[PHP/AJAX] Select boxen die afhankelijk zijn van elkaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik zit al een tijdje met een probleem. Ik wil voor een website een eenvoudige zoekfunctie maken, zodat mensen kunnen zoeken op wijnen. Nu heb ik hiervoor onder andere 3 select boxen gemaakt.

1. Land van de wijn
2. Regio van het land van de wijn
3. Wijnhuis uit de regio van het land van de wijn

Nu wil ik graag dat wanneer men een land kiest, hij automatisch de regio's laat zien die bij het land horen.. en zo verder. Dit werkt al, dit heb ik voor elkaar gekregen via een goede tutorial die ik op internet het gevonden over chained select boxes.

Maar nu komt het probleem waar ik niets over kan vinden. Ik zou graag willen, dat wanneer ik nu, uit het niets, een regio kies. Ik automatisch het land invul en dan kan kiezen uit de wijnhuizen.
Ook als ik bijvoorbeeld direct een wijnhuis selecteer, dat ik direct zie welk land en welke regio daarbij horen.

Ik krijg er niets over gevonden. Heb al gezocht op "cross related select boxes ajax", etc. Maar ik heb geen flauw idee meer. Hebben jullie misschien ooit zoiets gemaakt, of enig idee hoe ik dit kan bewerkstelligen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Nou ja, je weet al in welke regio en in welk land dat wijnhuis staat, dus het ophalen van de IDs van het land en de regio zal je in ajax wel niet te veel problemen opleveren. Wanneer je meaningful IDs geeft aan je option field, moet ook het op "selected" zetten van die optie toch makkelijk zat zijn?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Waarom is dit verschillend met je eerste voorbeeld? Je werkt dan toch ook gewoon met een onchange voor de 2e en 3e select box? Waarmee je een waarde ophaalt en wijzigt?

Oh noes.. No more TreinTijden :(