Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een simpele 3D animatie als clip onder een liedje zetten. Het idee is om een animatie te maken op de beats van het nummer. Ik heb vorige music/visual projecten gemaakt met Flash + Swift mp3. Nu wil ik een 3D animatie maken met hetzelfde sprincipe (een muziek based videoclipje).

Ik zat te denken aan een 3d animatie maken en deze vervolgens verknippen en met premiere vervolgens aan elkaar plakken. Helaas is niet niet echt wat ik wil (dan krijg je VJ taferelen, losse filmpjes onder muziek gemixt), aangezien ik een vloeiende film wil maken.

Ik ben bekend met Flash + addons, 3dMax, SolidWorks.

Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan uitwerken? Een 3d programma waar ik een muziekbalk naast de animatie balk kan hebben zou al ideaal zijn (3dmax plugins?)

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

hmmm, misschien timen op welke frames er een beat zit en die frames in 3dsmax als keyframes gebruiken voor je animatie?

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 07:51

KneoK

Not in a million lightyears

Heb me er nooit echt in verdiept, maar in Maya (in ieder geval in een versie van toen het nog van Alias|Wavefront was, ik meen zelfs al ergens in versie 2.0 of 2.5) kon ik gewoon audiobestanden in me timeline invoegen. Daar is bij mij ook meteen het avontuur weer gestopt.

Heb even snel op google gekeken (voortaan zelf doen he ;) ) en in een van de eerste hits wordt gesproken over de Max Audio Controller, dus het is in ieder geval mogelijk om audio te importeren in Max.

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

In 3Ds Max: Controller >> AudioScale op een dummy object (wav file selecteren natuurlijk) in de curve editor, target scales op 200/200/200 zetten, en dan staat in je curve editor je wave file, waar je dan de rest van je animatie op kan baseren.

Is wat kort door de bocht, maar alle keywords staan erin. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Cavorka op 28-03-2008 14:41 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• jenne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Je kan ook gewoon in de "Curve Editor" op "Sound" (eerste in het rijtje) dubbel klikken en dan
"Choose Sound" :)