Toon posts:

[SBS 2003] Alleen administrator kan op OWA inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen ik heb al aantal dagen problemen met een sbs2003 server.

Configuratie systeem:
SBS2003
Exchange2003
SP2 + alle updates geinstalleerd

Alles werkt goed behalve het gedeelte van weboutlook.
De administrator kan gewoon aanmelden maar de gebruikers kunnen niet aanmelden.

Ik krijg de volgende melding:
"U kunt niet worden aangemeld bij Outlook Web Access. Controleer of uw gebruikersnaam en het wachtwoord juist zijn en probeer het vervolgens opnieuw."

Ik heb al in de eigenschappen van de gebruikers onder exchange features gecontroleerd daar staat het allemaal op enable. en de gebruikers heb ik ook nog administrator rechten gegeven. Dit mag niets uitmaken.
Natuurlijk heb ik op google gezocht en op de microsoft site heb diverse stappen gevolgd, maar kom er steeds niet uit. Is er iemand die mij hierbij kan helpen?

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Wat wordt er gelogd in het Windows Event-Log en in het IIS Log?

Heeft het eerst goed gewerkt of is dit een nieuwe installatie?

Verwijderd

Topicstarter
In de logs heb ik na gekeken, hier zie ik helemaal niets terug wat er allemaal gebeurt. Niet in de event log en in de iiss log. Het is geen nieuwe installatie, de server draait al een tijdje, maar deze optie heb ik niet eerder gebruikt. De gebruikers willen er nu gebruik van maken en het werkt helaas niet.

Verwijderd

Ik maak je titel nog even wat duidelijker :) Bekijk Troubleshooting Outlook Web Access logon failures in Exchange 2000 and in Exchange 2003 ook eens.

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost, ik zag dat er een fout is gemaakt in de forwarding van de ip adres.
De provider maakt het domeinnaam aan bijvoorbeeld:
link -> webmail.xxx.nl naar 87.xx.xx.xx
de ip adres waar die naar toe verwees klopte niet, dus ga de provider even bellen.

In iedergeval bedankt!!

Verwijderd

Topicstarter
aanvulling:
hij verwees naar een ander server van mij waar de administrator dezelfde naam en ww had maar de gebruikers die aan moesten melden bestonden niet op die server waar die naar toe verwees. Topic mag gesloten worden.
Pagina: 1