Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Garmin GPSmap 60Csx inclusief Mapsource Topo NL en Bluechart van de Nederlandse kust, omdat ik de GPS zowel op het land als op het water wil gebruiken.

Deze kaarten overlappen elkaar echter en dit heeft als gevolg dat alleen de Bluechart kaarten zichtbaar zijn (liggen OVER de topografische kaart heen, want tijdens het laden wordt wel eerst de topografische kaart opgebouwd).

Het is natuurlijk een optie om de Bluecharts uit te zetten zo lang ik op het land ben, maar aangezien dit op een heel onhandige manier is opgebouwd (honderden kleine kaartjes), kost dit erg veel tijd. Ik heb het even 5 minuten geprobeerd, maar toen was ik nog niet eens halverwege.

De enige oplossing die ik nu zie is het kopen van een extra geheugenkaart en de (cartografische) kaarten verdelen over de twee geheugenkaarten, zodat ik alleen maar even het kaartje hoef te wisselen, maar dat is ook niet altijd even handig (vergeten, kwijtraken, etc.).

Heeft er iemand een handig idee of ervaring hier mee?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• kuhlivisj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:54
Ik weet niet hoe het precies moet bij de gpsmap 60Csx, maar bij mijn etrex venture cx kan ik wel complete kaarten in een keer uitzeten. Als ik naar kaart instellen ga heb ik ook allemaal kleine kaartjes staan. Als ik dan nog een keer op de menutoets druk krijg ik een menu waar ik gewoon de complete kaart uit kan zetten. Zo kun je dus makkelijk werken met meerdere kaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het even geprobeerd, maar het werkt precies hetzelfde op de GPSMap 60Csx. Heel erg bedankt voor deze eenvoudige oplossing! Ik had al bijna een tweede geheugenkaart besteld, maar dat hoeft gelukkig niet.

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11 09:21

Padvinder

doet z'n best

Je kunt er ook voor kiezen om je topokaart transparant te maken. Dat doe ik met topoNL en CityNavigator. Dan zie ik beide kaarten tegelijk.

Meer info: http://www.gps-info.nl/handleiding9.html