Toon posts:

Radeon 9500 overhitting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensjes,

Ik weet dat een soortgelijke topic al bestaat, maar het geeft net niet het antwoord op wat ik moet hebben. Ik heb een computer die sinds kort aan het flippen is. Het wordt veroorzaakt door de videokaart is mijn vermoeden. Kan het zijn dat, hoe warmer de gpu wordt, hoe langzamer de fan gaat draaien? totdat hij uiteindelijk stil gaat staan? Zoja, kan je zo`n kooler loshalen & schoonmaken? of heeft dat geen zin.. De videokaart hangt ten slotte met de kooler naar beneden...

Ik ben bezig met een nieuwe pc, die ik pas over 2 maanden kan aanschaffen. tot die tijd wil ik toch wel met mn pctje doorgaan zonder te investeren.

b.v.d.

Verwijderd

Ik zou sowiso een keer proberen die koeler schoon te maken met een wattenstaafje oid. Je zou ook even moeten kijken naar de koelpasta, of die nog helemaal goed zit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens speedfan geinstalleerd. Die geeft niet de temp van de grafische kaart weer toch? Temp 2 ( adress $3E, waevva dat mag zitten, ik denk CPU ) is idle 50 graden.. das ook niet best ah. Toch heb ik wel een lompe zahlman erop zitten.. het word steeds gekker :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:20:
Ik heb trouwens speedfan geinstalleerd. Die geeft niet de temp van de grafische kaart weer toch? Temp 2 ( adress $3E, waevva dat mag zitten, ik denk CPU ) is idle 50 graden.. das ook niet best ah. Toch heb ik wel een lompe zahlman erop zitten.. het word steeds gekker :)
50 graden idle valt best mee. GPU's mogen wel over de 100 Graden worden. ;)
Maar test eens de temp onder full load met bijvoorbeeld AtiTool. :)

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:20:
Vooral bij die oudere grafische kaarten is de temperatuur nog niet echt uit te lezen, naar mijn idee is temp2 bij jou je CPU. Ik zou als ik jouw was de koeler van je grafische kaart even goed schoonmaken en voor de zekerheid de koelpasta verversen ( kan nooit kwaad ). Echter vraag ik me af wat je bedoelt met het 'flippen' van je computer.

Verwijderd

Topicstarter
Xtresis schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:30:
[...]

Vooral bij die oudere grafische kaarten is de temperatuur nog niet echt uit te lezen, naar mijn idee is temp2 bij jou je CPU. Ik zou als ik jouw was de koeler van je grafische kaart even goed schoonmaken en voor de zekerheid de koelpasta verversen ( kan nooit kwaad ). Echter vraag ik me af wat je bedoelt met het 'flippen' van je computer.
Sorry, dat heb ik indd beetje verkeerd getypt. De pc herstart uit zichzelf of hij gaat helemaal uit.. Bedankt voor de tips, ik ga morgen even koelpasta halen.. Ik zal nog wel even een berichtje doen of het gelukt is :)

Gr!
Pagina: 1