Sinds mijn verhuizing heb ik problemen met m'n Speedtouch 706WL modem.. Wanneer met mn laptop via wifi online zit valt tijdens de eerste paar minuten van het surfen de verbinding met het modem telkens weg.. Het is niet alleen het internet gedeelte, maar de complete verbinding met het modem.. Nu gebeurd dit eigenlijk alleen tijdens de eerste paar minuten en daarna is de verbinding eigenlijk gewoon stabiel. Zelf dacht ik natuurlijk meteen aan een conflict met een ander draadloos netwerk, maar om een aantal redenen is dit niet meer te verklaren als oorzaak:
- Mijn huisgenoot (met exact dezelfde laptop!) heeft geen problemen zoals ik..
- Op andere kanalen houd ik nog steeds dezelfde symptomen en vebeterd er eigenlijk niets, terwijl ik met een scan mezelf ervan verzekerd heb dat er geen netwerk op dat kanaal zit verder..
Het rare is nu dat ik met m'n laptop op andere draadloze netwerken eigenlijk ook geen problemen heb zoals deze.. Op school was het wel een tijdje instabiel, maar daar had iedereen last van en dit is inmiddels opgelost.
Het ligt dus eigenlijk niet aan het modem, maar ook niet aan m'n laptop?? Wat is hier aan de hand?
- Mijn huisgenoot (met exact dezelfde laptop!) heeft geen problemen zoals ik..
- Op andere kanalen houd ik nog steeds dezelfde symptomen en vebeterd er eigenlijk niets, terwijl ik met een scan mezelf ervan verzekerd heb dat er geen netwerk op dat kanaal zit verder..
Het rare is nu dat ik met m'n laptop op andere draadloze netwerken eigenlijk ook geen problemen heb zoals deze.. Op school was het wel een tijdje instabiel, maar daar had iedereen last van en dit is inmiddels opgelost.
Het ligt dus eigenlijk niet aan het modem, maar ook niet aan m'n laptop?? Wat is hier aan de hand?