MByte of Mbit, vertalingsfout?

Pagina: 1
Acties:

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Betreft nieuws: Tv-zender CBS werkt aan online 1080p-player
Bron artikel:
According to Feng, the median broadband download rate in the US is 1.9mb/sec and high definition video (ordinarily considered 720p or higher on the web) consumes 2.5mb/sec. So if CBS tries streaming 720p, they’d probably run into lots of buffering issues.
Vertaling op T.net:
Volgens Feng bedraagt de gemiddelde downloadsnelheid van een Amerikaanse breedbandverbinding 1,9MB/sec en neemt het streamen van 720p-beelden 2,5MB/sec in beslag. "Als CBS probeert op 720p te streamen krijgen ze met buffering-problemen te maken", voorspelt Feng.
mb != MB, dus het lijkt mij niet juist vertaald. Ik kan mij ook niet voorstellen dat de gemiddelde snelheid van een US consumentenlijn 1.9MBps (is 20Mbitps) is, als gemiddelde is dat erg erg hoog.

[ Voor 9% gewijzigd door kamerplant op 29-03-2008 00:41 . Reden: verkeerde artikel gelinkt ]

🌞🍃

Verwijderd

Ik kan mij ook niet voorstellen dat de gemiddelde snelheid van een US consumentenlijn 1.9MBps
Ik kan mij ook niet voorstellen dat de gemiddelde snelheid van een US consumentenlijn 1.9mbps (bijna 165 bit per dag) is... dus het bronartikel was ook niet helemaal lekker...

overigens is 1.9MBps 15Mbps, geen 20.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kheb 't flauwe vermoeden dat je nieuws: Tv-zender CBS werkt aan online 1080p-player bedoelt. Kvond het al gek, WINE & HDTV? :P

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Vziw is er geen eenduidige standaardisatie die van kleine b's bits en grote B's bytes maakt. Het SI vindt dat je de ene B moet noemen (maar b mag ook) en de andere gewoon bit.

Overigens bestaan er geen milli- en microbits/bytes, dus de mB of MB kan je niet door elkaar gooien.

Bij 'bps' is het vziw echter wel altijd 'bits per second'.

[ Voor 10% gewijzigd door ACM op 28-03-2008 15:01 ]

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:15:
[...]

Ik kan mij ook niet voorstellen dat de gemiddelde snelheid van een US consumentenlijn 1.9mbps (bijna 165 bit per dag) is... dus het bronartikel was ook niet helemaal lekker...

Inderdaad, het bronartikel is inderdaad niet duidelijk. Maar als je kijkt naar de getallen en weet dat bandbreedte vrijwel altijd in Megabits per seconden worden uitgedrukt kun je *lijkt mij* aannemen dat Mbps wordt bedoeld ipv MBps.

En inderdaad, ik had het verkeerde artikel gelinkt :p

🌞🍃

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:15:
[...]

Knappe kerel als jij 1.9MBps haalt uit een 15Mbit lijn ;) Je kan bij internetlijnen beter van een factor 10 uitgaan ivm overhead. De (theoretische) factor 8 haal je in de praktijk nooit.

I'm not as think as you stoned I am

• kamerplant
  • Niet online
WooK schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 00:54:
[...]

Knappe kerel als jij 1.9MBps haalt uit een 15Mbit lijn ;) Je kan bij internetlijnen beter van een factor 10 uitgaan ivm overhead. De (theoretische) factor 8 haal je in de praktijk nooit.
Nu ga je uit van ADSL, bij een kabelverbinding kun je prima delen door 8. Ik heb geen idee welke technieken gangbaar zijn in de US, maar het zal mij sowieso verbazen dat men daar een gemiddelde snelheid heeft van 15 of 20Mbps :P

🌞🍃

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Waarom ga je zelf ook uit van een factor 10 dan ;)

Nu ben ik geen protocol expert maar overhead zit toch gewoon in het TCP? Het verschil zit hem hooguit in de max van de MTU maar dan nog hou je geen strakke factor 8 over volgens mij.

I'm not as think as you stoned I am

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb ook het idee dat er gerept wordt over megabit en niet megabyte. Aangepast.

• kamerplant
  • Niet online
WooK schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 09:44:
Waarom ga je zelf ook uit van een factor 10 dan ;)
Omdat het in dit verband een detail is die er niet echt toe doet :P

Choeso jei Robin :)

🌞🍃

Pagina: 1