Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Belastingaangifte wilt niet naar papa

Pagina: 1
Acties:
  • 5.627 views

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Ik dacht even mijn aangifte te versturen, maar de belastingdienst maakt het blijkbaar niet leuker en toch ook niet makkelijker. De medewerker aan de telefoon was nodig toe aan weekend, want het antwoord was echt te vaag. Dus probeer ik het even hier. Wat is er aan de hand en hebben meerdere er ook last van... :/

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/544/aangiftefailurehr8.png

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-11 11:55
Firewall houdt iets tegen?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Of je blokkeert de popups ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
ik zou net een topic openen!

Ik heb hier hetzelfde, echt kut.

Geen firewall aan, virusscanners uit.

...less is more

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Of de server zou het wel eens zwaar kunnen hebben omdat iedereen rond deze tijd zijn aangifte doet.

Edit: 2 mensen dus al, dan is het vast de server. Probeer het later nog eens zou ik zeggen.

[ Voor 32% gewijzigd door Rob op 28-03-2008 16:36 ]

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Lekkere Loempia
Heb alles dubbel gecheckt, maar alles kan verzonden worden. Snap niet dat de Belastingdienst op zulke piekmomenten het gewoon laat afweten. Wat een prutsers.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Aan die foutmelding te zien (actively refused it) is er iets mis bij de kant waarmee je verbindt, ofwel de belastingdienst. Probeer het anders straks nog eens een keertje.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik had dit afgelopen weekend bij mijn ouders, maar het uitschakelen van de firewall verhielp dit. Check eens of de XP of Vista firewall toch aanstaat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:37:
Heb alles dubbel gecheckt, maar alles kan verzonden worden. Snap niet dat de Belastingdienst op zulke piekmomenten het gewoon laat afweten. Wat een prutsers.
Idd, laat ze maar een paar miljoen in hun ICT voorzieningen stoppen, je bent vast wel bereid om daar aan bij te dragen ;) Ik bedoel, als er in totaal 10 miljoen mensen hun aangifte moeten doen, dan horen ze gewoon voor bereid te zijn op bij wijze van 2 miljoen mensen die allemaal in een kwartiertje hun aangifte erdoorheen willen jassen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 16:40 ]

• Lekkere Loempia
gambieter schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:38:
Ik had dit afgelopen weekend bij mijn ouders, maar het uitschakelen van de firewall verhielp dit. Check eens of de XP of Vista firewall toch aanstaat.
Ik gebruik alleen de firewall van mijn router.

• funk-e
Ik heb alles uitgeschakeld: scanners & firewall.

Er zijn hier nu 2 mensen die het probleem hebben, dus ik denk dat het aan de belastingdienst ligt.

Kan iemand ff testen of het bij hun wel werkt? Gewoon je belastinggegevens nog een keer proberen te versturen. (kijken of je contact kunt maken met de server).

...less is more

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-11 22:36
Lekkere Loempia schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:40:
[...]

Ik gebruik alleen de firewall van mijn router.
Dat zijn meestal de simpelste firewalls die er zijn, want die blokken gewoon in en uitgaand verkeer op bepaalde poorten.
Ik zou toch echt eens proberen om ECHT alles wat zich met het verkeer bezig houdt uit te zetten, want het lijkt me dat daar het probleem zit.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:59

Onbekend

...

Ik kan het niet testen, maar de kans lijkt me redelijk groot dat de server van de belastingsdienst het zwaar heeft dit weekend.
De belastingaangiftes moeten namelijk voor dinsdag binnen zijn. Veel mensen doen dat op het laatste moment.....

Speel ook Balls Connect en Repeat

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 08:24
tsjah, ik geloof dat het wel duidelijk moge zijn dat de IT niet echt super gaat bij de BD :)

* sjongenelen schreeuwt: zo makkelijk is het nou ook weer niet ja!

you had me at EHLO

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:30
Bij mij deed hij het gister avond prima...

• Lekkere Loempia
Onbekend schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:53:
Ik kan het niet testen, maar de kans lijkt me redelijk groot dat de server van de belastingsdienst het zwaar heeft dit weekend.
De belastingaangiftes moeten namelijk voor dinsdag binnen zijn. Veel mensen doen dat op het laatste moment.....
Dat is logisch en hadden ze van tevoren rekening mee kunnen houden. We mogen onderhand van een overheidsinstantie wel verwachten dat de IT voorziening degelijk geregeld is.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:15
Ik denk dat het hier iets mee te maken heeft.

Oftewel belastingdienst zuigt weer eens - als het uiteindelijk lukt, zou ik de bevestiging absoluut uitprinten en goed bewaren.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bijna twee weken geleden op een regenachtige zondag was de site voor de download van het aangifte programma niet vooruit te brandden... probeer het onder etenstijd of vannacht nog eens :)

@wilke ze kwamen afgelopen dinsdag nog even melden dat er wat veranderd was in het aangifte programma voor de ondernemers, met een nieuwe versie...
(dat is net zo'n programma als voor de gewone man alleen nog meer en moeilijkere vragen)

[ Voor 39% gewijzigd door bouwfraude op 28-03-2008 17:35 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

* gambieter heeft uitstel gekregen tot 1 september vanwege de emigratie vorig jaar, en heeft de aangifte van ouders vorige week gedaan. Pfff, wat een mazzel...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:23:
[...]

Dat is logisch en hadden ze van tevoren rekening mee kunnen houden. We mogen onderhand van een overheidsinstantie wel verwachten dat de IT voorziening degelijk geregeld is.
Kuch.... proest..... _/-\o_

Was onze overheid niet dat apparaat met slecht beveiligde websites, welke na een hack probeerde om de kosten voor het op orde brengen van hun zaakjes voor rekening van een paar tieners te laten komen???

Tsja, ik heb mijn aangifte dit weekend al verzonden. Maar dat is lang geen garantie dat het nu goed gaat.... Wie weet krijgen we allemaal over 2 dagen te horen dat het opnieuw moet. Zal niet de eerste keer zijn. :X
Wilke schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:29:
Ik denk dat het hier iets mee te maken heeft.

Oftewel belastingdienst zuigt weer eens - als het uiteindelijk lukt, zou ik de bevestiging absoluut uitprinten en goed bewaren.
Dat zou ik zeker doen ja. (En heb ik ook gedaan.)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 17:36 ]

• funk-e
wel grappig dat ze hier zo snel op reageren. (nu.nl)
Ik had net even een mailtje naar de redactie van nu.nl gestuurd en een half uur later hebben ze zelfs een link naar tweakers geplaatst :) haha

...less is more

• Lekkere Loempia
funk-e schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:50:
wel grappig dat ze hier zo snel op reageren. (nu.nl)
Ik had net even een mailtje naar de redactie van nu.nl gestuurd en een half uur later hebben ze zelfs een link naar tweakers geplaatst :) haha
LOL, de TS is trots op zijn nu.nl link O-)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

funk-e schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:45:
Ik heb alles uitgeschakeld: scanners & firewall.

Er zijn hier nu 2 mensen die het probleem hebben, dus ik denk dat het aan de belastingdienst ligt.
Dat is ook echt een benchmark om je conclusies aan te ontleden he? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• funk-e
BtM909 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:32:
[...]

Dat is ook echt een benchmark om je conclusies aan te ontleden he? ;)
2 personen. Toch best veel ;)

De storing is in ieder geval opgelost.
Zojuist geen problemen bij het uploaden.

...less is more

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 23:51
Was idd een tijdelijke storing. Overdag kun je het wel vergeten, 's avond geen probleem.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Gelukkig dat het is opgelost, moet die van mij ook nog opsturen :P

Elect a clown, expect a circus.

• Lekkere Loempia
Heb het uiteindelijk gisteravond laat er doorheen kunnen krijgen.

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:17

Rincewind

Take me in your arms tonight

Hmm... Zit momenteel met hetzelfde probleem. Sinds gisteravond al. Vanmorgen weer geprobeerd en nog steeds hetzelfde probleem. Nu net via mijn werk geprobeerd en nog steeds die foutmelding...

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Rincewind schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:02:
Hmm... Zit momenteel met hetzelfde probleem. Sinds gisteravond al. Vanmorgen weer geprobeerd en nog steeds hetzelfde probleem. Nu net via mijn werk geprobeerd en nog steeds die foutmelding...
Dat is ook lekker, wat zegt de belastingdienst daarvan?

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:17

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ik moet ze nog even bellen (dat gaat wat lastiger op mijn werk..). Net nog een keer geprobeerd om te uploaden en nog steeds dezelfde melding :(

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Rincewind schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:42:
Ik moet ze nog even bellen (dat gaat wat lastiger op mijn werk..). Net nog een keer geprobeerd om te uploaden en nog steeds dezelfde melding :(
Op de site staat dat er 28 maart een storing was, maar ik zie nu niets op de site

* Slasher moet vanavond ook versturen

Maar je kan na 1 april ook nog wel versturen dat is gelukkig het probleem niet, maar toch lastig omdat er buiten je schuld om voor 1 april geen aangifte kan doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Slasher op 31-03-2008 09:47 ]

Verwijderd

Gelukkig heb ik half februari mijn aangifte al gedaan. Toen geen enkel probleem, was in 'n uurtje klaar.

(hoop alleen dat 'ie correct is - ik heb eergister m'n loon van November gekregen (jaja, ING is snel met uitbetalen) en weet niet zeker of dat wel voor 2007 meetelt, of voor 2008)

Tijmen

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 10:28:
(hoop alleen dat 'ie correct is - ik heb eergister m'n loon van November gekregen (jaja, ING is snel met uitbetalen) en weet niet zeker of dat wel voor 2007 meetelt, of voor 2008)

Tijmen
Loon wat je in 2008 hebt ontvangen (al was het 01-01-2008 om 00.01u en is het een betaling over periode november 2007) telt voor de belastingsdienst officieel gezien mee voor je inkomen in 2008.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 11:02 ]

• Thyraon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-11 20:38
Slasher schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:45:

Maar je kan na 1 april ook nog wel versturen dat is gelukkig het probleem niet, maar toch lastig omdat er buiten je schuld om voor 1 april geen aangifte kan doen.
Gelukkig is de deadline van 1 april een paar dagen naar achter geschoven ter compensatie van deze systeemproblemen. Geen paniek dus ;).

[ Voor 14% gewijzigd door Thyraon op 31-03-2008 11:40 ]

Verwijderd

Storing komt regelmatig voor bij de belastingdienst. Ik had vrijdag ook al klanten aan de telefoon die last hadden van dit probleem. Als je de belastingdienst bel, krijg je te horen dat het de schuld van de gebruiker is, of dat je het programma opnieuw moet installeren.

Helpt natuurlijk allemaal niets, als ze nu gewoon zeggen dat er storing is bij de belastingdienst.

Verwijderd

Thyraon schreef op maandag 31 maart 2008 @ 11:40:
[...]

Gelukkig is de deadline van 1 april een paar dagen naar achter geschoven ter compensatie van deze systeemproblemen. Geen paniek dus ;).
Geldt dit voor iedereen?

Ik wou 'm vanmiddag namelijk versturen maar de DigID wou niet meewerken - die heb ik opnieuw aangevraagd :/ Het wordt dus wel 4, 5 april voordat die van mij verzonden is :X

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 22:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:59:
[...]

Geldt dit voor iedereen?

Ik wou 'm vanmiddag namelijk versturen maar de DigID wou niet meewerken - die heb ik opnieuw aangevraagd :/ Het wordt dus wel 4, 5 april voordat die van mij verzonden is :X
Natuurlijk geldt dit voor iedereen ;)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ik lees in het topic over de belasting aangifte dat je een boete krijgt ofzo? Ik heb hem 5 minuten geleden opgestuurd. Krijg ik nu een boete?
Thyraon schreef op maandag 31 maart 2008 @ 11:40:
[...]

Ik heb daar eigenlijk verder niets over gelezen, heb je daar een link van?

Ik heb even contact gehad met de belastingdienst, er zullen geen gevolgen zijn zei de medewerker, hoop dat dit waar is.

[ Voor 61% gewijzigd door Slasher op 01-04-2008 12:05 ]

Verwijderd

Ik heb ook even gebeld - de dame die ik aan de lijn had vertelde me dat ze niks van een uitstel of regeling wist :S

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-11 19:36
Quote Telegraaf: (niet de meenst betrouwbare bron)

De belastingaangifte moet officieel vandaag binnen zijn. Tijdens een chatsessie bij de Telegraaf, eerder dit jaar, gaf staatsecretaris Jan Kees de Jager aan laatkomers een of twee dagen respijt te geven, in verband met de problemen bij de Belastingdienst.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

brailroad schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:03:
Quote Telegraaf: (niet de meenst betrouwbare bron)

De belastingaangifte moet officieel vandaag binnen zijn. Tijdens een chatsessie bij de Telegraaf, eerder dit jaar, gaf staatsecretaris Jan Kees de Jager aan laatkomers een of twee dagen respijt te geven, in verband met de problemen bij de Belastingdienst.
Dat is mooi ben dus nog op tijd :)

• fstekele
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-11-2024
is weer lekker actueel!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:56
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:59:
Ik heb ook even gebeld - de dame die ik aan de lijn had vertelde me dat ze niks van een uitstel of regeling wist :S
ach ja je hebt de brief ook nog maar 2 maanden in huis om aangifte te doen :o }:O

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Zullen we dit topic maar ff met rust laten?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.