Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Shared Outlook Express

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

Ik heb een probleem (eerder een wens), om op mijn computer met 2 besturingssystemen 1 Outlook express te installeren die zowel dezelfde instellingen als emails heeft. Een shared outlook express zeg maar, waarin de al eerder gedownloade emails bereikbaar zijn vanuit de 2 OS.

Is dit mogelijk, als ik nu de msimn.exe opstart van OS1, dan krijg ik niet de al gedownloade emails met alle bestaande mappen.
Als het niet mogelijk is met Outlook express, is er dan een ander email progje beschikbaar waarmee dit wel te doen is?

Mvg

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

In theorie zou het kunnen als je de map waarin Outlook Express z'n mail opslaat ook toewijst als datafolder van de andere computer door alle bestanden bijvoorbeeld op een centrale locatie te zetten. Waar OE z'n bestanden opslaat kan je binnen het programma vinden.

Of het in de praktijk werkt is wat anders.

[ Voor 21% gewijzigd door Gunner op 28-03-2008 13:22 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Allereerst, het groeten en eventuele aanhef is niet nodig hier op tweakers.

Als ik het goed begrijp wil jij op twee computers je email binnen kunnen halen.

Dit is zonder meer mogelijk.

Afbeeldingslocatie: http://nl.wiki.edpnet.be/images/8/84/Oe6-accounts-eigensch-geav.png

Gebruik gewoon outlook express op beide pc's en gebruik dezelfde inloggegevens en stel in dat hij een kopie op de server moet achterlaten (zie afbeelding hierboven).

Nu kun je de emailberichten 2x binnenhalen. Enige nadeel is dat je eventuele verzonden berichten niet kunt terug vinden op de andere pc.

Wanneer je IMAP gebruikt ipv POP (informeer bij je email provider) dan is dit wel mogelijk.

Anders is webacces/webmail altijd een optie voor je.

Mijn V&A

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Thunderbird kan het. Zie dan vooral ook Mozilla Thunderbird, Portable Edition.

Met OE zou ik het niet doen. Al was het maar omdat je op een gegeven moment uit de pas gaat lopen qua patch-niveau.

Hoe dan ook: CSA => OFF omdat het over een mail-app gaat.

Edit; check trouwens ook oudere topics over deze vraag :)

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 28-03-2008 13:27 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)