Asus Crosshair vs Asus Striker Extreme

Pagina: 1
Acties:
  • 451 views

• Bekir
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-05 23:07
Dag allemaal ik zit in een dilemma ???

Ik wil binnen nu en een maand nieuwe set hardware aanschaffen maar kan de knoop niet echt doorhakken |:( .

Het volgende, ik wil een pc aanschaffen die geschikt is voor gamen :D en een beetje videobewerking maar is niet het zwaarwegende beslissing en ik wil niet echt oveclocken mag maar niet belangrijk. Hij moet stabiel en lekker draaien :+ Ik zit te denken aan 2 moederborden namelijk de Asus crosshair of striker extreme. (AMD vs INTEL :P)

Asus Crosshair mobo
AMD6400+ (3.2 Ghz x2 90nm)
4 GB CL 4 OCZ SLI (2x2GB)

of

Asus Striker Extreme
Intel Core2 E8200 (2.66 Ghz 45nm)
4 GB CL 4 OCZ SLI (2x2GB)

ik heb al 2 XFX 8800 GT XXX videokaarten in mijn huidige systeem maar wil wat meer >:) . Het gaat dus alleen over een MOBO + CPU en geheugen.

Mijn huidig systeem:

ASUS A8N32-SLI Deluxe
AMD 4400+ S939
2 GB Corsair CL 2

Graag hoor ik jullie reacties _/-\o_

(o ja budget max 500 en geen cent meer anders problemen met budgethouder O-) )

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:40
Ik zou persoonlijk zelf gaan voor de Intel puur omdat die sneller is en voor mij het al jaren intel is geweest , maar dat is erg persoonlijk

Plus de E8200 kan je denk ik nog is even flink klokken, en hijs zuiniger en word minder warm alst goed is :) en hij is sneller...

Ik zeg Intel maar vooral omdat het persoonlijk is ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is eigenlijk toch heel simpel. Kijk gewoon naar prestaties per euro. Als de Intel zeg 10 fps haalt per euro en de AMD 12 fps per euro is de AMD gewoon een betere keuze. Natuurlijk kan je dat niet zo zien in fps maar een test van bijvoorbeeld Pi uitrekenen geeft wel goed aan welke sneller is.

Dit is gewoon benchmarks bekijken om te zien welke qua prijs/prestatie sneller is. Als je wilt overklokken ga je sowieso voor de Intel maar doe je dat niet zou de AMD beter kunnen zijn. Ik denk zelf dat de Intel beter is qua prijs/prestatie maar dat moet je gewoon zelf opzoeken.

Dit gaat eigenlijk ook helemaal niet over de moederborden zoals in de titel staat maar gewoon over AMD vs Intel.

De gigahertzen zeggen sowieso helemaal niets dus je moet gewoon benchmarks gaan lezen en dan zelf zien welke beter is.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 28-03-2008 15:53 ]

• Bekir
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-05 23:07
Thanxs voor snelle reactie :) . Vraagje dan ? mij is verteld dat elke CPU gebouwd is voor een bepaalde chipset architecture. dus bv de amd 6400+ is het beste met de nvidia 590 chipset en de e8200 met intels X38. dit wil dan niet zeggen dat dan de e8200 op een 680i niet werkt maar het wel beter presteerd op een de x38 klopt dit dan ook. Als dat het geval is moet ik eerst mijn sli kaartjes verkopen en een crossfirex opstelling maken maar daar zit ik echt niet op te wachte :( . Wil dus blijven met de nvidia chipsets voor SLI en heb jaren goede ervaring met Asus vandaar wou ik kiezen tussen deze beide mobo's. Tenzij iemand een andere merk met een nvidia chipset beter vind?

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 16:43

Dhrax

Prog Lord

Het gaat er niet om wat andere mensen vinden. Het is jou geld en jij moet kopen wat je het beste lijkt, met gegevens die je uit benchmarks kunt halen.

AMD/ATI = better price/performance

Intel/Nvidia = faster/more expensive ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

"Welke moet ik kopen?"-topics zijn niet bepaald gewenst op GoT. GoT is namelijk geen helpdesk, het is voor vragen waar je met redelijke eigen inzet niet uit kunt komen. En in gevallen als dit kun je er altijd uitkomen als je maar je eisen goed definieert en vervolgens met die eisen in het achterhoofd op zoek gaat naar reviews en ervaringen.

Overigens is het frappant dat je blijkbaar wel al een moederbordmerk gekozen hebt voordat je CPU en chipset gekozen hebt. Dat is totaal de omgekeerde wereld. Begin met je CPU kiezen, ga dan op zoek naar een chipset met de features die je wilt en pas als je dat gedaan hebt kijken naar de verschillende borden van verschillende merken. Hoogstwaarschijnlijk zullen meerdere planken aan je eisen voldoen. Kies dan op basis van prijs, of van andere zaken die je belangrijk vindt (bling bling te zien aan deze twee borden...). Mogelijk kom je op een van deze borden uit, mogelijk niet, maar het is geen wonder dat je niet kunt kiezen als je niet een gestructureerd proces van je keuze maakt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.