Toon posts:

DMV relais aanstuurbaar IP cameratje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor een experimentje op zoek naar een simpel IP cameratje dat aan te sturen is door middel van bijvoorbeeld een vertraagd relais. Heel simpel gezegd wil ik dat de camera bij bijvoorbeeld het verbreken van een bepaald contact een enkele foto maakt, die ik vervolgens via het LAN kan bekijken. Ik heb bij Conrad een beetje rondgezocht naar printplaatcameratjes, maar deze waren allemaal voorzien van een gele cinch-aansluiting om ze bijvoorbeeld direct op een monitor aan te sluiten.

Heeft iemand enig idee?

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-01 10:13

mux

99% efficient!

SA007 where are you?

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedenk net dat het ook anders kan. Laat ik het uitleggen:

Ik wil dat er, in een donkere ruimte, een lichtje aangaat en een foto wordt genomen zodra er beweging wordt waargenomen. Liefst wil ik daar ook op de een of andere manier een melding van krijgen, zodat ik bijvoorbeeld de genomen foto in een RSS feed kan zetten. Omdat het donker is lijkt een IR-bewegingsmeldertje mij noodzakelijk.

Echter, als het met een bewegingsmelder niet lukt kan het misschien ook anders. Als er beweging is betekent dit dat er in ieder geval een deurtje open is gegaan. Dus het zou ook moeten kunnen dat enkele seconden nadat een contact op die deur is verbroken het licht aangaat en de foto wordt genomen.

Een van die twee dus, afhankelijk van wat er simpeler is. En dit alles in een vrij kleine behuizing. Iemand enig idee?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 11:27 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
zo geod als elk ip cameratje komt met software die bewegingsdetectie kan doen, en x aantal foto's kan nemen als dat zich voordoet. Die kunnen dan per ftp ergen heen gaan of zelf per e-mail oid.
De sensoren die in webcams en ip-camera's zitten snappen prima infrarood, ook dat is weer kwestie van software.
Om er maar ééntje te noemen: Axis maakt mooi spul op dat vlak :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eens kijken naar Axis, bedankt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met de Eminent EM4483? Het lijkt me een beetje een Trust merk, maar het gaat me niet zozeer om geweldige beeldkwaliteit of compressiemethoden, en Axis is wel erg aan de prijs. :P

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
en ip-cam is meestal niet zo goedkoop... maar zoals gezegd kan de meeste "extra" functionaliteit in software (op pc of server) op te vangen.
Je kan ook overwegen een el-cheapo usb webcam te gebruiken en die aan een pc'tje te hangen; er is heel goeie freeware software die alle functies die je genoemd hebt kan :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan, maar dan moet ik een PCtje daarvoor vrijmaken en 24/7 aan laten staan. Ik zou de el-cheapo cam ook aan de server kunnen hangen, maar dan heb ik een USB-kabel van zo'n 40 meter nodig. :P

Die Eminent ligt voor rond de €120 in de winkel... met wifi en al. Dat is nog acceptabel qua prijs. :P

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
E-Tech IPCM01/02

Kost rond de 90 a 100 euro goedkoper dan axis spul.

Die eminem zal wel goed zijn voor jouw doel.

[ Voor 25% gewijzigd door ikweetniks op 28-03-2008 23:25 ]

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07-2025
Ik gebruik daar een Axis 207W voor, maar vang de detectie ook softwarematig op. Daarbij wordt gewoon gekeken hoeveel pixels er per seconde veranderen, instelbaar op gevoeligheid en positie. Degelijke camera trouwens, maar inderdaad niet goedkoop.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 23:43

SA007

Moderator Tweaking
Wat wil je nu eigenlijk?

Een ding wat een foto maakt als er een puls heengaat, of een (web)cam die frames captured als er een puls heengaat.

Dat is namelijk nogal een verschil..

Verwijderd

Ik denk dat ik een heel eind in de richting ben met wat jij zoekt. Ben zelf een poosje geleden ook bezig geweest met computer vision. Ik heb twee (freeware, mits niet commercieel gebruikt uiteraard) software programma's gevonden. Dit zijn VisionLab (http://www.mitov.com/html/visionlab.html) en Roborealm.
Dit zijn softwarepaketten waarmee je een hoop mogelijkheden hebt met zelfs een simpele webcam. Zo is er dus ook de mogelijkheid om met je geanaliseerde beeld (en de reactie die daarop moet volgen) de compoorten van de computer te gebruiken om signalen uit de computer te sturen naar, bij voorbeeld relais. De mogelijkheid om plaatjes op te slaan (op een gedeelde netwerkschijf) is ook aanwezig (te combineren met een uitgangsignaal dat bijvoorbeeld een draadloze zend-module triggert).

Ik ga nu ook even kijken wat de mogelijkheden van de software waren omdat het al een tijdje geleden is dat ik hiermee bezig was. maar alvast deze links.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit heeft vrij weinig met electronica te maken. Schopje naar OH.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1