Blauwe waas op mijn 22'' samsung tft-scherm :(

Pagina: 1
Acties:

• Kishan89
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-02 01:18
Hey,

Ik heb al een tijdje het scherm: 226BW van Samsung, nog nooit echt problemen mee gehad.

Sinds een paar weken heb ik een blauwe waas over mijn scherm hangen.

Bijv. dit vakje (normaal wit) is nu lichtblauw... best hinderlijk dus Weten jullie misschien waar het aan zou kunnen liggen? Ik heb de bedrading al gecheckt, en dat was in orde.

Drie weken geleden heb ik het scherm teruggebracht naar MediaMarkt ter reparatie. Vorige week kreeg ik een brief thuis, dat ik hem kon ophalen!

Vandaag dus gedaan, het eerste wat meneer achter de balie mij mededeelde was dat er geen afwijking geconstateerd was en dat er een algemeen onderhoud was uitgevoerd. Okey...... mss zou hij nu wel gewoon werken, althans dat hoopte ik.

Aangesloten en wel.... WTF zie ik, een blauwe waas ja. Straks even naar de MM en een potje giftig worden!

Wat zijn mijn rechten indeze?

Zou het aan mijn laptop kunnen liggen? HP Pavilon dv6132eu, ik heb het scherm 2 weken goed gebruikt, dus weet niet of het aan mijn hp kan liggen?

Bedankt alvast :)

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:06

Koppensneller

winterrrrrr

Kun je niet iets doen met de kleurprofielen in Windows? Of de RGB instellingen in het scherm zelf?

• Kishan89
Weet je wat het is. Het flikkert als het ware. Het is nu weer wit (normaal) maar ik durf te wedden dat het straks weer lichtblauw is.

Ik heb al bij de kleurinstellingen gekeken, maar die staan gewoon goed.

Verwijderd

Heb je hem al eens op een andere laptop/pc geprobeerd?
edit: andere kabel geprobeerd? Hoe heb je hem aangesloten, vga of dvi?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 17:08 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

je kan de kleur profielen veranderen, het kan zijn dat je scherm op een video/game/internet belichtingsinstelling staat.

Via Menu: Color en dan Color Control kan je de hoeveelheid blauw terugschroeven

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Kishan89
Ik heb hem niet op een andere pc/laptop geprobeerd. Wel met een andere kabel, maar dat werkte ook niet. Ik heb al met kleurprofielen gekeken, maar dat loste het ook niet op.

Hij is aangeloten via VGA omdat mijn laptop geen DVI ondersteunt.

• Kishan89
Net mijn oude ingeleverd en meteen een nieuwe 226BW meegekregen. Maar deze heeft ook een blauwe waas. Denk dus dat het aan mijn laptop ligt (??), jammer genoeg. Dat is wel vreemd, omdat hij het een paar weken wel gewoon naar behoren gedaan heeft.

Maar iemand nog een oplossing voor de blauwe waas?

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-05 12:46
Als het af en toe is zou ik zeggenhet heeft iets met de kabel, verloopstukje dvi of stekker te maken. Probeer dit alles gewoon eens heen en weer te bewegen en kijk of je iets ziet veranderen. Op mn werk wordt mn scherm af en toe rood door een slechte stekker..

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
ik vermoed dat je een probleem hebt met jou videokaart??

• GlennVd
  • Laatst online: 14-03 16:21
Waarschijnelijk ligt het aan de VGA kabel, aangezien dit de kleuren RGB verstuurd ligt dit dus het meest voor de hand. Controleer de kabel en de stekkers.

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-05 20:16
Toen je zei dat het scherm flikkerd van goed naar slecht beeld moest ik gelijk denken aan een defecte kabel of VGA aansluiting.

Aangezien je al een andere kabel had geprobeerd denk ik dat de VGA aansluiting van je laptop defect is waardoor niet alle pinnetjes goed contact maken. In dit geval zal waarschijnlijk het pinnetje voor de kleur rood niet goed contact maken waardoor je alleen de andere kleuren krijgt te zien (groen en blauw).

Misschien is het een idee om je laptop ter reparatie aan te bieden bij de winkel waar je hem gekocht hebt.

Succes.

Prima.

Pagina: 1