf. ) Gezocht op termen als: "melding low battery".

Zou iemand mij kunnen helpen aangezien dit mij toch iets lijkt dat al 100X voorbij is gekomen op topics. Misschien gebruik ik de verkeerde zoektermen.... maar deze leken mij wel logisch

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:23
Misschien dat http://users.rcn.com/tmtalpey/BattStat/ wat voor je is.

• jayb
Hoewel een mooie tool om de status van je baterij te zien (en te monitoren) zit er geen waarschuwingsfunctie op. Zoals ik al aangaf ben ik opzoek naar een programma dat (het liefst visueel) een melding geeft van low batery

Zo'n mooie windows baloon tip is dus niet de oplossing aangezien je die bij het gamen niet ziet...

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:35
Je zou keihard gealttabbed moeten worden als je een dergelijke tool wilt hebben. Waarschijnlijk zijn deze ook lastig te vinden omdat weinig gamers naar de desktop willen crashen...

There is no replacement for displacement!

• jayb
Het doel is ook niet om naar de desktop te crashen maar op een duidelijkere manier te weten komen dat je batterij leeg is. Stel de situatie je bent bezig met een potje Unreal (om maar ff iets te noemen) of andere fullscreen applicaties dan ga je niet even relaxed alt-tab uitvoeren.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een visuele melding voor iets dergelijks niet bestaat... ben ik nou de enige ter wereld die die stomme battery melding te laat doorheeft :S (gebeurt me zo'n 3x per week)

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 08:24
ik snap je probleem en je kunt het beter zelf even programmeren met de Windows Battery API

you had me at EHLO

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:33
En dat moet zo:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[DllImportAttribute( "User32.dll" )]
private static extern int SetForegroundWindow( int hWnd );

//to activate an application
int hWnd = FindWindow( null, "This is my Application Title" );
if( hWnd > 0 )
{
SetForegroundWindow( hWnd );
}

En hier (http://www.hhhh.org/cloister/csharp/) staat een battery monitor programmaatje dus met die 2 moet je het kunnen maken.

Hopelijk is je programmeerkennis dan voldoende...

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• jayb
Hoewel mijn kennis hier op dit moment niet ver genoeg voor reikt vind ik het wel een intressante uitdaging en ga ik eens aan de slag met dit verhaal Thanks voor de reactie Jogai.

De gegevens oplossing zat al een beetje in mijn hoofd alleen beschik ik gewoon niet over de programmeerkennis om met windows API's aan de slag te kunnen maja eens moet de eerste keer zijn :D
Pagina: 1