Toon posts:

Aansluiten van kabels op Adaptec 29160scsi controller

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We zijn hier in het bezit van een gloednieuwe Adaptec 29160 scsi controller. Dat ding heeft 1 50pins U-Scsi aansluiting, 1 68pins UW-Scsi aansluiting en 1 68pins U2W-Scsi aansluiting.
Verder bezitten wij een U-Scsi Tapestreamer, 2 UW-Scsi hardeschijven, en 1 U2W-Scsi hardeschijf.
Omdat die UW-Scsi schijven maar een maximale doorvoersnelheid van 40Mb/s hebben, en die U2W schijf 80Mb/s vroegen wij ons af of het dus mogelijk is om het zo aantesluiten:

scsicontroller - U-scsi aansluiting - Tapestreamer
- UW-scsi aansluiting - UW-Harddisk1
- UW-Harddisk2
- U2W-scsi aansluiting - U2W-harddisk

Ik hoop dat jullie mij dit kunnen vertellen, ik kan het namelijk niet gaan uitproberen omdat het om de fileserver gaat.

Greetz

Big Tazzz

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
De meeste Adaptec kaarten hebben een chippie dat er voor zorgt dat je alle 3 de uitgangen tegelijk kan gebruiken. Heeft ie deze niet dan moet je je limiteren tot 2 aansluitingen, maar da's volgens mij alleen bij de 19160 zo. Dus jou manier zou moeten werken.

Verwijderd

Je moet het volgende doen:
op de controller zit een u2w 68 pins en een 68n pins uw met daar achter een 50 pin aansluiting. je gebruikt de getwiste kabel voor je u2w schijf. let erop dat je wel de terminator gebruikt die aan het einde van de kabel zit, dus je moet op je disk de terminator eraf halen en en hem (als je hiervan wil booten) id 0 maken. Vevolgens maak je de twee hardisken id 1 en id2. je gebruikt hiervoor de normale 68 pins kabel. de harddisk die als laatste op de kabel zit moet de terminator krijgen. dan ga de met de 50 pins kabel je tape streamer aansluiten je geeft deze id 3 en zet de terminator aan. de sluit deze op het einde van de kabel aan. Als je je computer aan moet hij dus id 0 tot 3 aangeven. met de snelheden van 80,40,40,20 Mb/sec. succus! (heb dit eergisteren toevallig zelf nog moeten doen op een 29160)

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten 4 aansluitingen op, ook nog 1 externe, maar die willen we niet gaan gebruiken.

Is er een verschil tussen UW-Scsi kabels en U2W-Scsi kabels???

Greetz

Big Tazzz

Verwijderd

Een u2w kabel ofterwijl een LVD kabel is een gewtiste kabel. dus steeds twee aders van die kabel zijn omelkaar heen gedraait.

Verwijderd

een u2w kabel (LVD kabel) is een kabel die getwist is. dus elke ader is met een andere getwist (inelkaar gedraait)
Pagina: 1