Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zit met het volgende. Ik heb er al e.e.a. over uitgezocht, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb een Mda Touch met Windows Mobile 6.
Ik heb 2 mailaccounts (prive en zakelijk). Thuis haal ik m'n mail op mbv Outlook Express, waarbij ik heb aangegeven dat de mail op de server moet blijven. Als ik niet thuis ben bekijk ik m'n mail via Webmail. Doordat de mails op de server blijven staan heb ik daar altijd de complete lijst.

Nu wil ik de mail ook op m'n mobiel kunnen lezen. Ik kan dan twee accounts aanmaken en daarmee de mail ophalen. Ik heb ook nog even naar Gmail gekeken. Maar ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat zou moeten gebruiken.
Eigenlijk wil ik ook dat als ik een mail verstuur ik dat kan doen met de naam van de juiste afzender (prive/zakelijk) en niet dat er een gmail-adres staat.

Kan het volgende:
Aanmaken Gmailaccount. Binnen dit account haal ik de mail op van mijn prive-provider en zakelijke provider. Dit onderscheid kan ik in gmail zien? Als ik een mail verstuur (reply) kan dat dan met de juiste afzender?
Wat heb ik hiervoor nodig op m'n mobiel? Ik wil eigenlijk niet op m'n mobiel via een browser naar gmail.

Wie kan mij een beetje op weg helpen?

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:54
ione schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:31:
Ik zit met het volgende. Ik heb er al e.e.a. over uitgezocht, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb een Mda Touch met Windows Mobile 6.
Ik heb 2 mailaccounts (prive en zakelijk). Thuis haal ik m'n mail op mbv Outlook Express, waarbij ik heb aangegeven dat de mail op de server moet blijven. Als ik niet thuis ben bekijk ik m'n mail via Webmail. Doordat de mails op de server blijven staan heb ik daar altijd de complete lijst.

Nu wil ik de mail ook op m'n mobiel kunnen lezen. Ik kan dan twee accounts aanmaken en daarmee de mail ophalen. Ik heb ook nog even naar Gmail gekeken. Maar ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat zou moeten gebruiken.
Eigenlijk wil ik ook dat als ik een mail verstuur ik dat kan doen met de naam van de juiste afzender (prive/zakelijk) en niet dat er een gmail-adres staat.

Kan het volgende:
Aanmaken Gmailaccount. Binnen dit account haal ik de mail op van mijn prive-provider en zakelijke provider. Dit onderscheid kan ik in gmail zien? Als ik een mail verstuur (reply) kan dat dan met de juiste afzender?
Wat heb ik hiervoor nodig op m'n mobiel? Ik wil eigenlijk niet op m'n mobiel via een browser naar gmail.

Wie kan mij een beetje op weg helpen?
Waarom maak je geen 2 mail accounts aan op je MDA? Waarom via een gmailaccount? Via 2 aparte accounts verstuur je de mail altijd via de juiste account, lekker overzichtelijk. Ook laat de MDA je mail gewoon op de server staan zodat je deze via webmail en OE ook kan bekijken.
Je kan iig niet je mail forwarden naar een gmail account en dan vanaf die gmail account replyen met de afzender van je twee (niet-gmail) adressen.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• ione
  • Niet online
Bedankt voor je reactie.

Is het niet zo dat alle mails dan op de telefoon worden opgeslagen? Kan ik dit ook op de geheugenkaart laten doen. Anders is m'n telefoongeheugen snel vol denk ik.

Ik dacht om het via gmail te doen, omdat ik dan altijd over de volledige lijst met mails beschik (dus ook de oude mails).

En je kan toch via Gmail je mail beantwoorden met de gegevens van het ontvangende account?
Ik had een account aangemaakt en daar mijn prive-mail opgehaald. Als ik dan een reply deed kon ik kiezen vanaf welk account ik wil beantwoorden.

[ Voor 27% gewijzigd door ione op 28-03-2008 17:10 ]

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 15:24

Sabbi

je denkt aan mij.

Dit valt allemaal in de help van gmail op te zoeken.

(en ja, het kan allemaal)

• ione
  • Niet online
Sabbi schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:10:

Maar waar ik over twijvel is waar ik voor moet kiezen. De interne mail van Windows mobile en dan twee account aanmaken of via Gmail.
Klopt het dat als ik het via de interne mail doe dat ik flink wat geheugenruimte moet hebben om de mails op te slaan?

Verwijderd

ione schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:12:
[...]

Maar waar ik over twijvel is waar ik voor moet kiezen. De interne mail van Windows mobile en dan twee account aanmaken of via Gmail.
Klopt het dat als ik het via de interne mail doe dat ik flink wat geheugenruimte moet hebben om de mails op te slaan?
Gmail PDA web-interface is alles wat je nodig hebt.
Email van je werk door laten sturen naar Gmail en je bent klaar.

(Er van uit gaande dat je die mailbox thuis leegmaakt met je email programma)

Ook de standaard emailclient van WM6 gaat goed om met Gmail, laat de boel automatisch instellen en het imap protocol wordt gebruikt.

Maar ook deze methode valt of staat als je de Gmail-box niet leeghaalt vanaf een "echte" PC.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 20:09 ]

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:54
Sabbi schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:10:

Wow, zo blijf je leren :-) Handige optie trouwens.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• ione
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 20:01:
[...]

Gmail PDA web-interface is alles wat je nodig hebt.
Email van je werk door laten sturen naar Gmail en je bent klaar.

(Er van uit gaande dat je die mailbox thuis leegmaakt met je email programma)

Ook de standaard emailclient van WM6 gaat goed om met Gmail, laat de boel automatisch instellen en het imap protocol wordt gebruikt.

Maar ook deze methode valt of staat als je de Gmail-box niet leeghaalt vanaf een "echte" PC.
bedoel je met de PDA web interface het Gmail progje dat onder Java draait?

In principe wordt de mailbox niet legggehaald, omdat ik tot nu toe in webmail de complete lijst wilde hebben. Als ik de box steeds zou leeghalen, dan zou ik alleen de nieuwe berichten in webmail zien.

Ben nu een beetje aan het stoeien met gmail.

Wat iknog wel even wil weten is als ik m'n box niet leegmaak en dan via de interne mail van Windows Mobile de mail ophaal, haalt ie dan elke keer alles op of alleen de nieuwe berichten. En blijven de reeds opgehaalde berichten staan? Waar worden deze opgeslagen?

Verwijderd

ione schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:58:
[...]

bedoel je met de PDA web interface het Gmail progje dat onder Java draait?
http://m.gmail.com/
In principe wordt de mailbox niet legggehaald, omdat ik tot nu toe in webmail de complete lijst wilde hebben. Als ik de box steeds zou leeghalen, dan zou ik alleen de nieuwe berichten in webmail zien.

Ben nu een beetje aan het stoeien met gmail.

Wat iknog wel even wil weten is als ik m'n box niet leegmaak en dan via de interne mail van Windows Mobile de mail ophaal, haalt ie dan elke keer alles op of alleen de nieuwe berichten. En blijven de reeds opgehaalde berichten staan? Waar worden deze opgeslagen?
Geen idee, probeer het eens uit.

Ik gebruik imap, imap synchroniseert de inbox.

Stel ik heb 27 nieuwe berichten, laat de PDA verzenden/ontvangen, dan staan er 27 berichten in de inbox van de PDA. Ga ik vervolgens op mijn vaste PC via POP3 mijn mailbox leeghalen en doe ik daarna weer verzenden / ontvangen op de PDA, is mijn PDA inbox leeg. Prachtig systeem.

Wat ik niet heb kunnen vinden is: doe elke X minuten een check of er nieuwe berichten zijn.
Die instelling moet er wel zijn volgens mij.

Om te gebruik te kunnen maken van Gmail SMTP / POP / IMAP moet je dit wel instellen in de
"gewone" PC web-interface.

http://www.gmail.com en dan naar instellingen.

Overigens bewaard Gmail al je berichten, kijk maar eens in de postmap all.

De reden dat ik de Email heb ingesteld is om foto's per email naar Flickr up te loaden.

• ione
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 18:40:
[...]

Stel ik heb 27 nieuwe berichten, laat de PDA verzenden/ontvangen, dan staan er 27 berichten in de inbox van de PDA. Ga ik vervolgens op mijn vaste PC via POP3 mijn mailbox leeghalen en doe ik daarna weer verzenden / ontvangen op de PDA, is mijn PDA inbox leeg. Prachtig systeem.
Maar dan zie je de oudere berichten niet meer? Dat wil ik namelijk juist wel. Dat ik op m'n PDA altijd alle mailtjes kan zien.

Ik zou graag willen weten of de interne mail van Windows Mobile dus de oude ook laat staan en of deze box ook op een opslagkaart gezet kan worden (anders is m'n geheugen snel vol denk ik).

Verwijderd

ione schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:35:
[...]

Maar dan zie je de oudere berichten niet meer? Dat wil ik namelijk juist wel. Dat ik op m'n PDA altijd alle mailtjes kan zien.
Ik moet al die meuk niet op mijn telefoon en archiveren kan Gmail veel beter dan ik :)
Kijk eens wat een prachtig doorzoekbaar email-archief:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2074/2371097309_c1c0f55606_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3256/2371097405_47780440b8_o.jpg
Ik zou graag willen weten of de interne mail van Windows Mobile dus de oude ook laat staan en of deze box ook op een opslagkaart gezet kan worden (anders is m'n geheugen snel vol denk ik).
Bijlagen kan je wel opslaan op je geheugenkaart:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3261/2371112241_d53e00a8e2_o.jpg

Het voordeel van de WM6 email-client is dat je een duidelijke new-mail indicatie op je today scherm hebt:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2070/2370978041_1fa90bfff2_o.jpg

En wat archiveren betreft, email die je vanaf een vaste PC of PocketPC verstuurd wordt ook door Gmail gearchiveerd als je hun SMTP server gebruikt. De foto's die ik vanaf mijn telefoon via email upload naar Flickr komen dus ook in de Sent-mail folder van Gmail.

Het nadeel van zo'n archivaris is wel dat hij alles van je weet, misschien zelfs je pincode :+

Verwijderd

Kassad schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:06:
[...]
Je kan iig niet je mail forwarden naar een gmail account en dan vanaf die gmail account replyen met de afzender van je twee (niet-gmail) adressen.
Wat wel kan is de displaynaam veranderen en een reply to adres instellen.

Gmail heeft ook een SMTP mogelijkheid, in je lokale email-client kan je instellen wat je wil.

Verwijderd

ione schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:31:

Deze had ik ff gemist.

Wat is de reden dat je dit niet wil?

• ione
  • Niet online
Eigenlijk wil ik zonder eerst de browser op te starten m'n mail kunnen checken. Wat dat betreft is de interne mailclient weer ideaal.
Maar dat is niet echt een vereiste meer. Via gmail zou ik dan toch m'n twee boxen kunnen checken.

Maar zou je even in een paar stappen kunnen uitleggen wat jij nou precies gebruikt? Jij gebruikt dus ook Gmail? Want volgens mij is dat eigenlijk wel wat ik wil. Oude mails kan ik dan bekijken in het archief.

Verwijderd

ione schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:19:
Eigenlijk wil ik zonder eerst de browser op te starten m'n mail kunnen checken. Wat dat betreft is de interne mailclient weer ideaal.
Maar dat is niet echt een vereiste meer. Via gmail zou ik dan toch m'n twee boxen kunnen checken.

Maar zou je even in een paar stappen kunnen uitleggen wat jij nou precies gebruikt? Jij gebruikt dus ook Gmail? Want volgens mij is dat eigenlijk wel wat ik wil. Oude mails kan ik dan bekijken in het archief.
Aan een tweaker uitleggen hoe gmail werkt :?

Meld je eerst op een "Normale PC" aan voor een Gmail account
Log in, ga naar settings en stel de gewenste opties in.
Vooral het tabblad "Forwarding and POP/IMAP" is een belangrijke voor wat jij wil.

Is dat voor elkaar kan je ook op je mobiel webmail gebruiken, op de handige startpagina van je mobiele browser staat een link naar Gmail:
http://pda.t-mobile.nl/index.jspx

Dit is de directe link:
http://m.gmail.com

WM6 email client instellen
Touch op het email icoon op je today scherm, het icoontje onder de klok waar bij mij 1 achter staat:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2070/2370978041_1fa90bfff2_o.jpg

Kies dan voor "nieuwe e-mailaccount", vul je Gmail adres in, laat de instellingen automatisch ophalen en klaar is klara ;)

Is allemaal niet zo moeilijk.

• ione
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:13:
[...]

Aan een tweaker uitleggen hoe gmail werkt :?
Hahah, nee de werking van Gmail is mij wel duidelijk. Ik wilde alleen weten hoe en wat je had ingesteld op je PDA. Het stuk dat je je interne mail gebruikt ook voor Google had ik even gemist.

Ik had gmail zo ingesteld dat ie de mail zelf ging ophalen bij mijn twee boxen (twee accounts in gmail toegevoegd en met de labels kon ik het onderscheid zien).
Ik ga nog even kijken wat er ingesteld moet worden op "Forwarding and POP/IMAP".

Maar klopt het dat ik twee mailboxen vanuit gmail moet uitlezen of doe je vanuit de boxen een forward naar je gmail.

Sorry dat ik zoveel vragen stel, maar ik was de draad een beetje kwijt. Er zijn zoveel mogelijkheden dat ik even de draad kwijt was (en nog een beetje kwijt ben).

Thanks in ieder geval. Ik ga het proberen.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 16:23

The Zep Man

🏴‍☠️

ione schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:31:
[...]

Sorry dat ik zoveel vragen stel, maar ik was de draad een beetje kwijt. Er zijn zoveel mogelijkheden dat ik even de draad kwijt was (en nog een beetje kwijt ben).
Vergeet dan even alles wat je gelezen hebt en volg deze instructies voor elk Gmail account dat je hebt.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• ione
  • Niet online
The Zep Man schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:41:
[...]
Vergeet dan even alles wat je gelezen hebt en volg deze instructies voor elk Gmail account dat je hebt.
ik heb 1 gmail-account waarin ik de mails van twee andere accounts wil ophalen. En het onderscheid wil ik wel zien (labels).

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
ione schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:56:
Bedankt voor je reactie.

Is het niet zo dat alle mails dan op de telefoon worden opgeslagen? Kan ik dit ook op de geheugenkaart laten doen. Anders is m'n telefoongeheugen snel vol denk ik.

Ik dacht om het via gmail te doen, omdat ik dan altijd over de volledige lijst met mails beschik (dus ook de oude mails).

En je kan toch via Gmail je mail beantwoorden met de gegevens van het ontvangende account?
Ik had een account aangemaakt en daar mijn prive-mail opgehaald. Als ik dan een reply deed kon ik kiezen vanaf welk account ik wil beantwoorden.
www.emoze.com, hiermee kun je de email op je pc syncen met je pda, k weet niet of je de pc altijd aan hebt staan?

Als t goed is kan je ook in WM6 instellen dat de mails op de server moeten blijven.

In Gmail kan je ook ergens aanvinken email tre sturen met een andere account als afzender, waar precies weet ik ook niet. Als je WM6.1 hebt kun je Gmail gewoon automatisch in het menu "berichten" laten configgen, zodat je IE niet nodig hebt om je mail te sjecken.

Verwijderd

Via de zoekfunctie kwam ik dit topic tegen.

Ik heb een HTC Diamond waarop in Chello mail heb ingesteld.
Ophalen en verzenden werkt prima, echter blijven de mails niet in mijn Inbox staan.
Na een tijdje is de inbox leeg wat erg jammer is als ik nog mails moet beantwoorden of doorsturen.

Ik heb al een instelling gedaan dat mails opgeslagen worden op het interne geheugen waar mogelijk, maar dit helpt niets.

Heeft iemand enig idee hoe ik kan zorgen dat mijn mails netjes in de inbox blijven staan?

Hartelijk dank,

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 22-07-2008 14:00 . Reden: Groeten doen we niet aan op GoT ]

Verwijderd

Ik gebruik al jaren de service van www.mail2web.com op mijn htc. Zij bieden gratis een microsoft exchange server aan met activesync / push email. Elke mail die ik via deze account ontvang heb ik binnen enkele seconden op mijn telefoon via de standaard WM outlook client.

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:46:
Ik gebruik al jaren de service van www.mail2web.com op mijn htc. Zij bieden gratis een microsoft exchange server aan met activesync / push email. Elke mail die ik via deze account ontvang heb ik binnen enkele seconden op mijn telefoon via de standaard WM outlook client.
Ziet er leuk uit, maar wat is de catch?
Stoppen ze een paar reclame regeltjes in je mail, of is het beperkt gratis (tot zoveel MB/maand)?

Verwijderd

Neok_ schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:48:
[...]

Ziet er leuk uit, maar wat is de catch?
Stoppen ze een paar reclame regeltjes in je mail, of is het beperkt gratis (tot zoveel MB/maand)?
Nog nooit reclame emails van ze gehad. De email komt gewoon als origineel door zonder toevoegingen of banners. Je kan zelfs andere emailboxen laten checken door mail2web, zij ondersteunen imap en pop3, en deze dan via activesync op je mobiel ontvangen. Enige beperking is je mailbox, deze is 1 gig groot.

Ook is syncen van adressen, taken en agenda mogelijk.
Pagina: 1