Toon posts:

Dedicated server huren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een dedicated server gaan huren maar wil daar wat advies over hebben.

Ik wil weten wat voor hardware ik ongeveer nodig heb.

Ik wil 4 van m'n sites erop hosten.
1) draait met PHP(3.0.6.) en mySQL(3.0.22) en CGI/Perl (9GB datatransfer)
2) CGI/Perl (groot forum 3 gig aan data) (hier wordt ik overal afgegooid, te zwaar voor alle virtual servers) (10-15 GB datatransfer)
3) email site (weinig dataverkeer vrijwel geen belasting op server) (2-4 GB datatransfer)
4) CGI/Perl (10 GB datatransfer)

en binnekort komt er nog een groote site bij. Hierop draait dan PHP en mySQL, het wordt een zeer groote site met veel datatransfer en aardige serverbelasting waarschijnlijk (hiermee bedoel ik op een virtualserver).

Ik wil 8 á 10 sites gaan hosten in de toekomst. Dus 10 IPs ofzo.

Ik dacht aan een UNIX systeem met apache + PHP 3.0.6. + mySQL 3.0.22 + Perl 5.02204
en dus 10 statische IP's
ik wil dit gaan hosten in de US bij http://www.communitech.net
wat voor heb ik volgens jullie nodig? dus hardware en overige software.
Jongens laat me het maar horen *D

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-05 18:54

McMiGHtY

- burp -

Hoi,

Als je kijkt na het aantal Gb's dat je alleen al met deze 4 sites aan dataverkeer hebt wordt het zo te zien een duure zaak.

Als je kijkt op http://www.communitech.net/hosting/dedicated/valinux/configurations.cgi zie je hoeveel Gb dataverkeer je mag hebben bij de kant en klare oplossingen. Helaas overal maar 4 ip's.

Je zit op ongeveer 1000$ per maand, en das bestwel behoorlijk veel geld.

Qua hardware wat je nodig schijnt te hebben, genoeg hd space en de benodigde I/O snelheid. Komt meestal uit op SCSI en voor de veiligheid en nog een klein stukje snelheid neem je dan SCSI Raid.

Als je zulke grote sites heb, neem genoeg geheugen in je server, minimaal 1Gb en als het kan meer. tapedrivje voor backups is ook niet mis..

Toen je nog op Virtuele servers gehost werd, wat was de load toen en wat was de hw? pak zoiets en grade dat up..

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

Verwijderd

Je kunt ook 10 sites op 1 IP adres hosten.

Verwijderd

Topicstarter
uhm ik kan wel 100 sites hosten op 1 ip
jan.blaat.com
kees.blaat.com
etc
maar dat werkt niet lekker

wat voor unix/linux moet ik draaien dan? slackware??
waar draait tweakers eigenlijk op?

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat werkt wel lekker. Het is zelfs verplicht door RIPE. Wellicht ben je er van op de hoogte dat de IP adressen schaars zijn. En dat er alleen IP's gebruikt kunnen worden in de hosting wereld voor hosts, devices, anonymous ftp sites een SSL sites.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Op zondag 18 februari 2001 11:15 schreef EAB het volgende:
uhm ik kan wel 100 sites hosten op 1 ip
jan.blaat.com
kees.blaat.com
etc
maar dat werkt niet lekker

wat voor unix/linux moet ik draaien dan? slackware??
waar draait tweakers eigenlijk op?
Ik zou voor Debian of Slackware gaan ja. Tweakers draait (geloof ik) op slackware, of iets wat ooit slackware was;) shoot me if i'm wrong :7

BTW je kunt er wel 1000 ophosten, met virtual hosts. ik kan 1 ip hebben en toch 100 domains op dat ip. met Apache virtual hosts, erg handig :)
Pagina: 1