Goedendag,,
Ik heb al heel wat research gedaan, en hier gevraagd daar gevraagd maar ik heb het nog niet duidelijk in mijn hoofd.
Vandaar dat ik even wat post..
Het onderstaande vind ik wel een duidelijk voorbeeld, maar toch .. WAT is nou WAT??
Je hebt klasses, objecten, methoden.
Als ik er een beeld bij moet maken gaat een programma als volgt: ( het staat in orde -> belangrijkste / grootste boven )
Klasses
|_
Objecten
|_
Methoden
Klopt dat??
In een klasse staat "alles zeg maar".
Een methode bevat een rekenregel / een functie ( denk ik )
Maar een Object is geen variabele volgensmij.
Nou goed.. ik heb het vaag omschreven vind ik zelf,
maar miss dat jullie mij zouden kunnen helpen.
Alvast bedankt!
Groet Gerard
/////////////////////////////////////////////////////////
Objecten:
Alles is een object: de computer, de klok aan de muur, de kat op de vensterbank en jij zelf. Kenmerken van een object zijn dat ze een toestand (state) en gedrag (behavior) hebben. Bij het programmeren schrijven we geen objecten; maar klassen. Klassen zijn definities van objecten. Ze zijn als het ware de taartvorm om een taart te maken.
Methoden en velden:
Binnen klasses zijn methoden en klassen aan te wijzen. Methoden zijn functies binnen een klasse, ze werken ook op dezelfde manier als normale functies. Velden zijn variabelen binnen een klasse.
Ik heb al heel wat research gedaan, en hier gevraagd daar gevraagd maar ik heb het nog niet duidelijk in mijn hoofd.
Vandaar dat ik even wat post..
Het onderstaande vind ik wel een duidelijk voorbeeld, maar toch .. WAT is nou WAT??
Je hebt klasses, objecten, methoden.
Als ik er een beeld bij moet maken gaat een programma als volgt: ( het staat in orde -> belangrijkste / grootste boven )
Klasses
|_
Objecten
|_
Methoden
Klopt dat??
In een klasse staat "alles zeg maar".
Een methode bevat een rekenregel / een functie ( denk ik )
Maar een Object is geen variabele volgensmij.
Nou goed.. ik heb het vaag omschreven vind ik zelf,
maar miss dat jullie mij zouden kunnen helpen.
Alvast bedankt!
Groet Gerard
Objecten:
Alles is een object: de computer, de klok aan de muur, de kat op de vensterbank en jij zelf. Kenmerken van een object zijn dat ze een toestand (state) en gedrag (behavior) hebben. Bij het programmeren schrijven we geen objecten; maar klassen. Klassen zijn definities van objecten. Ze zijn als het ware de taartvorm om een taart te maken.
Methoden en velden:
Binnen klasses zijn methoden en klassen aan te wijzen. Methoden zijn functies binnen een klasse, ze werken ook op dezelfde manier als normale functies. Velden zijn variabelen binnen een klasse.