Draaitafel geeft maar geluid over 1 kanaal

Pagina: 1
Acties:

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-01 14:22

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn draaitafel (SL1210MK5) aangesloten op mijn versterker (Rotel RA--940BX). Één kanaal geeft geen goed geluid. Eerst dacht ik dat mijn phono pre amp kapot zou kunnen zijn en heb toen een losse pre amp gekocht en het zaakje aangesloten op de tuner ingang van de versterker. Het probleem blijft echter aanwezig.

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-02 09:54
Of 1 vd kabeltjes uit de draaitafel is stuk of je naald is stuk. je had het ook btw kunnen testen door de ingangen even om te draairen, dan had je geweten of je phono preamp stuk was...

je naald ziet er zo uit:

Bovenkant >------- Kant vd plaat

Het is mij wel eens gebeurt dat vd bovenkant het linker of rechterboompje was afgebroken. Nieuwe naald en probleem opgelost.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Het kan ook zijn (afhankelijk van welk element je hebt) dat je het element er te strak hebt ingedraaid. Dit komt vrij vaak voor bij DJ type draaitafels icm de Ortofon banana style elementen. Helaas zul je dan het complete element moeten vervangen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:37

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als je het element eruit haalt, en je kijkt naar de pinnetjes in de arm, hoe ziet dat er dan uit?

Wise enough to play the fool

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-01 14:22

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Topicstarter
Het lijkt nu te werken, ik heb de draaitafel via de voorversterker op de cd ingang aangesloten (waar voorheen de dac van de computer opzat) en de computer op de aux ingang (waarop de draaitafel kraakte) Hoe het kan is me een groot raadsel maar het werkt!

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)