Toon posts:

Amd x2 5000+ BE klokt niet hoger dan 210

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeienavond iedereen :)

Ik ben al een tijdje bezig met het leren van de kunsten van overklokken. Ik heb deze tutorial gevolgd om een beetje verder te komen.

Om te beginnen hier is mijn systeem:
MSI K9N Neo-F V3 (met up-to-date biosversie)
Amd x2 5000+ Black Edition
2 gig OCZ Platinum (800mhz)
450 Watt Chieftec voeding
Asus EN8800GT
Arctic Freezer Pro 64

Ik ben dus begonnen en had eerst de timings van 4-4-4-15 veranderd naar 4-4-4-12. Toen was ik begonnen met verhogen van de FSB. Uiteindelijk wou ik naar 211 en dat lukte niet! 210 ging stabiel zonder problemen en bij 211 starte de pc zonder beeld! CMOS reset zorgde ervoor dat ik weer opnieuw moest beginnen en weer bij 211 ging het verkeerd.
Weet iemand welke instellingen verkeerd staan dat deze processor niet hoger klokt? Ik heb ook geprobeerd de Vcore te verhogen maar dat baatte ook niet. En is het goed dat het RAM geheugen meeklokt? (dus hoger dan 800 mhz)

Hoop dat het op te lossen is. ;)

Bvb

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Teneerste heeft een AMD CPU tegenwoordig geen FSB meer. Tegenwoodig heeft AMD HTT.
Kan het geheugen de snelheid wel aan, anders meer voltage op lossere timings.
PCI en PCI-E gelockt als je dit niet doet is dit niet bevordelijk voor je HD's en grafische kaart. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Zou het kunnen werken als ik een 1:2 divider instel?

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Die Black Edition heb je toch zeker gekocht vanwege de vrije multiplier?

Ten eerste PCI(-E) bussen locken, die nooit overclocken.

Dan zet je je timings hoog (5-5-5-15), vcore op 1.4v (of 1.5v als je op de temperatuur let en risico's durft te nemen) en ga je gewoon de multiplier met stapjes omhoog gooien. Gebruik alleen hele multipliers (dus geen 10.5x etc.), dan loopt je geheugen (als ik het goed heb) gewoon synchroon.

Hieruit weet je ongeveer de max. van je CPU.

Wil je meer geheugenbandbreedte, dan zet je je CPU multiplier een stukje onder de max., HT multiplier op 4x, timings strak en vdimm op 2.1v en ga je de frequentie opschroeven.

Daartussen een goede balans vinden en natuurlijk de nodige memtest86 en orthos runs draaien om te kijken of alles nog wel stabiel is.

Dan CrystalCPUID installeren voor CnQ, zodat je een lager voltage (1.1v of minder) kan instellen in idle stand. Scheelt een hoop energie wanneer je 24/7 draait.

This can no longer be ignored.

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 19:19
Ik had een K9N Neo-F V2, en deze had geen optie voor het veranderen van de multiplier, hierdoor kan je in het bios alleen de FSB (HT link) omhoog gooien.

Ik heb nu een K9A Platinum waardoor mijn 5000+ Black Edition prima loopt op 3 Ghz. 3.2 Ghz was ook mogelijk, maar hiervoor moest echt de vCore omhoog.

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

Verwijderd

Topicstarter
Chiel340 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:49:
Ik had een K9N Neo-F V2, en deze had geen optie voor het veranderen van de multiplier, hierdoor kan je in het bios alleen de FSB (HT link) omhoog gooien.

Ik heb nu een K9A Platinum waardoor mijn 5000+ Black Edition prima loopt op 3 Ghz. 3.2 Ghz was ook mogelijk, maar hiervoor moest echt de vCore omhoog.
Op wat voor vCore loop je nu?

Verwijderd

Ik heb ook een AMD64 X2 5000+, niet de Black Edition. Op mijn Gigabyte GA-MA69G-S3H, heb ik mijn CPU met stock koeler nu op 2,9GHZ lopen, stabiel.. (multiplier: 13, freq: 222)
PCIE wel op 100MHZ gelocked.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 20:56:
Goeienavond iedereen :)

Ik ben al een tijdje bezig met het leren van de kunsten van overklokken. Ik heb deze tutorial gevolgd om een beetje verder te komen.

Om te beginnen hier is mijn systeem:
MSI K9N Neo-F V3 (met up-to-date biosversie)
Amd x2 5000+ Black Edition
2 gig OCZ Platinum (800mhz)
450 Watt Chieftec voeding
Asus EN8800GT
Arctic Freezer Pro 64

Ik ben dus begonnen en had eerst de timings van 4-4-4-15 veranderd naar 4-4-4-12. Toen was ik begonnen met verhogen van de FSB. Uiteindelijk wou ik naar 211 en dat lukte niet! 210 ging stabiel zonder problemen en bij 211 starte de pc zonder beeld! CMOS reset zorgde ervoor dat ik weer opnieuw moest beginnen en weer bij 211 ging het verkeerd.
Weet iemand welke instellingen verkeerd staan dat deze processor niet hoger klokt? Ik heb ook geprobeerd de Vcore te verhogen maar dat baatte ook niet. En is het goed dat het RAM geheugen meeklokt? (dus hoger dan 800 mhz)

Hoop dat het op te lossen is. ;)

Bvb
Is het nog gelukt om je FSB of HTT hoger dan de 210 te krijgen? Zo ja, hoe? :) Zit namelijk met exact het zelfde probleem. Onze systeem verschillen ook niet veel, alleen heeft mijn processor een gelockte multplier. |:(

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2008 22:28 ]

Verwijderd

Hmm zo te zien is chrissiethaboy niet echt actief op GoT... Jammer

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022

Jut

Heb hier een X2 5000+BE, elke 5000+ moet minimaal tegen de 3ghz gaan zonder vcore te verhogen. Mijn exemplaar doet met stock vcore 3,2ghz en met 1,392V doet hij 3,312ghz.

Bij AMD heb je geen FSB die je verhoogt, maar een reference clock, HTT is ook niet helemaal officieel, aangezien dat eigenlijk de HT link is.

Maar als hij bij 211 al moeilijk doet, ligt dat niet aan de cpu, aangezien die nooit van zo laag al moeilijk gaat doen. Als 211 de max was, zou hij op 210 al onstabiel moeten zijn.

Denk dat je het bij het bordje moet zoeken, mss een andere bios proberen? Nieuwste bios is niet altijd de beste voor overclocken.

Verwijderd

Jut schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:03:
Heb hier een X2 5000+BE, elke 5000+ moet minimaal tegen de 3ghz gaan zonder vcore te verhogen. Mijn exemplaar doet met stock vcore 3,2ghz en met 1,392V doet hij 3,312ghz.

Bij AMD heb je geen FSB die je verhoogt, maar een reference clock, HTT is ook niet helemaal officieel, aangezien dat eigenlijk de HT link is.

Maar als hij bij 211 al moeilijk doet, ligt dat niet aan de cpu, aangezien die nooit van zo laag al moeilijk gaat doen. Als 211 de max was, zou hij op 210 al onstabiel moeten zijn.

Denk dat je het bij het bordje moet zoeken, mss een andere bios proberen? Nieuwste bios is niet altijd de beste voor overclocken.
Ik zal straks eens kijken of het met een oudere bios lukt. Eerst mijn internet verbinding stabiel zien te krijgen. @HOME/Ziggo doet iets vreemds volgens mij.... Maar goed, bedankt.

EDIT: Aan het mobo zou het ook niet moeten liggen. Volgens mij heb ik enkele reviews gelezen over dit mobo en hij ZOU goed moeten overclocken. Mischien dan toch echt een bios probleem. (Het gaat dus om een MSI K9N Neo V3)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2008 13:33 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Met bios versie 2.4 (2.6 is de recenste) zelfde probleem. Alleen had ik nu het geheugen lager gezet en de FSB / HTT / reference clock (wat het ook mag zijn) op 211. De eerste keer wou hij booten maar na een herstart moest ik toch weer de CMOS clearen. Jammer maar helaas. Mischien is er nog hoop dat chrissiethaboy er iets op gevonden heeft. Maar hij is laatste tijd niet echt actief meer. Is er niet een mod die even contact met hem kan leggen? :P
Pagina: 1