Toon posts:

Opstartprobleem Asus Extreme

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn computer eindelijk af. Echter heb ik nog een heel groot probleem
Mijn pc ziet er als volgt uit:

-Asus Striker Extreme
-Intel Q6600
-Asus TX-2 cooler
-Asus EAH3870 TOP/G/HDMI 512MB
-4 X 1024MB HyperX geheugen DDR2-800
-Sony 20X Sata DVD
-WD 320GB Caviar
-Coolermaster M620 Voeding

Wanneer ik de computer opstart krijg ik vaak een blue screen "irql_not_less_or_equal".
Verder wanneer ik de pc wil installeren duurt laden af en toe heel lang. Wanneer ik dan de eerste cd heb geinstalleerd van Vista, dan wil ik de 2e erin doen, en dan krijg ik weer een bluescreen(met een andere melding). Ik heb een bios flash uitgevoerd naar 1503, maar zonder resultaat. Ik weet geen raad meer :( . Systeem is geheel nieuw en niet overgeklocked.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:45:
Wanneer ik dan de eerste cd heb geinstalleerd van Vista, dan wil ik de 2e erin doen, en dan krijg ik weer een bluescreen(met een andere melding).
Welke melding?
Heb je al op de foutmelding gegoogled?

Money for nothin' and your chicks for free

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heb je google al gebruikt?
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Hier zie je dat het o.a. aan drivers of geheugen kan liggen, dus probeer ook eens een geheugentest (memtest 86 oid).

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-05 21:30

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:45:
Ik heb vandaag mijn computer eindelijk af. Echter heb ik nog een heel groot probleem
Mijn pc ziet er als volgt uit:

-Asus Striker Extreme
-Intel Q6600
-Asus TX-2 cooler
-Asus EAH3870 TOP/G/HDMI 512MB
-4 X 1024MB HyperX geheugen DDR2-800
-Sony 20X Sata DVD
-WD 320GB Caviar
-Coolermaster M620 Voeding

Wanneer ik de computer opstart krijg ik vaak een blue screen "irql_not_less_or_equal".
Verder wanneer ik de pc wil installeren duurt laden af en toe heel lang. Wanneer ik dan de eerste cd heb geinstalleerd van Vista, dan wil ik de 2e erin doen, en dan krijg ik weer een bluescreen(met een andere melding). Ik heb een bios flash uitgevoerd naar 1503, maar zonder resultaat. Ik weet geen raad meer :( . Systeem is geheel nieuw en niet overgeklocked.
Ik zie dat je 4 x 1Gb d'r in heb gestoken, haal er eens 2Gb uit en installeer dan opnieuw, zie dit probleem ook vaak op de Asus forums langskomen.

Wanneer Vista d'r opnieuw opstaat, prik je andere 2Gb d'r weer bij, vaak verhelpt dat het probleem wat jij momenteel hebt.

Cheers, GetaGrip

GetaGrip is net een mens.......

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende gedaan:

* Memtest x86 gedraaid. (0 fouten)
* Alles geheugenmodules verwijdert en 2 gig erin gedaan.

Vervolgens met een vista DVD opgestart(in plaats van cd's). Laden van sata dvd duurt heel lang.
Ik heb Vista nu geïnstalleerd en zonder problemen. De drivers geupdate, en de 2 gig er weer ingedaan. Werkt allemaal heel goed. Hij herktent zelfs de 4 gig op 32bits. Heb Vista Enterprise SP1 geinstalleerd.

Nu wil ik hem overklocken, maar weet echter niet waar ik moet beginnen. de CPU blijft ongeveer 40 graden (Volgens de Bios).

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 08:43:

Nu wil ik hem overklocken, maar weet echter niet waar ik moet beginnen.
Frequently Asked Questions DOC ver. 3.0

Money for nothin' and your chicks for free

Pagina: 1