[XP]Hangen Startup Scripts na install IE7

Pagina: 1
Acties:

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:03
Het probleem is dat na de installatie van IE7 op een kleine 200 PC's de notebook gebruikers zeer lang moeten wachten op het negeren van de startup scripts wanneer ze niet aan het netwerk hangen.

Het duurt over het algemeen 10 minuten (de default timeout periode voor startup scripts) voordat de melding "Running startup scripts..." verdwijnt. Wanneer ze wel verbonden zijn loopt alles netjes door en werkt IE7 ook gewoon goed. Ik heb de laatste updates geinstalleerd, geeft geen resultaat. Verwijderen van IE7 zorgt ervoor dat het weer allemaal goed loopt.

Het gaat hier om XP Pro bakjes in een Win2003 domein.

Ik heb een verbose log van de user enviroment maar daar kan ik niet veel uit halen. De enige dingen die ik zo tegen komen lijken mij gewoon te maken te hebben met het feit dat er geen verbinding met het domein is, en dus vrij normaal zijn:

GetUserDNSDomainName: Local user account. No DNS domain name available.

en

ImpersonateUser: Failed to impersonate user with 5.

Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Ik krijg zoveel hits maar nagenoeg allemaal van problemen wanneer de PC's wel verbonden zijn met het netwerk.

Dit draadje geeft hetzelfde probleem, helaas geen oplossing.

• The Realone
Niemand een idee?

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-02 23:28
Geen flauw idee hoe het komt, maar over wat voor login-script heb je het?

• Lokale GPO
• Run-Regsitry
• Opstarten

En in welke taal zijn je login-scripts?

• The Realone
Hij komt niet aan de startup scripts toe, dus dat kan er niks mee te maken hebben (lijkt mij). Sowieso trekt hij die van de DC af en dat kunnen offline laptops niet. Niks ernstigs, maar hij zou gewoon die hele meuk moeten overslaan als ie niet online is.

Nooit een probleem geweest, totdat we dus IE7 installeerden.

• The Realone
Ik merk nu dat het opstarten gewoon door loopt (welliswaar nog wat aan de trage kant, maar lang geen 10 minuten meer) wanneer ik onderstaande registersleutel toe voeg.

HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters

DisableDHCPAutoSense op 1

Ik kan het allemaal niet linken, dit is dan ook geen oplossing maar een workaround. Geen idee wat het nog voor mogelijke bijwerkingen heeft.

EDIT: Excuses, ik had moeten editten. O-)

[ Voor 5% gewijzigd door The Realone op 31-03-2008 11:03 ]

• The Realone
Schopje? :$

• The Realone
Dacht ineens weer aan dit topic, zal vermelden hoe ik het inmiddels heb weten "op te lossen". Blijkbaar veroorzaakt een service genaamd 'WebClient' dit probleem, of wellicht het relateerde WebDav. Maar als ik deze service uit schakel is het euvel als sneeuw voor de zon verdwenen.

Wederom een work-around maar aangezien de WebClient tot nu toe geen bekend nut heeft binnen de organisatie laten we het hierbij. Mocht je een echte oplossing voor dit probleem weten, post het dan aub! ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

The Realone schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:29:
Dacht ineens weer aan dit topic, zal vermelden hoe ik het inmiddels heb weten "op te lossen". Blijkbaar veroorzaakt een service genaamd 'WebClient' dit probleem, of wellicht het relateerde WebDav. Maar als ik deze service uit schakel is het euvel als sneeuw voor de zon verdwenen.

Wederom een work-around maar aangezien de WebClient tot nu toe geen bekend nut heeft binnen de organisatie laten we het hierbij. Mocht je een echte oplossing voor dit probleem weten, post het dan aub! ;)
Hm :)

Dat zou wel verklaren waarom één van mijn dev-doosjes met IIS regelmatig webdav hits krijgt van één van mijn XP machientjes omdat dat toevallig de enige is met IE7 achteraf geinstalleerd.

Ik ga eens goed kijken naar boottimes en de IIS logs ernaast leggen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1