Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Outlook 2007 icm exchange 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Graag jullie hulp bij het volgende:

Ik gebruik Outlook 2007 i.c.m. exchange 2003. Na de installatie van de exchange leek alles het prima te doen. De accounts werden ingesteld en geconfigureerd. Alles in de Outlook deed t prima, tot t moment dat ik een nieuw berichtje wilde versturen. Toen kreeg ik de melding dat er een dialoogvenster open is en dat ik m moest afsluiten en opnieuw proberen. Echter, er was helemaal geen dialoogvenster open.

Daarnaast bleef het verzenden en ontvangen hangen op 97%. Bij het ontvangen dus. Je kon het wel annuleren maar bij het opnieuw aanklikken bleef het weer hangen.

Als laatste, kan ik de outlook dus niet afsluiten. Je kunt er alles in doen, alle velden aanklikken en di reageren allemaal wel, maar als je het wilt afsluiten is de enige mogelijkheid via de taakbeheer. Dan geeft ie de melding dat outlook niet reageert en sluit ie m af.

Ik gebruik vista ultimate op de clients en wserver 2003.

Ik heb van alles geprobeerd: nieuwe installatie, hersellen van .pst en .ost bestanden. Opnieuw aanmaken van de account, echter niets lijkt te helpen.

Graag jullie hulp!

Tnx

Anelski

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is het dezelfde Exchange server als in \[2003] Problemen met verbinden Exchange/Aanmaken account? Het is verstandig als je de instellingen van het werkstation, outlook e.d. geeft, inclusief DNS etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:29:
...
Ik heb van alles geprobeerd: nieuwe installatie, hersellen van .pst en .ost bestanden. Opnieuw aanmaken van de account, ...
Je kan eens proberen om via Configuratiescherm -> E-mail het profiel te verwijderen en een volledig nieuw profiel te maken.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:32:
Is het dezelfde Exchange server als in \[2003] Problemen met verbinden Exchange/Aanmaken account? Het is verstandig als je de instellingen van het werkstation, outlook e.d. geeft, inclusief DNS etc.
het is wel die server. Ik moest exchange er opnieuw opzetten, dat was gelukt, behalve de genoemde problemen. Die waren er daarvoor niet.

werkstation: vista ultimate, outlook 2007, wat zou je nog meer nodig hebben?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:44:
het is wel die server. Ik moest exchange er opnieuw opzetten, dat was gelukt, behalve de genoemde problemen. Die waren er daarvoor niet.

werkstation: vista ultimate, outlook 2007, wat zou je nog meer nodig hebben?
Hoe heb je je DNS ingesteld, firewalls, gebeurt het ook op Outlook 2003. Wat meer exacte tests en meldingen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:50:
[...]

Hoe heb je je DNS ingesteld, firewalls, gebeurt het ook op Outlook 2003. Wat meer exacte tests en meldingen.
de client gaat via de server internet op. dus als ik het netwerkcentrum open, zie je dat schema'tje in vista, waarbij ie dus via de server het net op gaat. Daarnaast is de firewall uitgeschakeld op het systeem. (heb je ook een firewall op outlook?).

ik heb allerlei dingen uitgezocht op de server en de client. de juiste namen/mailboxes, inrichting van het ad.... maar alles lijkt te kloppen... hij maakt ook gewoon verbinding met de server, kan ook inloggen etc.... alleen blijft die melding en die problemen zich voordoen...

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 10:33
Toeval... ik heb dit nu ook!! Baal er stevig van.

Exchange 2003 (sbs) XP client met office 2007 zelfde melding.... profielen wegwerpen heeft geen enkele zin.

Verwijderd

Hier ook hetzelfde probleem, in een cursuslokaal 10 Vista pc's waarvan er acht opnieuw ge-imaged zijn deze acht zijn ook degene die dit probleem hebben.
Waar het, tot zover, naar mijn idee fout gaat is het dialoogschermpje waar je ingeeft hoe je als afzender gezien wil worden wanneer je mail verstuurd deze krijg je alleeen wanneer je Outlook voor het eerst start.
Misschien heeft het iets met updates te maken dat is het enige wat ik zo kan bedenken aangezien ik twee machine's heb die het wel goed doen deze hebben hetzelfde image als de andere acht die dus niet werken.
Aan de exchange server is niks veranderd dit is een VPC die ik steeds opnieuw kopieer als er een outlook training is.
In de middagpauze kan ik e.e.a. proberen mocht iemand suggesties hebben hoor ik het graag.

Verwijderd

Hmm vreemd enkele uren later werkt het wel misschien is het zo simpel als eerst een andere office applicatie starten en vervolgens Outlook, het klinkt suf ik weet het maar zo ziet het er tot nu toe uit.
Ga het nog effe testen......

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Kan dit misschien komen doordat Word als mail-editor wordt gebruikt? In te stellen in de opties van Outlook.

Ik kan mij voorstellen dat als Word (via outlook) voor de eerste keer word opgestart er gevraagd word om user gegevens. Dit is een dialoogvenster.

[ Voor 40% gewijzigd door Falcon op 31-03-2008 16:12 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• J Peursem
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-11 10:02
Ik had inderdaad ook hetzelfde probleem. Office 2007 geinstalleerd, daarna Outlook ingericht icm Exchange 2007. Ook bij mij was Outlook niet af te sluiten. Daarna heb ik Word 2007 opgestart, initialen ingevoerd en nog wat dingen ingevoerd over "Zoeken in de Office online help" en vervolgens Outlook 2007 opgestart. Voila, het werkt bij mij. :)

Verwijderd

Hallo,

Ik heb precies het zelfde probleem als Anelski. Alleen gebruiken wij geen Exchange 2003 maar 2007. Bij Outlook 2003 hadden we helemaal geen problemen maar met Outlook 2007 hebben we alleen maar problemen. Tevens is zijn alle updates en service packs geinstalleerd.
Ik heb het cache modes al uitgezet maar niks help. Iedere keer als wij Outlook sluiten duurt het heel lang voordat Outlook.exe in de taakbeheer sluit. Je moet handmatig proces beeindigen.
Daarnaast blijft het verzenden en ontvangen hangen op 97%. Bij ontvangen dus. Je kan het wel annuleren maar bij het opnieuw aanklikken blijft het ieder keer weer hangen.

Thnks
Craed

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2009 16:28 ]

Pagina: 1