HD2400 en onboard sound

Pagina: 1
Acties:

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-01 15:31
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met de HDMI geluidsoutput van de HD2400pro. Mijn onboard soundcard op de biostar wordt uitgeschakeld wanneer ik de HD2400pro in het PCI-e slot stop.
Windows XP / Vista detecteren dan alleen de HDMI output van de HD2400..
In de BIOS van het moederbord staat de onboard soundcard op 'auto', de keuze 'enabled' is niet beschikbaar, alleen 'auto'/'disabled'.
Wanneer ik de videokaart niet in de pc heb, dan detecteerd windows de onboard realtek soundcard wel.
Het probleem is m dus dat de onboard wordt disabled door de HDMI output van de HD2400pro.

Is het mogelijk om de HDMI geluidsoutput van de HD2400pro te disablen?

PS. kwam toevallig dit tegen; http://support.dell.com/s...t=1&libid=6&fileid=237140
Zou dit ook werken voor mijn MSI HD2400pro?

Alvast bedankt!

Specs;
Biostar P4M900-4M
3 GB ddr2 geheugen
MSI HD2400pro
pentium 4 2.67 Ghz
Maxtor 300 GB sata
NEC dvd-brander
Aopen itx voeding 250 Watt
Windows XP pro SP2 / Windows Vista

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
...Ik gok dat er maar 1 manier is om dat te ondervinden.
Verder denk ik dat dit beter in het videokaarten topic kon geplaatst worden, aangezien een bios flash niet zoveel met audio heeft te maken. (ook al was dat de achterliggende gedachte)

Pentaxiaan

• O_Tiby
Als dat zo is dan zou dat een grap zijn, want ik heb moest m van de moderator hier in het audio topic zetten

En dat is misschien maar een manier, het flashen, maar wil daar ook over weten of dat wel kan omdat het een Dell driver is..

• SirNobax
Haha, dan lijk het me inderdaad niet dat het een goed idee is om een nieuw topic daar neer te zetten. :+

Het lijkt me trouwens sterk dat Dell 'hun eigen' HD2400Pro maakt. Zal gewoon een reference design van MSI, Asus, etc zijn.

Gebruik anders AtiFlash eerst om een backup van je huidige bios te maken, en leer uit je hoofd hoe je hem 'blind' terug flash. Aangezien je pc verder loopt wanner je hem eventueel 'verkeerd flash' d.m.v. die boot-cd van Dell.

Anders zou je naar een ultra goedkoop PCI kaartje kunnen kijken, veel slechter geluid dan onboard kan het nooit zijn. (of je moet zo'n SB Karajan module hebben ofzo :o)

Pentaxiaan

• O_Tiby
Dat zou ik kunnen proberen, anders kan ik nog via de onboard video beeld verkrijgen..

• O_Tiby
Heb nog weer vele dingen geprobeerd, en het ligt aan dat de hd drivers worden geinstalleerd
Ik kan geen Onboard Audio drivers ZONDER hd drivers vinden..
De chipset is een realtek ALC861VD, weet iemand daar drivers zonder hd audio te vinden?

Want wanneer ik de drivers van de realtek installeer, herkent windows ook de hd output van de videokaart
Echter wanneer ik geen drivers van realtek heb geinstalleerd, vind Windows wel de Onboard realtek soundcard, maar dan staat er een geel uitroeptekentje bij, en werkt ie niet..

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:34

Stoney3K

Flatsehats!

Misschien domme vraag hoor maar:

Heb je al geprobeerd de HDMI geluids-output van je videokaart in Windows apparaatbeheer te disablen? Kan goed zijn dat je Realtek zich dan weer laat zien omdat de HD audio-bus niet meer in gebruik is.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• O_Tiby
Ja, heb ik ook al geprobeerd, te disablen / verwijderen, niets helpt.

Alleen wanneer ik geen drivers van Ati en Realtek heb geinstalleerd, dus geen HD drivers, dan ziet ie de Realtek audio. Maar het is Realtek HD audio, dus wanneer ik daar de drivers van installeer, installeerd ie automatisch HD drivers. En bij de volgende Windows restart, pakt ie de videokaart HD output.
Dus heb drivers nodig die de gewone geluidsuitgang ondersteund, en geen HD drivers installeerd..

• SirNobax
Euhm ...... de "HDMI-passthrough-bridge"-drivers zitten in het driverpakket van ATI, niet die van Realtek.

..Verklaard ook waarom uninstallen niet werkt ;) .

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 06-04-2008 21:36 ]

Pentaxiaan

Pagina: 1