Vanwege wat hobby dingetjes wil ik een volgend gedeeltelijk virtueel netwerk opzetten:
Host:
Windows XP Prof x64
4gb geheugen, Athlon 64 4200 X2
Clients:
CentOS 5 - Mailserver - 1024mb
Windows Server 2008 - Webserver - 1024mb
CentOS 5 - DNS / DHCP - 256mb
Windows Server 2003 - School Ontwikkel omg - 512mb
CentOS 5 - Snort - 512mb
Nu wil ik op de DNS/DHCP een dhcp server draaien (duh). Nu heb ik verschillende tutorials gevonden (ben nog aan het expirementeren met linux) en gevolgt. Alles ingesteld en in eerste instantie geen problemen.
Echter wanneer ik probeer mijn Vista pc (fysiek andere pc) een ip-adres op te vragen van de dhcp server krijgt hij niets. Ga ik nu de server 2003 als dhcp client instellen pakt hij zo een adres op.
* Ik kan pingen van het fysieke netwerk naar elke virtuele pc
* Internet afgezocht maar geen gerelateerde onderwerpen kunnen vinden
Ik denk dat het iets met dhcp relay te maken heeft binnen vmware. Weten jullie hier meer van?
Host:
Windows XP Prof x64
4gb geheugen, Athlon 64 4200 X2
Clients:
CentOS 5 - Mailserver - 1024mb
Windows Server 2008 - Webserver - 1024mb
CentOS 5 - DNS / DHCP - 256mb
Windows Server 2003 - School Ontwikkel omg - 512mb
CentOS 5 - Snort - 512mb
Nu wil ik op de DNS/DHCP een dhcp server draaien (duh). Nu heb ik verschillende tutorials gevonden (ben nog aan het expirementeren met linux) en gevolgt. Alles ingesteld en in eerste instantie geen problemen.
Echter wanneer ik probeer mijn Vista pc (fysiek andere pc) een ip-adres op te vragen van de dhcp server krijgt hij niets. Ga ik nu de server 2003 als dhcp client instellen pakt hij zo een adres op.
* Ik kan pingen van het fysieke netwerk naar elke virtuele pc
* Internet afgezocht maar geen gerelateerde onderwerpen kunnen vinden
Ik denk dat het iets met dhcp relay te maken heeft binnen vmware. Weten jullie hier meer van?