Toon posts:

DAV-IS10 aan de PS3 hangen...hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Recentelijk heb ik een sony 32D3000 lcd gekocht met daarbij de DAV-IS10. Nu is daar de Playstation 3 bijgekomen om het zaakje af te maken. Heb alleen wat problemen met het geheel audiotechnisch aan elkaar te haken.

Mijn huidige setup is als volgt:

DAV-IS10 > HDMI > tv
PS3 > HDMI > tv
tv > optical audio > DAV-IS10

Met deze setup krijg ik het maar niet voor elkaar om surround geluid van de ps3 naar mij DAV-IS10 te sturen.

Iemand?

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Als ik het goed begrijp gaat je PS3 naar je tv via HDMI. Je zou ervoor kunnen kiezen een optical cable tussen je PS3 en DAV-IS10 te hangen. Ik denk dat de door jou geschetste situatie niet kan.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 02:31

Royz

Kleurenblind!!

bvandepol schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:06:
Als ik het goed begrijp gaat je PS3 naar je tv via HDMI. Je zou ervoor kunnen kiezen een optical cable tussen je PS3 en DAV-IS10 te hangen. Ik denk dat de door jou geschetste situatie niet kan.
Je kan toch best een audio out op je tv aan kunnen sluiten op je receiver? Tenzij geluid niet via HDMI wordt gefilterd door je televisie en alleen beeld kan weergeven.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg alleen 'Linear PCM 2 channel' vanaf de PS3, terwijl ik meer zit te wachten op 'DTS 5.1' of 'Dolby Digital' natuurijk.

Ik kan de PS3 wel met optical aan de DAV-IS10 hangen, maar dan heb ik geen optical van de tv meer naar de DAV-IS10 (heeft maar 1 optical ingang, ook maar 1 HDMI trouwens).

Zou ik moeten gaan denken aan een optical switch ofzo? (http://www.shoptronics.com/diauopsesw.html) Vind dat niet zo'n mooie oplossing..

Verwijderd

Het probleem zit hem in het feit dat de meeste tv's enkel lineaire 2.1 PCM kunnen ontvangen. En de tv's voeren natuurlijk niet meer uit dan ze kunnen ontvangen. Je zal dus een optische link moeten maken met je receiver.

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01 23:34
Probeer het eens op de volgende manier:

PS3 -> HDMI -> TV
PS3 -> HDMI -> Receiver

Als het goed is heb je op deze manier zowel geluid als beeld van je PS3 op je receiver, ook in Surround.
Zo niet, dan kan je altijd nog een Optische kabel tussen je PS3 naar je Receiver sturen. De manier zoals je het nu hebt, dus van je TV naar je receiver is precies de verkeerde kant uit.

Verwijderd

Topicstarter
Deze opzet begrijp ik niet helemaal:

PS3 -> HDMI -> TV
PS3 -> HDMI -> Receiver

Naar mijn beste weten heeft de PS3 slechts 1 HDMI poort...

PS3 > optical > receiver zou wel kunnen, maar mijn receiver is tevens dvdspeler-audio/tv-audio, dus vanuit mijn tv wil ik ook een optical naar mijn receiver. En er is uiteraard maar 1 optical poort op die DAV-IS10....

• Upper
Sorry, bedoelde dit:

Receiver -> HDMI -> TV
PS3 -> HDMI -> Receiver.

Op deze manier lus je als het ware de PS3 door, waarbij de receiver het audiosignaal van de HDMI-kabel afsnoept.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ja die snap ik, maar helaas, mijn receiver heeft maar 1 HDMI poort :|

• Upper
En die ene HDMI-poort gebruik je nu om alles aan te sluiten naar de tv neem ik aan (sorry, ben niet bekend met deze receiver)
Ik denk dat er dan verder niets anders op zit dan dat je zult moeten kiezen.
Er zijn namelijk 2 manieren om Surround-geluid uit je PS3 te krijgen, namelijk via HDMI en via Optisch.
Als ik de specs bekijk van de IS10, dan zie ik dat de HDMI alleen uit is, dus blijft er optisch over. Nu heb je je tv aangesloten via optisch. Zelf zou ik dit veranderen naar je PS3, aangezien er maar 1 optische in in zit. De tv zou ik via de analoge ingang aansluiten. Wellicht iets minder van kwaliteit, maar ik denk niet dat je dit verschil zult merken bij het normale tv-kijken. Je kunt nu wel echter genieten van volledig surround bij je PS3.

Het plaatje komt er dan zo uit te zien:

PS3 -> HDMI -> TV
PS3 -> Optisch -> DAV-IS10
DAV-IS10 -> HDMI -> TV
TV -> Analoog -> DAV-IS10

[ Voor 8% gewijzigd door Upper op 29-03-2008 19:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo heb ik het nu idd zitten, PS3 audio geniet zeker de voorkeur boven de tv. Geluid zit prima nu, groot verschil. Dan moet ik mijn dvd's maar via de PS3 spelen voor optimaal geluid.

Thanks!

Verwijderd

http://support.sony-europ....asp?site=odw_nl_NL&ct=tv

Wellicht zou dit je een handje kunne helpen ?

Verwijderd

Topicstarter
Mja, Sony gaat er dan vanuit dat ik meerdere HDMI poorten heb op mijn receiver, en dat heb ik niet. Nee, PS3 > optisch > receiver lijkt me het beste.
Pagina: 1