Toon posts:

Videokaart werkt niet i.c.m. Vista Ultimate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik heb sinds een half jaar een nieuwe computer. Hier stond Windows Vista Home Basic op geïnstalleerd en ben eigenlijk gelijk maar teruggegaan naar Windows XP Pro. Dit ging allemaal perfect en voor mijn school is het handig als ik hier ook Vista heb. Daarom heb ik een schoollicentie van Windows Vista Ultimate gekregen en uiteraard heb ik deze geprobeerd om te installeren.

Wat ik dus wou is een dual-boot systeem. Dit is inprincipe vlekkeloos gegaan. Totdat Windows Vista de eerste keer ging opstarten. Hij laad gewoon netjes het besturingssysteem en ik krijg maximaal 2 seconden mijn bureaublad te zien enzovoort. Waarschijnlijk laad die op dat moment ook de drivers van mijn videokaart en is het pats, boem, weg is mijn beeld. De monitor begint in zijn slaaptstand te gaan terwijl de computer gewoon nog draait.

Als ik Vista in veilige modus opstart krijg ik wel gewoon normaal beeld. Ik heb al diverse drives geprobeert maar allemaal zonder resultaat. Vind het best vervelend aangezien ik toch wel erg graag ook met Vista wil gaan werken.

Hebben jullie misschien een idee wat er mis kan zijn?

Mijn specificaties:

Acer Aspire M5500 - 1E77
Intel Core 2 Quad Q6600
2GB DDR II RAM
NVIDIA GeForce 8600GT up to 1020MB

Alvast bedankt voor jullie tijd! _/-\o_

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:08

Haan

dotnetter

Dat het beeld wegvalt, hoeft helemaal niet door de videokaart te komen, staar je daar niet blind op..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:28:
Dat het beeld wegvalt, hoeft helemaal niet door de videokaart te komen, staar je daar niet blind op..
Mmm oke. Wel vreemd dat in veilige modus wel alles werkt. Als het beeld zeg maar uitvalt hoor ik me computer gewoon nog draaien, alsof er niets aan de hand is.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:31:
[...]

Mmm oke. Wel vreemd dat in veilige modus wel alles werkt. Als het beeld zeg maar uitvalt hoor ik me computer gewoon nog draaien, alsof er niets aan de hand is.
Als alles naar behoren werkt in veilige modus, suggereert dat er eerder iets mis is met de drivers dan met de videokaart zelf.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

De resolutie of refreshrate die Windows wil gebruiken is waarschijnlijk te hoog voor je monitor.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
cardinal808 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:32:
[...]

Als alles naar behoren werkt in veilige modus, suggereert dat er eerder iets mis is met de drivers dan met de videokaart zelf.
Oke, ik zie in apparaatbeheer in ieder geval geen rare vraagtekens. Als het goed is moeten de drivers goed geïnstalleerd zijn. Heb 3 drivers geprobeerd.

Die van de NVIDIA site. Werkt niet.
Die van de ACER site. Werkt ook niet.
De standaard Windows driver voor het beeldscherm werkt wel in normale modus..

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zie Rob in "Videokaart werkt niet i.c.m. Vista Ultimate" ;)

Overigens,
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:26:
Acer Aspire M5500 - 1E77
Intel Core 2 Quad Q6600
2GB DDR II RAM
NVIDIA GeForce 8600GT up to 1020MB
dat suggereert dat je standaardspecs ergens vandaan hebt gecopypaste. Wat zijn nu de specs van precies jouw apparaat?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:38:
Zie Rob in "Videokaart werkt niet i.c.m. Vista Ultimate" ;)

Overigens,

[...]

dat suggereert dat je standaardspecs ergens vandaan hebt gecopypaste. Wat zijn nu de specs van precies jouw apparaat?
Nee, specs heb ik overgetypt van de stickertje wat op de computer zit. Als ik op die link klik krijg ik trouwens mijn eigen topic te zien :P

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Die 8600GT zal wel zo'n turbo cache variant zijn, die RAM geheugen van het systeem kan gebruiken. Niet echt ideaal, maar goed...

En ik denk zomaar dat F_J_K met z'n linkje bedoelde dat Rob wel eens gelijk zou kunnen hebben. Probeer eens de drivers voor je monitor te installeren als je die hebt, dat voorkomt dat er instellingen gebruikt worden die je monitor niet aan kan.

Je kunt natuurlijk sowieso even proberen om je resolutie en refresh-rate in te stellen op waarden die zeker werken.

specs

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik weet wel zeker dat ik dat bedoelde :P
En het lijkt me zinnig om dus de feitelijke specs te vinden, en niet diegene die de marketingafdeling van Acer verzonnen heeft. Zal je net zien dat er bij jou een andere videokaart inzit dan dat www.acer.nl roept.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Depep schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:49:
Die 8600GT zal wel zo'n turbo cache variant zijn, die RAM geheugen van het systeem kan gebruiken. Niet echt ideaal, maar goed...

En ik denk zomaar dat F_J_K met z'n linkje bedoelde dat Rob wel eens gelijk zou kunnen hebben. Probeer eens de drivers voor je monitor te installeren als je die hebt, dat voorkomt dat er instellingen gebruikt worden die je monitor niet aan kan.

Je kunt natuurlijk sowieso even proberen om je resolutie en refresh-rate in te stellen op waarden die zeker werken.
Ik ga zometeen even proberen inderdaad om me monitor drivers te installeren, hoop dat dat misschien kan helpen! Resolutie staat al op 1680x1050 pixels, is een 22'' inch monitor van Samsung (de SyncMaster 2232BW).

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:35

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik heb dit probleem ook gehad met de laatste Beta drivers. Wat ik heb gedaan is in veilige modus alle drivers verwijderen van nvidia en ondertussen de laatste non beta drivers downloaden. Daarna heb ik hem opnieuw opgestart in veilige modus. Daarna herstarten en toen sloeg hij niet meer vast. Probleem weg

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
Touchdomex schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:01:
Ik heb dit probleem ook gehad met de laatste Beta drivers. Wat ik heb gedaan is in veilige modus alle drivers verwijderen van nvidia en ondertussen de laatste non beta drivers downloaden. Daarna heb ik hem opnieuw opgestart in veilige modus. Daarna herstarten en toen sloeg hij niet meer vast. Probleem weg
Probleem is dat ik geen non beta versie van de driver kan vinden op het net. Ook het installeren van de driver van de monitor lukt niet (is een exe bestandje). In veilige modus kan ik blijkbaar geen videokaart selecteren, waardoor de monitor driver niet geinstallerd kan worden.

Edit:

Nu heb ik in veilige modus de standaard VGA driver van windows weer geinstalleerd en zoals ik in de startpost al zei doet ie het nu wel in de normale modus. Wel kreeg ik direct bij het opstarten ervan deze foutmelding, 3x opgestart en 3x deze melding gekregen met telkens varierende letters en cijfer.

Rundll.exe - Toepassingsfout

De instructie op 0x00c176e0 verwijst naar geheugen op 0x00000350
Een lees of schrijfbewerking op het geheugen is mislukt; read.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 17:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Monitor driver installeren helpt ook niet. Wat ik ook heb geprobeerd is de driver te gebruiken van de bestaande Windows XP installatie. Tot op heden nog steeds hetzelfde probleem.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:35

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:30:
[...]

Probleem is dat ik geen non beta versie van de driver kan vinden op het net. Ook het installeren van de driver van de monitor lukt niet (is een exe bestandje). In veilige modus kan ik blijkbaar geen videokaart selecteren, waardoor de monitor driver niet geinstallerd kan worden.

Edit:

Nu heb ik in veilige modus de standaard VGA driver van windows weer geinstalleerd en zoals ik in de startpost al zei doet ie het nu wel in de normale modus. Wel kreeg ik direct bij het opstarten ervan deze foutmelding, 3x opgestart en 3x deze melding gekregen met telkens varierende letters en cijfer.

Rundll.exe - Toepassingsfout

De instructie op 0x00c176e0 verwijst naar geheugen op 0x00000350
Een lees of schrijfbewerking op het geheugen is mislukt; read.
Als het goed is staan de nonbeta drivers gewoon onder het kopje van de laatste drivers bij Nvidia.
Als je nou eens letterlijk de de post vna mij pakt. Dus driver uninstallen en daarna herstarten in veilige modus en dan de laatste driver installeren en daarna weer reboten.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
Touchdomex schreef op maandag 31 maart 2008 @ 01:23:
[...]

Als het goed is staan de nonbeta drivers gewoon onder het kopje van de laatste drivers bij Nvidia.
Als je nou eens letterlijk de de post vna mij pakt. Dus driver uninstallen en daarna herstarten in veilige modus en dan de laatste driver installeren en daarna weer reboten.
Geprobeerd, helaas zonder resultaat.
Pagina: 1