Toon posts:

P35 moederbord met videokaart in secundair slot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een computer besteld bij alternate met een asus p5k-e wifi-ap moederbord en een gigabyte 8800gts 512 videokaart. Tot mijn verbazing hebben ze de videokaart in de secundaire pcie x16 slot geplaatst. Zelf had ik hem altijd in de primaire gedaan, temeer omdat ik gelezen heb dat op een p35 moederbord het secundaire slot maar 4 lanes aan bandbreedte heeft.

Ik kan natuurlijk zelf de videokaart in de primaire slot steken, maar de behuizing is verzegeld met stickers waarop staat dat de garantie vervalt als ik ze verbreek.

Is mijn videokaart nu minder snel omdat hij in de secundaire slot zit?
Of is dit alleen als er twee videokaarten in crossfire worden gebruikt?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je videokaart zal idd wel iets langzamer zijn (al weet ik niet hoe erg merkbaar dit zal zijn). Ik zou het ding gewoon opentrekken of terugbrengen naar de winkel en hen het laten doen.

• kikkervis
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:04
het twee slot heeft niet de beschikking over de volle 16 lanes. Mailtje naar Alternate sturen. Dit klopt niet. Voorstellen dat je het met behoud van garantie zelf in orde maakt, of dat je het op hun kosten terug stuurd.

Hoe weet je echter zo zeker dat het in het secudaire slot zit?? Ik heb ook een p5K-e en in mijn kast zijn er boven (dus richting de processor) de video kaart nog twee slotplaten over dus even in een plaatje
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
*   *    *    *    *   *   *
*   *    v    *    *   *   * 
*   *    i    *    *   *   * 
*   *    d    *    *   *   * 
*   *    e    *    *   *   * 
*   *    o    *    *   *   * 
*   *    *    *    *   *   *
============================

Dank Terw_Dan! Maaar.. Acsii art first!

[ Voor 6% gewijzigd door kikkervis op 29-03-2008 00:28 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

kikkervis schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 00:09:
de video kaart nog twee slotplaten over dus even in een plaatje
* * * * * * *
* * v * * * *
* * i * * * *
* * d * * * *
* * e * * * *
* * o * * * *
* * * * * * *
===============
grrrr. In courier zag het plaatje er beter uit.
Gebruik hiervoor de [code][/code] tags anders :)
Maar het is idd zo dat de vidkaart niet helemaal bovenin zit
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/mainboards/asus-p5k/p3.jpg

Verwijderd

Topicstarter
De videokaart zit helemaal onderaan. Volgens mij zit hij dus in de secundaire slot.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-05 19:43
Open GPU-Z eens, dan zal er staan Bus Interface x16 @ x16/x8/x4 etc.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:59:
[...]
Ik kan natuurlijk zelf de videokaart in de primaire slot steken, maar de behuizing is verzegeld met stickers waarop staat dat de garantie vervalt als ik ze verbreek.
Even los van het technische verhaal hier een misverstand uit de weg helpen:

De enige garantie die vervalt bij het verbreken van die zegels is dat je daarna niet kunt klagen dat $onderdeel ontbreekt of niet conform afspraak is, aangezien het anders erg makkelijk zou zijn om iets eruit te trekken en vervolgens roepen dat het niet geleverd is, of om een dure, mooie onderdeel met een goedkopere te vervangen en dan te klagen dat het niet conform is :z

Garantie op functioneren van de geleverde onderdelen behoud je te allen tijde tenzij je met die onderdelen zelf dingen gare dingen gaat doen (OC enzo).

Kortom, als je weet dat alles wat op het factuur staat ook daadwerkelijk geleverd is, heb je niets te verliezen met het openen van de kast.

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 29-03-2008 03:01 ]

Oslik blyat! Oslik!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 07:28
Ja dat zeg jij. Maar winkeliers denken hier toch anders over. Onze eerste pc was een packard bell(k6-2, 64 ram, win98, mooie tijd :P ) en die kast was ook verzegeld. Echter mijn vader heeft toen een cd-writer ingebouwd. Wil het natuurlijk lukken dat na een half jaar de pc zwaar begint te crashen. Moederbord was stuk. Maar PB(of de winkel, weet het niet meer) wilde de pc niet herstellen(moederbord vervangen) in garantie. Dit grapje heeft ons 400 euro gekost.(In die tijd was ik nog niet zo handig om zelf een nieuw moederbord te steken) Men heeft ons dan een athlon xp 1800+, 256 ram, nieuw moederbord, nieuwe kast en nieuwe voeding aangesmeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door skelleniels op 29-03-2008 10:52 ]

http://specs.tweak.to/16567

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

skelleniels schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:50:
[...]

Ja dat zeg jij. Maar winkeliers denken hier toch anders over. Onze eerste pc was een packard bell(k6-2, 64 ram, win98, mooie tijd :P ) en die kast was ook verzegeld. Echter mijn vader heeft toen een cd-writer ingebouwd. Wil het natuurlijk lukken dat na een half jaar de pc zwaar begint te crashen. Moederbord was stuk. Maar PB(of de winkel, weet het niet meer) wilde de pc niet herstellen(moederbord vervangen) in garantie. Dit grapje heeft ons 400 euro gekost.(In die tijd was ik nog niet zo handig om zelf een nieuw moederbord te steken) Men heeft ons dan een athlon xp 1800+, 256 ram, nieuw moederbord, nieuwe kast en nieuwe voeding aangesmeerd.
Maar winkeliers mogen niet boven de wet gaan staan. Overigens vermoed ik dat het de winkel was die moeilijk deed, PB vond het vaak prima, zolang je het ding maar origineel had als er iets niet werkte, om uit te sluiten dat het ergens anders aan lag.
Het probleem is dan weer, je hebt er recht op, maar dat recht moet je nog wel krijgen.

Hoe dan ook zou ik die kast gewoon zelf opentrekken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Men heeft ons dan een athlon xp 1800+, 256 ram, nieuw moederbord, nieuwe kast en nieuwe voeding aangesmeerd.
"Aangesmeerd" :?

Van een K6-2 met 64MB (en PB kennende een brakke GVC moederbord met SiS 5598 of 530 chipset) naar een AthlonXP 1800+ met 256MB RAM en bijbehorende SoA mobo en degelijke voeding is een serieuze upgrade waar begin 2002 EUR 400 geen onredelijke prijs voor was (RAM was toen duur :X ), dat is geen aansmeren.

Hoe je in vredesnaam in 2002 met een 6-maanden oude K6-2 kwam te zitten lijkt me een veel relevantere vraag. Jouw verhaal klinkt meer alsof je in 2001 stokoude overstock van de winkel gekocht hebt die voor de fabrikant uit garantie was en dus de winkel het zelf moest oplossen. De winkel heeft daar haar verantwoordelijkheid niet willen nemen en dan maar stickertjes als smoesje aangegrepen...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips! GPU-Z geeft PCI-E x16 @ x4 aan. 4 lanes dus in plaats van 16! Verder zie ik bij ROPs 16 en bij bandbreedte 62,2 GB/s staan. Hebben ze een fout gemaakt bij alternate?

Wat de zegels betreft, ik heb 3 jaar on-site service erbij genomen. Als ik de zegels verbreek en zelf de videokaart verplaats, zou dan het service-contract niet komen te vervallen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 18:30:
Bedankt voor de tips! GPU-Z geeft PCI-E x16 @ x4 aan. 4 lanes dus in plaats van 16! Verder zie ik bij ROPs 16 en bij bandbreedte 62,2 GB/s staan. Hebben ze een fout gemaakt bij alternate?

Wat de zegels betreft, ik heb 3 jaar on-site service erbij genomen. Als ik de zegels verbreek en zelf de videokaart verplaats, zou dan het service-contract niet komen te vervallen?
Gewoon ff bellen met alternate, uitleggen etc.
Krijg je gelijk antwoord en dan weet je gelijk hoe het zit...

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik bang voor ben is dat ze zeggen dat het niks uitmaakt en dat ik niet moeilijk moet doen. Weet iemand wat het verschil is aan bandbreedte tussen een videokaart met 16 lanes en een met maar 4 lanes?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:09
Het maakt zeker wel uit of ie op 16X of 4X draait. Het is niet alleen het tragere slot (wat je misschien een paar procent performance kost, afhankelijk van de prestaties van je videokaart), maar je 2e PCI-e slot is verbonden via de southbridge van je moederbord. Hierdoor heb je altijd nog een extra stap (southbridge->northbridge) nodig om vanaf je videokaart bij je processor of geheugen te komen. Het verschil zal misschien niet supergroot zijn, maar het gaat hier gewoon om een montagefout van de shop die wel degelijk performance kost, hoe klein dit verschil ook mag zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 20:43:
Waar ik bang voor ben is dat ze zeggen dat het niks uitmaakt en dat ik niet moeilijk moet doen. Weet iemand wat het verschil is aan bandbreedte tussen een videokaart met 16 lanes en een met maar 4 lanes?
Een factor 4?

Ik zou ook gewoon bellen (en bevestigen met mail, zodat het op "papier" staat). Voet bij stuk houden dat je dit opgelost wilt hebben en dat het je niet uitmaakt hoe: zij doen het (met verzendkosten voor hun, omdat het een montagefout is die zij hebben gemaakt) of jij doet het gauw zelf waarbij de sticker verbroken wordt maar waarbij je volledige overeengekomen garantie behoudt (zie wel dat je dat op papier/mail hebt, enkel telefonische bevestiging hiervan kunnen ze later gewoon ontkennen).

Verwijderd

Idd! Hij hoort gewoon in de 16x slot te zitten.
Is gewoon gepruts van hun!
Bellen en mailen!!!
Pagina: 1