Intel E6850 bijpassend mobo en ddr3 geheugen

Pagina: 1
Acties:

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik heb een Intel Core2Duo E6850 en ben op zoek naar een nieuw mobo en geheugen.
Ik wil graag met de tijd mee (of daarop vooruitlopen) en ben dus aan het kijken naar mobo's die DDR3 geheugen ondersteunen.
Ik ben iemand die graag goede spullen wil hebben, maar heb niet veel kennis als het gaat om specifieke zaken voor mobo, geheugen, processor.
De technische aspecten zijn me te machtig. :|

Op dit moment heb ik thuis het volgende mobo en geheugen:

Gigabyte GA-G33M-DS2R
Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4

Ik raak helemaal de weg kwijt als het gaat om maximale bussnelheid van het mobo, de snelheid van het DDR3 geheugen wat erbij past, etc.

Moet ik kijken naar de FSB van de E6850 (1333 MHz), en dan een mobo kiezen met 1333 MHz en DDR3 geheugen met 1333 MHz? Is een mobo met een max. FSB van 1600 Mhz slechter/beter?
Wat is het beste DDR3 geheugen wat erbij past, dat soort dingen.

Ik weet dat het de bedoeling is dat je zelf ook onderzoek doet, aangeeft wat je hebt gedaan, etc.
Ik doe ontzettend hard me best om het allemaal te begrijpen, maar de kennis ontbeert me simpelweg als het om dit soort dingen gaat.

Ik heb de PGM FAQ goed bekeken, ik word er een stuk wijzer van, maar het is niet genoeg.

Ik wil straks geen dingen kopen, die een hoop geld kosten en uiteindelijk niet optimaal met elkaar overweg kunnen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wat ben je dan precies wijzer geworden van de PMG FAQ? Dat zeg je hier niet :)

Besides: een FSB1333 in een FSB1600-mobo proppen werkt, andersom niet. En natuurlijk geheugen nemen wat de snelheid van je FSB matcht, liefst iets hoger wil je gaan overklokken want dan heb je in ieder geval het geheugen als limiterende factor uitgeschakeld.