(RAM) Is mijn RAM kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views

• TomT
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
"BIOS" geeft aan dat er 512 MB in mijn computer zit. Windows XP Home onder System dat er maar 480 MB in zit! Daarnaast soms een BSOD en een virusscannermodule AMON van NOD32 die niet kan starten. Hoe kan ik erachter komen dat het aan mijn geheugen ligt? Bedankt voor jullie hulp.

Thom

Verwijderd

Je kunt memtest draaien (google). Laat dat een nachtje draaien en dan zie je of er errors zijn.

Die 32MB verschil tussen je BIOS en in windows zit waarschijnlijk in shared video geheugen. Heb je toevallig onboard video?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

512 - 480 = 32Mbyte

Je hebt vast en zeker een videokaart die 32Mbyte claimt van het geheugen. Zo'n eentje op je moederbord!

There is no place like ::1

• TomT
  • Niet online
Ik denk dat ik onboard graphics heb. Had daar even niet aan gedacht. Zal dus Memtest wel (even) draaien. Dan weet ik het zeker voordat ik nieuw geheugen koop.

Thom

Verwijderd

Vergeet niet dat je BSOD's ook door verschillende andere oorzaken kunnen komen. Mocht je er niet uit komen lees dan goed de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

TomT schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:13:
Ik denk dat ik onboard graphics heb. Had daar even niet aan gedacht. Zal dus Memtest wel (even) draaien. Dan weet ik het zeker voordat ik nieuw geheugen koop.

Thom
En anders kun je altijd nog geheugen erbij zetten zelf om Windows een beetje meer lucht te geven. Of dat werkt hangt van andere hardware en de gebruikt OS af (Windows 2000 en XP kunnen meer dan 512 aan, maar windows 98/ME maar 512) of het wat waard is.

There is no place like ::1

• TomT
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:15:
Vergeet niet dat je BSOD's ook door verschillende andere oorzaken kunnen komen. Mocht je er niet uit komen lees dan goed de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door
Thnx zal er nog ff doorheen lopen.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

TomT schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:13:

Thom
Als je maar even definieert als "ettelijke uren" ;).
1 enkele pass is een redelijke indicatie maar zeker niet perfect (als je errors vindt wel, dan is het gewoon duidelijk). Dus hij geeft soms false negatives bij kortere tests.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op GoT verwachten we eigen inzet voordat je een topic opent. Deze topicstart is wel erg karig en er ademt geen inzet uit. Hoe je geheugen te testen staat duidelijk genoeg in de FAQ. Als je dat niet leest voor je post gaat je topic dicht.

[ Voor 30% gewijzigd door dion_b op 29-03-2008 02:27 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.