Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vragen over Vista en NOD32 en Xs4all abuse blokkering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen week kreeg iedereen bij mij thuis (2 desktops, 2 laptops) tijdens het surfen opeens een mededeling van Xs4all dat de boel geblokkeerd was i.v.m. een trojan virus... Mooie service van Xs4all... Dus ik aan de slag met virusscanners. Op twee computers zit Vista Home met UAC aan plus de VIsta firewall maar geen AV... Beide computers waren helemaal schoon. Op de desktop met XP vond McAfee (was al in gebruik: de versie die we gratis hebben via Xs4all), een AdWare gevalletje. Op de laptop vond McAfee (ook al in gebruik) helemaal niets. Voor de zekerheid NOD32 geinstalleerd. Bingo. Op de XP laptop werden 4 trojans gevonden...! Hartelijk dank, McAfee. Vervolgens Xs4all een mailtje gestuurd dat de blokkering wat mij betreft weer opgeheven mag worden, maar jammergenoeg nog niets gehoord... dat zal dus wel na het weekend worden...

Nu heb ik een paar vragen:

- Het lijkt dat Vista met z'n firewall en UAC aan toch aardig veilig is... Zijn er meer mensen die dit draaien zonder AV?

- Lijkt NOD32 nu stukken beter dan McAfee...? Probleem is dat McAfee gratis is voor ons via Xs4all... NOD32 niet. Vraag me nu toch af wat beter is...

- Ik moet officieel 4 licenties kopen voor NOD32. Ik zit nu te denken aan die nieuwe suite, met firewall. Zou ik NOD32 goed kunnen gebruiken naast de McAfee firewall? Of is de firewall van NOD ook stukken beter dan McAfee? Maar ja, Vista heeft al een firewall: hoe verhoudt die zich toch die van de anderen? En is AV wel echt nodig met Vista?

- 4 licenties voor 1 jaar voor die suite kost iets van 108 euro. Leuk, elk jaar... en dat terwijl m'n Vista computers brandschoon zijn. Zal ik anders alleen maar software kopen voor de XP computers...? Of kan ik, nu NOD alles schoon heeft gemaakt, vrolijk doorgaan met de gratis versie van McAfee? Wat is wijsheid?

- Heeft iemand wel eens te maken gehad met die blokkering van Xs4all (abuse, heet het officieel)? Hoe lang kan het gaan duren voordat de normale verbinding er weer is? We surfen nu via een proxy, maar die is traag, en online games (LOTRO) werken helemaal niet... Ben benieuwd hoe lang het gaat duren. 'k Heb het aan Xs4all gevraag, maar ik kreeg alleen maar een geautomatiseerde mail retour.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11 23:03
ik vind het overigens wel raar dat xs4all je mcafee aanbiedt maar vervolgens jij afgesloten wordt omdat mcafee de trojans niet vindt...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gebruik de zoekfunctie eens met "xs4all abuse" en je zult allerlei voorbeelden zien van mensen die afgesloten zijn geweest, en via een proxy moesten surfen.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 22:08:
- Het lijkt dat Vista met z'n firewall en UAC aan toch aardig veilig is... Zijn er meer mensen die dit draaien zonder AV?
Een firewall is iets heel anders dan een antivirus of een anti-spyware programma. Je hebt alledrie nodig, een firewall alleen is absoluut onvoldoende.
- Lijkt NOD32 nu stukken beter dan McAfee...? Probleem is dat McAfee gratis is voor ons via Xs4all... NOD32 niet. Vraag me nu toch af wat beter is...
Geen enkele virusscanner is perfect, het hangt ook af van de virusdefinities en hoe vaak die worden geupdate. NOD32 is niet beter of slechter dan McAfee.
- 4 licenties voor 1 jaar voor die suite kost iets van 108 euro. Leuk, elk jaar... en dat terwijl m'n Vista computers brandschoon zijn. Zal ik anders alleen maar software kopen voor de XP computers...? Of kan ik, nu NOD alles schoon heeft gemaakt, vrolijk doorgaan met de gratis versie van McAfee? Wat is wijsheid?
Wijsheid is verstandig surfen en niet zomaar van alles installeren :) .
- Heeft iemand wel eens te maken gehad met die blokkering van Xs4all (abuse, heet het officieel)? Hoe lang kan het gaan duren voordat de normale verbinding er weer is? We surfen nu via een proxy, maar die is traag, en online games (LOTRO) werken helemaal niet... Ben benieuwd hoe lang het gaat duren. 'k Heb het aan Xs4all gevraag, maar ik kreeg alleen maar een geautomatiseerde mail retour.
Zie de topics hier, te vinden met de zoekfunctie. Het zal zeker een aantal dagen duren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Bedank zover. Nog een vraagje: bij het zoeken naar NOD32 op internet kwam ik twee internetsites tegen:

http://www.nod32.nl

http://www.koopnod32.nu

De eerste oogt professioneel en de tweede wat minder... Wat is nu eigenlijk de officiele site? Kopen via die eerste gaat knap lastig (kan moeilijk prijzen vinden, alleen maar dealers), maar via de tweede link zit ik binnen no time op een pagina waar ik allerlei prijzen kan berekenen. Maar de sites lijken wel van verschillende bedrijven...! Wat is nu de echte site...? Is een van de twee soms niet eh... in orde? Ik vind het een beetje vaag, eerlijk gezegd...

EDIT:
Hm, ik heb even op 'contact' geklikt: had ik eerder moeten doen. Die tweede site is dus van een reseller. Ik hou alleen niet zo van resellers met .nu i.p.v. gewoon .nl. Alleen... ik kan via de 'echte' site niet van die 'goedkope' prijzen vinden als bij die .nu site! Zit er soms nogal wat prijsverschil tussen resellers...? Beetje moeilijk te achterhalen via de officiele site...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 22:49 ]

Verwijderd

NOD32 is wél beter dan McAfee.
De standaard prijs voor ESET Smart Security voor 4 systemen is 27,10 per systeem.
Verlengen van de licentie is 18,95 per systeem (1 jaar)

Via nod32.nl vindt je alle resellers. Kies er gewoon eentje in de buurt.

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

offtopic:
Zelf heb ik vorig jaar nod32 gekocht via http://www.nod32shop.nl . Ziet er misschien niet zo gelikt uit, maar het werkt wel.

Betaald met ideal en 5 minuten later had ik de licentie per email in huis.

Als je XS4ALL belt met de mededeling dat je lijn weer "open" mag, dan doen ze dit ook hoor. Maar als ze je dan nog een keer "afsluiten", worden ze wat huiveriger.

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:21
Als je zelf en of kinderen hebt die op een basisschool, hogeschool of unie zitten, dan kun je via www.surfspot.nl nod32 voor €10,50 kopen (weet alleen niet of je ook 4 licenties kunt kopen).

Maar je mag 'blij' zijn dat Xs4all tegenwoordig nog internet biedt via een proxy, dat deden ze een paar jaar geleden nog niet. Waar ik toen stage liep, kregen we, na een goed half uur in de wacht te hebben gehangen, gewoon te horen dat ze de volgende dag ons zouden bellen en dan zouden bespreken wanneer we weer aangesloten zouden worden...

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dan ga ik toch maar voor de NOD suite, denk ik dan. Vooral het feit dat het een licht programma is EN schijnbaar erg goed, spreekt me erg aan. Ook makkelijk dat je het met 1 klik even uit kan schakelen (als je wat wilt installeren of zo). En ook al voel ik me met Vista best veilig, dan nog is het wel een lekker idee dat het programma de boel in de gaten houdt. Op zich vind ik het trouwens best okay dat Xs4all de boel zo in de gaten houdt!

Verwijderd

Zet bij ESET Smart Security wel de firewall op "interactief". In automatische mode wordt uitgaand verkeer niet gecontroleerd.
Pagina: 1