[iMac '07] Extern scherm geeft slecht beeld

Pagina: 1
Acties:

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb net mijn Belinea 101920 aangesloten op mijn mid '07 iMac en het beeld is niet helemaal lekker. Sowieso heb ik het idee dat het beeld erg wazig is. Nou is de pixeldichtheid wel een tikkeltje lager dan bij het scherm van de iMac, maar daar kan (mag) het volgens mij niet aan liggen.

Het tweede probleem is dat het beeld gewoon niet klopt. In iTunes hoor je bijvoorbeeld gekleurde regels te hebben in je nummerweergave. Elk even nummer heeft een blauwe achtergrond. Die zie ik niet als iTunes op het externe scherm weergegeven wordt, behalve als ik een ander venster voor iTunes zet. Door de schaduw van het voorste venster zie ik dan de blauwe kleur heen, maar buiten de schaduw is die dus niet zichtbaar.

Het scherm is via DVI aangesloten op de Mac. De refresh-rate staat op 75Hz, alhoewel de 60Hz die ook mogelijk is optisch niks uitmaakt (alhoewel dat met TFT's volgens mij sowieso al niks uitmaakte) Ik kan bij System Preferences niks vinden aan bruikbare opties. Hopelijk hebben jullie wat tips :)

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:19
Mei schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:18:
Ik heb net mijn Belinea 101920 aangesloten op mijn mid '07 iMac en het beeld is niet helemaal lekker. Sowieso heb ik het idee dat het beeld erg wazig is. Nou is de pixeldichtheid wel een tikkeltje lager dan bij het scherm van de iMac, maar daar kan (mag) het volgens mij niet aan liggen.

Het tweede probleem is dat het beeld gewoon niet klopt. In iTunes hoor je bijvoorbeeld gekleurde regels te hebben in je nummerweergave. Elk even nummer heeft een blauwe achtergrond. Die zie ik niet als iTunes op het externe scherm weergegeven wordt, behalve als ik een ander venster voor iTunes zet. Door de schaduw van het voorste venster zie ik dan de blauwe kleur heen, maar buiten de schaduw is die dus niet zichtbaar.

Het scherm is via DVI aangesloten op de Mac. De refresh-rate staat op 75Hz, alhoewel de 60Hz die ook mogelijk is optisch niks uitmaakt (alhoewel dat met TFT's volgens mij sowieso al niks uitmaakte) Ik kan bij System Preferences niks vinden aan bruikbare opties. Hopelijk hebben jullie wat tips :)
Heb je de iMac op synchrone weergave staan? (Systeemvoorkeuren -> Beeldschermen) Of is het gewoon extra werkruimte?

• Mei
Extra ruimte. Gewoon native resolutie, dus niks raars.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

En als je een ander kleurprofiel kiest voor je 2e beeldscherm?

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik had deze ervaring ook, met een nieuwe alu iMac, maar na het zelf kalibreren van het externe scherm met de tool uit Systeemvoorkeuren -> Beeldschermen heb ik eigenlijk niets meer te klagen ;) Uiteraard is elk scherm anders, maar het ligt verder wss niet aan je iMac, maar meer aan je eigen gebruikerservaring.

• Mei
Net gecalibreerd. Wel iets betere kleuren, maar nog steeds beetje wazig beeld. Tekst lezen gaat ook een beetje irritant.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:25

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Scherpte kan je verbeteren door de verversingsfrequentie te verlagen en de text door font-smoothing instelling aan te passen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Mei
Scherm staat nu op 60Hz, maar merk eigenlijk geen verschil. Ook met aanpassen van font smoothing merk ik geen verschil. Wel raar, want op het ingebouwde scherm heb ik nergens last van. Alle tekst is netjes leesbaar.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:00

RnB

Kan t niet gewoon zijn dat er iets mis is met je Belinea? 8)7
Heb je al gekeken of het beeld goed was als je je Belinea op een andere bron aansluit?

• Mei
Nou. als ik geen zebrastrepen in iTunes zie, behalve als er een stukje schaduw van een ander venster op valt, dan ligt dat meer aan de Mac dan aan het scherm zelf volgens mij.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mei schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:41:
Nou. als ik geen zebrastrepen in iTunes zie, behalve als er een stukje schaduw van een ander venster op valt, dan ligt dat meer aan de Mac dan aan het scherm zelf volgens mij.
Niet persee. Staat 't scherm wel goed ingesteld qua contrast e.d.?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Mei
Shit... Dat was het hem dus. Helemaal in de verkeerde hoek gezocht. Wel brightness enzo nagekeken, maar om de één of andere reden niet aan contrast gedacht |:(

Dank voor de hulp!
Pagina: 1