Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-09 21:08
Ondanks onze vele verzoeken, heeft het de Belastingdienst bijna een jaar gekost om onze huurtoeslag stop te zetten. Deze moeten we nu over geheel 2007 terugbetalen. Aangezien het een nogal groot bedrag is, zit ik erover te denken om e.e.a. in termijnen te doen

Nu bracht de volgende passage op de aanslag mij in verwarring:
quote: BelastingdienstToeslagen
Kunt u het bedrag niet in een keer betalen (...)? Dan kunt u het bedrag ook terugbetalen in 24 termijnen
Wat wordt hiermee bedoeld? Kan ik het alleen in 24 termijnen terugbetalen? Dan doe ik het liever in 1 keer. Of zou het ook in bijv. 4 termijnen mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:13
Ik zou even bellen/mailen en vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is inderdaad iets wat je het beste direct met de Belastingdienst kan overleggen.

[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 28-03-2008 18:58 . Reden: beter lezen ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:42

SmartDoDo

Woeptiedoe

Mijn eerste vraag is: als je zo lang bezig was met het stopzetten van je huurtoeslag, waarom heb je dan geen rekening gehouden met het terug te betalen bedrag?

De vraag die je stelt zou je eigenlijk niet hier, maar bij de Belastingdienst moeten stellen. Het lijkt me trouwens vrij logisch dat je gewoon betaalafspraken kunt maken over een lager aantal termijnen. Het belangrijkste is dat de onterecht uitbetaalde huurtoeslag terugbetaald wordt, als jij dat in 5 delen kunt vinden ze dat ook best is mijn ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-09 21:08
Gelukkig had ik e.e.a. snel genoeg door en heb ik het geld wel apart gezet. Maar dat wil niet zeggen dat in 1x terugbetalen daarom direct de beste optie is :).

Goed ik bel maandag de Belastingdienst wel. Ik hoopte dat een van jullie hier toevallig ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Rekcor schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 19:17:
Gelukkig had ik e.e.a. snel genoeg door en heb ik het geld wel apart gezet. Maar dat wil niet zeggen dat in 1x terugbetalen daarom direct de beste optie is :).
Hou er rekening mee dat de Belastingdienst eventueel heffingsrente gaat eisen als je het over een langere termijn betaald, om te voorkomen dat je zelf extra rente gaat trekken van het geld :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het in termijnen betalen met een minimum van 104 euro als ik me niet vergis. Eerder aflossen is altijd welkom. Kortom, je kan om een gespreide betaling verzoeken, daarmee wordt het af te lossen bedrag door 20 of 24 gedeeld. DIt bedrag moet je dan maandelijks betalen, met een onderdrempel van 104 euro. Als jij besluit na termijn drie al over te gaan op volledige aflossing, dan kan en mag dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 09:16

Goverman

not loaded

je moet het verschuldigde bedrag delen door 24. Afronden op hele euro's (naar boven) en dat bedrag maandelijks overmaken. Meer overmaken dan het berekende bedrag mag altijd, minder niet. Het genoemde bedrag van mintens 104 euro per maand klopt dus niet, ik moet nu nl. tenminste 46 euro per maand terugbetalen. Er is wel een minimumbedrag: 20 euro per maand.

Met betrekking tot de vraag erachter: "waarom niet gereserveerd?" Tja, ik heb een vergelijkbare situatie. Je vraagt in december 2006 of ze de boel willen stopzetten (zowel per telefoon als met het programmaatje van internet), maar in juni maken ze het nog steeds over... Erg irritant eigenlijk. In dat soort omstandigheden sta ik niet te springen om snel af te betalen: zo weinig mogelijk per maand en het bedrag intussen wel zelf op je bankrekening hebben (als reserve en ook om wat rente van te trekken)

[ Voor 11% gewijzigd door Goverman op 29-03-2008 11:34 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
gambieter schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 20:01:
[...]

Hou er rekening mee dat de Belastingdienst eventueel heffingsrente gaat eisen als je het over een langere termijn betaald, om te voorkomen dat je zelf extra rente gaat trekken van het geld :)
Is dat zo? Ik heb namelijk bij een naheffing nooit meegemaakt dat ik rente diende te betalen, omgekeerd is de Belastingdienst wel mijn favoriete spaarrekening.
Pagina: 1