Ik heb eens een testje gedaan en wat blijkt mijn 2x 500 GB Seagate Barracuda 7200.10 halen slecht 68 MB/seconde bij de leessnelheid. Dit terwijl mijn 8 jaar oude IBM schijven (nu hitachi) 81 MB/seconde halen terwijl dit IDE schijven zijn. Deze schijf zit overigens via een losse raidcontroller bevestigd. De nieuwe schijf zit via de nforce 680 onboard sata raid controller vast.
Ik denk dat 1 vd 2 schijven of de raidcontroller de oorzaak is. Heb al geprobeerd de nieuwste nforce drivers op een schone windows XP home te installeren en dit hielp niks.
Ik heb ook knoppix op een cd gebrand in de hoop dat ik dan de schijven los kon benaderen en testen echter daarbij2 problemen
1) diskspeed etc zijn .exe dus daar kan linux niks mee
2) hij maakt een tijdelijk mapje aan, als ik mijn raid wil disablen mag dit absoluut niet want dan ben ik al mijn data kwijt.
Ik hoop dat iemand een idee heeft hoe ik erachterkom waar het probleem zit.
edit: oops mod verzoekje presteerd-->presteerT
Was wat te gehaast, was nog half met Project Torque bezig, excuses).
Ik denk dat 1 vd 2 schijven of de raidcontroller de oorzaak is. Heb al geprobeerd de nieuwste nforce drivers op een schone windows XP home te installeren en dit hielp niks.
Ik heb ook knoppix op een cd gebrand in de hoop dat ik dan de schijven los kon benaderen en testen echter daarbij2 problemen
1) diskspeed etc zijn .exe dus daar kan linux niks mee
2) hij maakt een tijdelijk mapje aan, als ik mijn raid wil disablen mag dit absoluut niet want dan ben ik al mijn data kwijt.
Ik hoop dat iemand een idee heeft hoe ik erachterkom waar het probleem zit.
edit: oops mod verzoekje presteerd-->presteerT
[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 28-03-2008 15:21 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.