Sweex 9600 GT - Sweex "kwaliteit" of gewone reference?

Pagina: 1
Acties:

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-04 12:51
Sweex blijkt tegenwoordig ook videokaarten te maken en hun 9600 GT kaart is momenteel erg aantrekkelijk geprijsd (119,95 euro bij Salland).
Qua accessoires lijkt er niet bezuinigd:
Inhoud van de verpakking:

* Grafische kaart
* HDTV-kabel
* HDMI to DVI converter
* Power cable
* SPDIF cable
* CD-ROM met handleiding en driver
Nu heeft Sweex bij mij niet zo'n goede naam als het gaat om de kwaliteit van de producten. Ik zou bijvoorbeeld nooit een voeding van Sweex kopen, maar weet iemand hoe het zit met de kwaliteit van hun videokaarten? Gebruiken ze mindere componenten of houden ze zich gewoon aan het reference design?

Verwijderd

Naaah, sweex is inderdaad geen a-merk. Hoewel er niet veel verschil zit in merk van videokaarten zou ik het toch niet doen. Het kan zijn dat sweex goedkoper geheugen erin steekt en slechtere koelers maar dit is maar gokken dat ik doe. Het kan evengoed een gewone referentie kaart zijn.
Ik zou wachten op revieuws van mensen met dit product, dan weet je het direct.

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

gewoon ff informeren of het een referentiekaart betreft, en als dat zo is, hoef je iig geen mindere kaart te verwachten dan van een ''normaal'' merk. (mooie prijs trouwens :9 )

[ Voor 8% gewijzigd door pcgek op 28-03-2008 22:15 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 09:22
Voor een paar tientjes meer heb je een XFX http://azerty.nl/producte...68664/geforce-9600gt.html

Wat wel een A-merk is. Tsjah :p .

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Ik kan me het niet voorstellen dat Sweex zijn eigen kaarten in elkaar zet, dus het zal waarschijnlijk gewoon een nVidia reference model zijn. Wel zit er helaas een andere koeler op die er erg brak uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://www.sweex.com/documents/GC450/6/GC450_img_pro_a.jpg

Ik zou liever €10 á €20 meer uitgeven aan een MSI, Asus, Leadtek of een ander A-merk op het gebied van videokaarten. Sweex kan zich denk ik beter blijven richten op o.a. netwerkproducten en randapparatuur. Die hebben naar mijn mening een prima prijs/kwaliteit verhouding.

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-05 20:26
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/sweex9600gt.jpg
Aan het summiere koelertje te zien kun je het geluid en de temperaturen van een straalmotor verwachten. Bovendien is het Sweex. Ik weet eigenlijk niet welke van de twee erger is.

- Edit: Typisch, je typt een post en 1 minuut eerder staat er al iemand met dezelfde inhoud en hetzelfde plaatje. :9

[ Voor 19% gewijzigd door Groever op 28-03-2008 22:19 ]

Verwijderd

het is gewoon een referentie kaart
Seex is nammelijk geen mobo of vga bakker.
Het zal me niks verbazen als het een msi of een foxconn is.
De koeler zelf is tja niks bezonder zaten vroeger ook op een nvidia geforve4 ti4600 en fx serie.
En die dingen werden ook bloedverziekent heet.

Aangzien nvidia chip 120graden aan moeten kunnen zie ik nog steets geen problemen als de kaart 80graden word met deze koeler

Verwijderd

Lol, een vorm van thelepathie.
Maar ik ben ook niet zo aan de kwaltiet van sweex. Ook op hun site is veel te weinig informatie te vinden. Er staat gewoon geheugen:512 MB .Tjah welk type?
En de kaart lijkt mij echt lelijk. Een lelijke koeler met blink plakkertje. Kunnen ze daar niet eens een mooie behuizing met sweex en een mooie vrouw op zetten :p.
Die mannen van sweex moeten nog veel leren.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 22:27:
Lol, een vorm van thelepathie.
Maar ik ben ook niet zo aan de kwaltiet van sweex. Ook op hun site is veel te weinig informatie te vinden. Er staat gewoon geheugen:512 MB .Tjah welk type?
En de kaart lijkt mij echt lelijk. Een lelijke koeler met blink plakkertje. Kunnen ze daar niet eens een mooie behuizing met sweex en een mooie vrouw op zetten :p.
Die mannen van sweex moeten nog veel leren.
Sweex is niet voor tweakers maar voor de huis tuin en keuken persoon die geen kennis vereist van dingen.

Hey het is waarschijnlijk inderdaad gewoon een standaard 9600GT. Persoonlijk zou ik gaan voor een iets bekender merk maar denk niet dat een referentie model slecht zal zijn. 512Mbyte ...tja..zonder gegevens over type en snelheid zegt dat weinig maar voor de markt van sweex zegt 512Mbyte meer dan 400Mhz 1,5 latency GDDR 3 ofzo!

There is no place like ::1

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Sweex = budgetmeuk

Een videokaart van Sweex (Afbeeldingslocatie: http://www.madmarky.net/smilies/schater.gif) ziet er dus ook uit als budgetmeuk, ookal is het een Geforce 9600. Dat is dus letterlijk voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten :P

🖥️ | 🚗

• martdj
De koeler gaat er bij mij toch af ten faveure van een Accelero S1. Het gaat mij dus puur om dingen als het geheugen etc en daar is idd bedroevend weinig over te vinden . Wel opvallend dat het een dual-slot kaart is trouwens. De reference is single slot.

Ik kijk er overigens naar als vervanging van de Club3D HD3850 512MB die ik eind januari besteld had en nog steeds niet is geleverd. Die kostte 118,95. Vandaar dat ik dus in diezelfde prijsklasse kijk.

[ Voor 47% gewijzigd door martdj op 28-03-2008 22:47 ]

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Er zit gewoon refrence geheugen op dan. Geheugen wat volgens de specificaties draait.

Ze gaan er echt geen geheugen opgooien wat onder de specificaties draait. Hoogst waarschijnlijk word deze kaart ook gewoon bij foxconn gebakken.

Als je er toch een Arctic op schroeft zou ik geen bezwaren zien om deze kaart niet te nemen.

Portfolio

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:50
Solidstate capacitors... de kaart zelf zal denk ik niet anders zijn dan een A-merk.
Verder lijkt die koeler erg veel op de glaciator koeling van Asus

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 14:49
Grappig dat ik nu net dit topic zie, was vanavond bij MM in Groningen en daar zag ik em idd staan. Alleen voor 199 euro! :o

Ik zou ook paar tientjes extra bijleggen voor een A-merk, maar dat is natuurlijk persoonlijke kwestie. Misschien is het kaartje wel hartstikke goed.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:14
TimmieVelthuis schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:29:
Grappig dat ik nu net dit topic zie, was vanavond bij MM in Groningen en daar zag ik em idd staan. Alleen voor 199 euro! :o

Ik zou ook paar tientjes extra bijleggen voor een A-merk, maar dat is natuurlijk persoonlijke kwestie. Misschien is het kaartje wel hartstikke goed.
Wie koopt hardware nou bij de mediamerkt :+

tn.et/pricewatch!

En ik ga mee met de rest, betaal paar tientjes meer voor A merk!

• precious1
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-03-2024
hehe MM is erg duur met veel dingen,, maar dat wisten jullie natuurlijk al :P

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

martdj schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 22:40:
De koeler gaat er bij mij toch af ten faveure van een Accelero S1. Het gaat mij dus puur om dingen als het geheugen etc en daar is idd bedroevend weinig over te vinden . Wel opvallend dat het een dual-slot kaart is trouwens. De reference is single slot.

Ik kijk er overigens naar als vervanging van de Club3D HD3850 512MB die ik eind januari besteld had en nog steeds niet is geleverd. Die kostte 118,95. Vandaar dat ik dus in diezelfde prijsklasse kijk.
Als ik jou was zou ik eens een mailtje sturen naar Sweex zelf waarin je om uitleg vraagt over de componenten die erop zitten, met een beetje mazzel tref je een techneut aan en krijg je antwoord op je vraag. Wat betreft die straalmotor, hmm... als het géén referencekaart is zou ik zeggen: pomp iets meer geld in een referencekaart en plak dáár die S1 op, dat is een stuk zinniger omdat je een stuk verder komt met klokken.

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Die koeler is 'gejat' van xpertvision (zie: http://www.pclabs.gen.tr/...800gt/8800gtsonic_fr1.jpg < enige topdown view die ik zo snel kon vinden), wat ook niet echt een bekend merk is maar ik ben er tot nu toe erg tevreden over. De koeler is gewoon stil te noemen, in tegenstelling tot andere troep die je soms ziet/hoort. Daarnaast is de koelcapaciteit ook gewoon goed +-60 graden max.

Iemand heeft ook een review geschreven op tweakers en heeft het ook over de koeler: productreview: Xpertvision 8800GT review door Dijkstra30

Dus de koeler is iig van 'kwaliteit' ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Flythe op 29-03-2008 01:43 ]

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
ik weet niet of het aan mij ligt maar die koeler is heeel anders dan een glaciator of een xpertvision cooler hoor :P het is alleen hetzelfde 'idee' voor een koeler maar daar houdt het ook bij op, ik vind hem eerder op de oude cooler van mijn geforce fx 5500 kaart van msi lijken :P (oude pc)

zelfs al maken ze deze kaart bij foxconn dan is het nog niet zeker hoe ze hem daar besteld hebben, ze kunnen natuurlijk ook een order plaatsen voor 50 euro ipv de gangbare 70(fictieve getallen) en dat ze dan minder degelijke condensatoren erin zetten en de foutmarge niet zo nauw nemen

• martdj
Enige vraag bij zo'n niet standaard koeler is natuurlijk wel: Heeft ie wel de standaard koelergaten zodat een Arctic Accelero ook daadwerkelijk past :?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 15:36

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

martdj schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:02:
Enige vraag bij zo'n niet standaard koeler is natuurlijk wel: Heeft ie wel de standaard koelergaten zodat een Arctic Accelero ook daadwerkelijk past :?
Het is een referencemodel dus lijkt me dit ook aannemelijk :)

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-05 13:17
LlamaWereldOver schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 07:30:
ik weet niet of het aan mij ligt maar die koeler is heeel anders dan een glaciator of een xpertvision cooler hoor :P het is alleen hetzelfde 'idee' voor een koeler maar daar houdt het ook bij op, ik vind hem eerder op de oude cooler van mijn geforce fx 5500 kaart van msi lijken :P (oude pc)

zelfs al maken ze deze kaart bij foxconn dan is het nog niet zeker hoe ze hem daar besteld hebben, ze kunnen natuurlijk ook een order plaatsen voor 50 euro ipv de gangbare 70(fictieve getallen) en dat ze dan minder degelijke condensatoren erin zetten en de foutmarge niet zo nauw nemen
Waar de kaart gebakken is lijkt me minder relevant dan het mischien lijkt. Veel fabrieken hebben overcapaciteit op de productie lijnen (in nagenoeg elke branche wel..) met oog op toekomst of what ever. De kosten per product dalen als die lijnen zoveel mogelijk benut worden. Dat het dan ingezet word voor een bagger product is heel goed mogelijk, waarin goedkope onderdelen worden verwerkt. Maar goed, die solidstate capacitators doen wel enige kwaliteit vermoeden, al kunnen die natuurlijk ook uit een "slechte batch" komen....

Verder weet ik dat bijvoorbeeld sommige A-merk gereedschapfabrikanten, op dezelfde lijn, met zelfde materialen en van zelfde kwaliteit C/D merk (lees: geprijsd) producten maken, puur omdat de machines er toch al staan, en ze neit gebruiken kennelijk duurder is dan je spul goedkoop verkopen. Alleen in de afwerking laten ze dan bijvoorbeeld de verchroming achterwege, of van minder kwaliteit zodat het er goedkoper uit ziet (echt waar!)...

Het kan dus alle kanten op...

Kortom, koop die kaart probeer het, push it to the limits en vertel ons wat het nu eigenlijk voor kaartje is ;)

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-05 13:24

Jazzper

BB4E^Guerilla

MadMarky schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 22:34:
Sweex = budgetmeuk

Een videokaart van Sweex ([afbeelding]) ziet er dus ook uit als budgetmeuk, ookal is het een Geforce 9600. Dat is dus letterlijk voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten :P
ik ben zeker geen Sweex fanboy, maar dit zijn echt opmerkingen waar mijn nekharen van overeind gaan staan. Beetje ongefundeerd flamen. Valt me nog mee dat er niet staat: "Zoals iedereen weet..." en andere drogredenen.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Je hebt kans dat er gecut is op onderdelen / componenten zoals lichtere condensatoren, minder kwalitatieve. Denk maar aan het merk peak, die kaarten gaan enorm snel kapot :X

En natuurlijk kan het ook heel scherp geprijsd zijn ja.

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-05 13:43

Pinjataaa

Hit me!

Lijkt op een Foxconn kaart, en vergeet niet dat Sweex heel makkelijk doet met garantie, is er iets kapot --> een nieuwe!
Met Asus/MSI etc. ben je je kaart zo een paar weken kwijt ;)

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:56:
Je hebt kans dat er gecut is op onderdelen / componenten zoals lichtere condensatoren, minder kwalitatieve. Denk maar aan het merk peak, die kaarten gaan enorm snel kapot :X
Dat PEAK is idd niet veel soeps :/

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:51

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Ik heb een club3D 8600GT met zo'n soortgelijke cooler, maar daar heb je weinig last van.
Mijn stock cpu en northbridge fan gieren eroverheen, als ik alles laag, casefans, NB fan uit en cpucooler low zet en de fan op de graka hoog begin ik hem net iets te horen.
Wel een heethoofdje, want onder MOHA alles op high, geen AA wordt ie naar paar uurtjes ruim 80C~85C, maar das nog ruim binnen specs.
Ik zou me inderdaad zorgen maken over de condensatoren e.d.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Dark Power Pro 13, 1600W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:54

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Alsof Sweex die dingen zelf bakt. En het lagere prijspeil kun je mooi een extra koeler meecalculeren, heb je een stille kaart voor net zoveel geld als een a-merk kaart :)

Er zit toch ook gewoon garantie op? Videokaarten gaan sowieso niet heel snel stuk. Ik zou 'm zo durven kopen.

Hier stond een dode link.

• DaLoona

DaLoona

Jij liever als ik, zoals al meerdere hebben gezegd, ik leg er liever 20-35 eurie bij en weet ik zeker dat ik goed zit :P

Hier uit de pricewatch en van evga en oc-ed
pricewatch: EVGA e-GeForce 9600 GT Superclocked 512 MB

Nog beter:
http://www.pcmegastore.nl....php?products_id=74044570

etc. etc. gewoon ff pricewatch gebruiken :)

[ Voor 32% gewijzigd door DaLoona op 30-03-2008 19:19 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Dark Power Pro 13, 1600W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• martdj
Ik heb het uiteindelijk niet aangedurfd, maar dat had ook met mijn lichte voorkeur voor een ATI kaart te maken. Het is namelijk uiteindelijk een Sapphire Radeon HD 3850 512 Mb geworden (127,-). Ik wilde eerst voor een Peak gaan, maar heb daar na jullie opmerkingen toch vanaf gezien. Beter idd iets meer uitgeven voor een kaart waar je hopelijk geen problemen mee hebt de komende jaren (videokaart gaat bij mij normaliter toch wel een jaar of 6 mee, waarvan een aantal jaar in de compu van mijn vrouw ;) ), dan dat je voor 30 euro minder (bij die 127 euro komen helaas nog 8 euro verzendkosten) een hoop ellende en ergernis hebt.
In de goede garantie van Sweex die werd genoemd geloof ik overigens nog wel. Als ik geen voorkeur voor ATI had gehad, had ik deze gekocht.

• soheilmd
  • Laatst online: 29-04 23:00
Nou lijkt me en leuke topic, als er iemand is die het durft zou die het ook willen melden??? want net als vele anderen heb ik ook beetje bij gedaan en de asus versie besteld maar friesland-computers wil niet helemaal mee werken ( Wacht nog steeds op mijn betaalde bestelling)

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:18
@ TS waarom niet de Sapphire ATi HD3870 voor € 147,90 ??

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

wie weet koelt die standaard koeler van sweex, wel helemaal niet zo slecht ;)

[ Voor 3% gewijzigd door pcgek op 31-03-2008 21:45 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• martdj
WiLLoW_TieN schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:33:
@ TS waarom niet de Sapphire ATi HD3870 voor € 147,90 ??
Op de link die je gaf al 152 euro... Maar omdat ik een beetje een verbruik / stiltefreak ben. Dat was ook een van de redenen dat ik liever de ATI had; Hij verbruikt een stuk minder in idle. Die HD 3870 verbruikt meer, vooral onder load en de HD 3850 is snel genoeg voor CoD 4 op 1280x1024 en andere moderne spellen zie ik mezelf wegens chronisch tijdgebrek komende jaren toch niet spelen. Afweging dus tussen verbruik, kosten en wat wil ik ermee gaan doen.

[ Voor 6% gewijzigd door martdj op 31-03-2008 22:17 ]

• soheilmd
  • Laatst online: 29-04 23:00
Mijn vraag is hoe komt het eigendlijk dat ie nog steeds niet in pricewatch staat.

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-04 19:04
haha je kiest voor ellende als je dat kaartje kiest XD

Gr,

neem anders 3850 :) van sapphire ofzo

[ Voor 25% gewijzigd door StormRider op 04-04-2008 15:42 ]

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
geweldig 'onderbouwing' geef je van je uitspraak. :/
Er zijn nog geen ervaringen met deze kaart dus er kan nog geen uitspraak gedaan worden, er kan alleen gespeculeerd worden.

En een 3850 presteert ook minder dan een 8800gt dus deze twee zijn niet met elkaar te vergelijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Flythe op 04-04-2008 16:50 ]

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-05 13:43

Pinjataaa

Hit me!

pcgek schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:44:
wie weet koelt die standaard koeler van sweex, wel helemaal niet zo slecht ;)
Ik heb hier in de winkel nog meer merken met een 9600GT en het zijn allemaal dezelfde kaartjes + koeler. Best een groot blok :)

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-04 19:04
sweex ga ik niet onderbouwen,
gr,
Flythe schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:50:
geweldig 'onderbouwing' geef je van je uitspraak. :/
Er zijn nog geen ervaringen met deze kaart dus er kan nog geen uitspraak gedaan worden, er kan alleen gespeculeerd worden.

En een 3850 presteert ook minder dan een 8800gt dus deze twee zijn niet met elkaar te vergelijken.
Modbreak:Als je niets nuttigs te zeggen hebt zeg dan ook niets :z

[ Voor 7% gewijzigd door Pollewob op 05-04-2008 21:46 ]

Verwijderd

Zou je toch eens moeten doen, en dan vooral met relevante argumenten. Je praat nu gewoon FUD.

Verwijderd

Ik zou hem gewoon kopen, voor 119 euro kan je je toch niet echt een bult vallen. En waarschijnlijk werkt het allemaal prima.

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:56

BioHazard

*\o/*

Nou, als ik die koeler zie, heb ik daar wel mijn twijfels bij. Als je even intensief gamed, kun je gourmetten op je VGA. :>

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48
Grappig, ze hebben ook een 9800 GX2 :

Afbeeldingslocatie: http://sweex.nl/afbeeldingen/937/GC460_img_pro_a.jpg

Ziet er ook al niet echt spectaculair uit, maar dat komt waarschijnlijk gewoon omdat er zo'n stoere sticker met een of ander eng beest o.i.d. mist op de koeler.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-05 10:38
Hmm, met name de voedingen van sweex zijn bagger te noemen maar om nou maar meteen elk nieuw product af te kraken gaat mij wat te ver.
Iedere fabrikant heeft eigenlijk wel eens een product er tussen zitten welke zuigt. Kan het dan niet zo zijn dat er een fabrikant is die over het algemeen bagger maakt en toevallig eens wat leuks?

Hopelijk komt er snel iemand die hem durfde te kopen en hier zijn bevindingen post.

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 14:40
Nielson schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 21:14:
Grappig, ze hebben ook een 9800 GX2 :

[afbeelding]

Ziet er ook al niet echt spectaculair uit, maar dat komt waarschijnlijk gewoon omdat er zo'n stoere sticker met een of ander eng beest o.i.d. mist op de koeler.
Ik heb hem gezien in de winkel en hij ziet er mooier uit dan een 9800 x2 van Evga. Er zit een standaard Nvidia zilveren logo op. Geen poespas. Gewoon een strakke mooie kaart.

Zit eraan te denken om hem te kopen, puur om te zeggen dat mijn sweex "jullie" videokaart er gewoon uit trekt :P

Verwijderd

Is die 9800GX2 ook goedkoper dan de bekende merken?

Trouwens hou eens op met afkraken.
Mijn muismat van Sweex doet het nog perfect.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 22:41:
Een muismat bevat dan ook geen chips en capacitors waarop bespaard kan worden. Zoals Lism al zegt: Peak heeft ook 'leuke' videokaarten tegen een lage prijs, maar ze naaien je gewoon op goedkope onderdelen, traag geheugen, slechte koelers en het missen van veel OC/temp functies. Met garantie zul je ook niet al te gemakkelijk wegkomen, dus geef liever 20 euro meer uit.

Waar wilde je die Sweex eigenlijk gaan halen? Ik zie hem niet: http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 22:41:
Is die 9800GX2 ook goedkoper dan de bekende merken?

Trouwens hou eens op met afkraken.
komt mischien omdat je muismat nog buigbaar is, en waarschijnlijk niet breekbaar is _/-\o_

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48
't Is niet dat als het niet in de PW staat het ook meteen nergens leverbaar is, de Sweex 9600GT b.v. hier bij Salland, nog op voorraad ook.

[ Voor 14% gewijzigd door Nielson op 05-04-2008 23:56 ]

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:09
TheZeroorez schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 22:47:
[...]

Een muismat bevat dan ook geen chips en capacitors waarop bespaard kan worden.
Het kan aan mij liggen maar ik denk dat Boerenlater een grapje maakte ;)

Gamertag: FinrazielNL

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nielson schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 23:53:
[...]
't Is niet dat als het niet in de PW staat het ook meteen nergens leverbaar is, de Sweex 9600GT b.v. hier bij Salland, nog op voorraad ook.
Nee, maar het betekend vaak wel dat er maar weinig shops zijn die hem hebben. Toevallig heeft Salland 'm wel dus :P
finraziel schreef op zondag 06 april 2008 @ 02:31:
[...]

Het kan aan mij liggen maar ik denk dat Boerenlater een grapje maakte ;)
Het probleem is dat er vaak genoeg mensen voorbij komen die zoiets serieus zeggen. Ik zie geen smiley of wat, dus ga maar even van het slechtste uit :+

• DaLoona

DaLoona

BioHazard schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:55:
Nou, als ik die koeler zie, heb ik daar wel mijn twijfels bij. Als je even intensief gamed, kun je gourmetten op je VGA. :>
DaLoona schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:36:
Ik heb een club3D 8600GT met zo'n soortgelijke cooler, maar daar heb je weinig last van.
Mijn stock cpu en northbridge fan gieren eroverheen, als ik alles laag, casefans, NB fan uit en cpucooler low zet en de fan op de graka hoog begin ik hem net iets te horen, onder MOHA alles op high, geen AA wordt ie naar paar uurtjes ruim 80C~85C, maar das nog ruim binnen specs.
Uiteindelijk is er maar een manier om erachter te komen.
Koop hem gewoon, test hem en schrijf er hier een review van, zuigt ie, weten we dat.
Doet ie het hartstikke goed, beter.
Maar blijf er nou niet over zeuren want anders wordt dit weer zo'n "wat is beter topic" of "mijn merk is beter als de jouwe". Zoals gezegd ik zou het niet doen, maar als je beperkt budget hebt of geen zin om te wachten/sparen, ( ik nl. wel ) koop hem dan, de garantie is toch goed :) .
En als ie voor de zoveelste keer kapot gaat ruil je hem om voor ander merk ;)
En dat die voedingen waardeloos zijn weten we wel, maar zoals gezegd wil dat niet alles over het bedrijf zeggen. ( Hoop ik ) :)

(tenzij het een maandagmorgen bedrijf is :O ) _O-

Edit:
Jfwiet schreef op zondag 06 april 2008 @ 13:10:
[...]

Maar met het consumenten recht heb je daar toch geen last van. Jij krijgt garantie van de verkoper, niet van sweex.
Dat bedoel ik dus

[ Voor 43% gewijzigd door DaLoona op 06-04-2008 17:42 ]

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 14:40
TheZeroorez schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 22:47:
[...]

Waar wilde je die Sweex eigenlijk gaan halen? Ik zie hem niet: http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc
http://www.cdromland.nl/?...=producten&prodnum=173106

Hier hebben ze hem ook, op voorraad. Geen idee of ze slechte onderdelen gebruiken, wat ik weet van sweex is dat ze qua garantie ook niet moeilijk doen! Maar het het consumenten recht heb je daar toch geen last van. Jij krijgt garantie van de verkoper, niet van sweex.

[ Voor 29% gewijzigd door Jfwiet op 06-04-2008 13:13 ]

• ATR
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 21:13

ATR

Sweex is geen fabrikant van producten, ze verkopen de producten alleen onder eigen naam. Deze kaarten, ik heb zelf een 8600 GT van Sweex gehad, worden gewoon gemaakt door grote, hele grote, fabrikanten als Foxconn of iets van die strekking. Er worden 1000 gemaakt, 900 verdwijnen bij HP, Dell en wie al niet meer en de rest wordt door fabrikanten zoals Sweex opgekocht.

Niks bezuinigd op condensatoren of koelers, gewoon OEM spul met een Sweex-sticker (als die niet te duur zijn).

Niet dat ik er fan van ben maar het is gewoon goed spul voor weinig geld. En garantie staat gewoon gelijk aan omruilen bij Sweex.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:46

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ATR schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 19:48:
Sweex is geen fabrikant van producten, ze verkopen de producten alleen onder eigen naam. Deze kaarten, ik heb zelf een 8600 GT van Sweex gehad, worden gewoon gemaakt door grote, hele grote, fabrikanten als Foxconn of iets van die strekking. Er worden 1000 gemaakt, 900 verdwijnen bij HP, Dell en wie al niet meer en de rest wordt door fabrikanten zoals Sweex opgekocht.

Niks bezuinigd op condensatoren of koelers, gewoon OEM spul met een Sweex-sticker (als die niet te duur zijn).

Niet dat ik er fan van ben maar het is gewoon goed spul voor weinig geld. En garantie staat gewoon gelijk aan omruilen bij Sweex.
Dus coolers werken gewoon welke je pakt voor het standaard model? Dan zou je namelijk als je er genoeg van hebt het geluid een andere cooler erop planten? Of is dat niet mogelijk?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Mijn ervaring met Sweex spullen zijn dat je er niet veel van moet verwachten, heb veel Sweex "zooi"gehad waaronder een 9600GT die ik voor een paar tientjes kon krijgen, hij doet zijn werk @ stock goed.. maar als je wilt overclocken moet je hem niet nemen.

Als ik een keuze zou moeten maken tussen een Sweex die 20euro goedkoper is als een Asus/XFX, zou ik absoluut zonder twijfel de Asus/XFX nemen.

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 Astral LC 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ongetwijfeld goedbedoeld advies, maar daar komen jullie nu een jaar later nog mee aanzetten?

🖥️ | 🚗

• Matanos
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb deze kaart vorig jaar nadat mijn 8800gt het had begeven nieuw op marktplaats gekocht wetende dat sweex BUDGET is, had hem voor 6 tientjes overgenomen (vrachtwagen model) en ik moet zeggen,,, gewoon een reference kaart met een bagger koeler, hij doet het goed alleen heb je wel rivatuner nodig om die fan in te stellen want zodra pc start draait hij op 70% en dat is best een herrie, heb hem nu op 20% staan en is fluisterstil met idle temp van 49c en onder load komt ie rond 80c, dus effe fan profile bijgemaakt zodat de temp nooit boven de 70c uitkomt en de fan nooit harder gaat dan 45%... oftewel gewoon een prima tweaker kaartje die nauwelijks onderdoet voor mijn oude 8800gt en tevens ook nog mee te clocken valt zolang de temps maar niet richting 80c gaan, maar een andere koeler zou beter zijn ja 8)
Pagina: 1