Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

aansturing motor wasmachine

Pagina: 1
Acties:

• T1psY
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-11 22:35

T1psY

Dumo-Technics

Topicstarter
Ik heb vandaag een wasmachine gesloopt. Er was iets mis met dat de was niet goed droogde. De wasmachine ging dus naar het containerpark en ik heb even de 'inhoud' eruitgehaald.

Nu wou ik weten of ik de motor (die voor de aandrijving van de trommel) los kan aansturen.

Op internet las ik over sterdriehoeksschakeling, omdat de motor 6 draden heeft. Echter ik denk niet dat dit de juiste manier is omdat sterdriehoeksschakeling voor krachtstroom dient (360V)?

Maar wat is dan wel de juiste manier om de motor aan te sluiten? Het gaat om een motor van het merk Sole en het type 20580.052. Hier kan ik echter op internet ook niet veel over vinden.

http://www.dumo-technics.com

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Je hebt ontgetwijfeld grote elco nodig dat bij de motor zit. Dan kun je het draaien op gewoon 220V. Zonder elco zal ie heel erg brommen (heb 1x meegemaakt met grote pomp motor uit vaatwasmachine) en draait ie niks.
De pomp is gelukkig simpel gehouden omdat het maar 1 draairichting heeft,

Maar pas op, het is sterke motor, ook al is het brushless. Je kan niet veel mee doen. De meerdere draden zijn vanwege de draairichting. Je had de mechanische klok ook eraf moeten halen voor bestuderen bedrading schema. Dan kom je achter hoe je draairichting kan doen.
Het heeft dus meerdere spoelen ivm draairichting.

Volgens mij regelt de speciale elco de fase aansturing motor. Maar verder kan ik niet veel zeggen.

• T1psY

T1psY

Dumo-Technics

Topicstarter
de klok heb ik ook nog liggen. Ik heb alle electronica eruit gesloopt, behalve die elco |:( want die zat vastgegoten in plastiek..

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Waarvoor wil je de motor gebruiken? De waarde van de elco kun je wel berekenen, mits je de gegevens van de motor hebt ( cos phi, A, spoelen, voltage etc.)

• T1psY

T1psY

Dumo-Technics

Topicstarter
hoe kom je aan al die getallen? op het etiket van de motor staat:

SOLE
Type 20580.052
AC-EL CL 8/F
220/240V 50Hz
480/14000 RPM
124277803
MU 3
5-15-U
22.37

• realsoft
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06-2022

realsoft

Fucking Åmål

het is een universeelmotor combi 1-fase asynchronemotor, daar heb je namelijk zes draadjes voor nodig. Die condensator zit er dan in voor de asynchrone motor.

Een gewone 3fase motor zou een beetje lastig worden met aansturen met toerentallen enzo.

[ Voor 80% gewijzigd door realsoft op 29-03-2008 00:22 ]

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

Pagina: 1