Toon posts:

[MOBO] Scynthe CPU-cooler past niet op Asus P5N-T?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey folks. :)

Ik heb een constatering en misschien wel een vraag.

Ik heb deze weken al mijn componenten van mijn toekomstige systeem binnen gekregen en heb hem voor een groot gedeelte al in elkaar geschroefd. Nu ben ik bezig met het installeren van de Scythe Infinity CPU cooler (ook wel MUGEN of SCINF-1000).

Alleen lijkt het erop dat de Infinity niet op mijn Asus P5N-T Deluxe - moederbord past. Op de website van Scythe en Asus heb ik niet kunnen vinden dat deze producten elkaar 'niet lief' vinden. Ook google wijst niets uit (omdat de mobo aardig nieuw is?)

Ben (nog) geen Hardcore tweaker, dus ik ken helaas de verschillende elementen niet bij naam.
Ik probeer het daarom ook uit te leggen dmv een afbeelding hieronder.

De klemmetjes die in de cooler worden geklemd, waaraan ook de zogenaamde Push Pins zitten, liggen zowat op de elementjes naast de cpu (zie img). Als ik de twee Push Pins aan die zijde in het mobo probeer te drukken, schieten ze telkens weer los. Daarom kwam ik erachter dat ze tegen worden gehouden door die elementjes. Ik weet zeker dat ik de cooler op de juiste manier op het mobo plaats. Ook heb ik het moederbord uit de behuizing gehaald om er beter bij te kunnen (die infinity is groooot)

Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/6114/mobocpucoolermp3.jpg

Momenteel heb ik de standaard cpu-cooler die bij de E8400 Intel processor zat, erop gedrukt. En met hetzelfde pushpin-systeem werkt het nu wel gemakkelijk. Iemand een suggestie voor een zelfde soort cooler als de Infinity die sowieso wel gaat passen?

Kent iemand dit probleem? Is het op te lossen, zonder dat ik die klemmetjes met een slijptol moet bewerken? Had de fabrikant van dit mobo of van de cpu-cooler hier rekening mee moeten houden en anders in de handleiding moeten vermelden?

Ohja specs:
Coolermaster CM 690 | Asus P5N-T deluxe 780i | Intel duo core E8400 | Asus 8800GT | OCZ 4GB PC6400 | 600W Coolermaster | 2x 500GB Samsung

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmz :?
Heb ik het probleem wel goed omschreven?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 19:08 ]

Verwijderd

Ja, probeer de klemmetjes van de orginele cooler is in de scythe te zetten, mischien heeft dat effect, zijn ten slotte dezelfde afmetingen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks. Maaruh. Dat gaat helaas niet lukken. Het klemsysteem is specifiek voor de Scythe Infinity. Ze worden in het koelblok geklemd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 22:02 ]

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Gewoon de pushpins eraf halen en zoiets zelf modden:
http://www.xtremesystems....p?p=2057997&postcount=128

Ik heb heb die brakke pushpins er ook allang niet meer opzitten :).

http://specs.tweak.to/15535

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
mm is duidelijk te zien dat de voet van de scythe tegen de elementjes van het mobo aanlopen. vriend van mij hat het zelfde probleem met zijn msi p7n platium en zo doende had ik dus een scythe voor in mijn kast. Jammer maar waar, ik denk dat het gewoon niet gaat passen. het enige wat je zou kunnen proberen om een paar mm van de voet af te halen zodat hij ofwel langs de elemntjes past ( smaller maken) of de voet zo bewerken dat de puspins net aanklikken ( dus 'dunner; schuren of slijpen)
al met al wel veel moeite voor een koeler van 4 tientje. ( die echter er wel erg bruut uitziet en koelt als een tierelier)

http://tweakers.net/productreview/7037/scythe-infinity-scinf-1000.html

hier mijn ervaringen met dit apparaat, paste gelukkig bij mij wel zonder al te veel moeite

Verwijderd

Topicstarter
tsja. Ik vind het enerzijds wel jammer, maar ik denk dat ik afscheid moet nemen van deze 'brommercylinder'. Inderdaad teveel moeite en niet de juiste tools om die 'voet' te bewerken.
Ik heb nu een andere gekocht (coolermaster voor 2 tientjes).
Bedankt voor jullie reacties!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Beetje off-topic, maar toch goed bedoeld: op die ene foto zit iets te veel koelpasta op de CPU ;)

[ Voor 4% gewijzigd door SKiLLa op 01-04-2008 21:42 ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Pagina: 1