• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Via Ghacks.net werd ik gewezen op het bestaan van Adobe Photoshop express. Een soort Picasa-kloon met edit-mogelijkheden (17 stuks). Je krijgt 2gb aan ruimte. Officieel moet je wonen in de US (en dat doe ik nu ook O-) ) om je registratie rond te krijgen.

Picasa ben ik beu omdat het om de één of andere manier niet altijd goed werkt bij mij (kan vooral foto's niet vinden, blijft grijs). Ik hoop daarom dat photoshop express sneller is.

Adobe: https://www.photoshop.com/express/landing.html
Ghacks: http://www.ghacks.net/200...otoshop-express-launched/

- edit: lees ergens dat in de Terms Of Service zou staan dat de foto's van Adobe zouden worden :? Mmm dat zou wel erg slecht zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Eusebius op 28-03-2008 00:18 ]

==
hoi

• Wijnands
  • Laatst online: 22-01 15:48
Is het niet een idee om gewoon Photoshop elements te gaan halen en ergens wat webruimte te regelen?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Wijnands schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 06:54:
Is het niet een idee om gewoon Photoshop elements te gaan halen en ergens wat webruimte te regelen?
Photoshop elements/lightroom en hosting bij antagonist :P 3GB opslag, iets van 10GB/maand, en met een script/plugin kan je direct uploaden naar een bepaalde directory. Imho ben je dan gewoon klaar :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kuch, flickr. Onbeperkte opslag, onbeperkte bandbreedte voor 2 dollar per maand. Een betere deal ga je echt een goede partij nergens vinden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:15

YellowCube

Wait...what?

FGA --> FGW

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01 17:01

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

In de gebruiksvoorwaarden van online Photoshop Express staat dat Adobe wereldwijde rechten krijgt over de geplaatste foto's. Het bedrijf mag er zelfs geld mee verdienen.
http://webwereld.nl/ref/rss/50488

Da's nou net ff jammer

-edit- de TS had dit ook al opgemerkt zie ik nu :)

[ Voor 9% gewijzigd door BlaTieBla op 28-03-2008 18:28 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Eusebius
  • Niet online
Ja, het is een beetje jammer dit. Ik laat het gelijk links liggen. Idioot trouwens ook hoe Adobe zichzelf uit de markt prijst. Er zijn genoeg alternatieven, en deze 'voorwaarde' is natuurlijk een hele ridicule voorwaarde die geen fotograaf wil.

- edit: in het artikel van webwereld lees ik ook wel weer dat Adobe nu aan de slag gaat met de TOS. Ze hadden het niet zo bedoelt.

[ Voor 21% gewijzigd door Eusebius op 29-03-2008 01:26 ]

==
hoi

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 15:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb er even mee gespeeld en vind het echt drie keer niks, ten is eerste is het langzamer dan een echt fotobeheerprogramma omdat alles moet worden gedownload via een internetverbinding, ten tweede is de interface nogal non-standaard waar je alles opnieuw moet leren. Ik had geen idee wat het verschol was tussen My Gallery en My Photos, en ook de tekst op de knoppen in dialoogvensters is vaag, zo moest ik op "OK" drukken om iets niet op te slaan en terug te gaan. Dingen zoals de rechtermuisknop en het scrollwiel werken allemaal niet, ook browserfuncties zoals de vorige-knop doen het niet.

Desondanks denk ik dat het een groot succes gaat worden onder de mensen voor wie het installeren van een echt programma te ingewikkeld is, of mensen die ergens op een computer moeten werken waar ze eigenlijk andere dingen horen te doen en geen beeldbewerkingsoftware mogen of kunnen installeren.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

CyBeR schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 08:22:
Kuch, flickr. Onbeperkte opslag, onbeperkte bandbreedte voor 2 dollar per maand. Een betere deal ga je echt een goede partij nergens vinden.
qua kosten gaat die het wel altijd verliezen tegen de gratis providers.. veel mensen willen graag voor (g)een dubbeltje op de eerste rang zitten..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 11:00
Ik denk dat je volledig los moet zien van alle andere Photoshop versies, het is namelijk niet te vergelijken. Photoshop express is er voor bijvoorbeeld mensen die op reis hun vakantiefoto's willen uploaden en een klein beetje bewerken terwijl ze geen toegang hebben tot een eigen PC met bewerkingssoftware. Het unieke zit hem in de (gratis) online bewerkingsmogelijkheden, waarbij je een aantal keuzes hebt die vergelijkbaar zijn met de echte Photoshop-opties, zij het in beperkte mate.

De functies en de hele applicatie werkt voor mijn gevoel intuïtief. De integratie met Facebook en Picasa vind ik ook een enorm pluspunt! Misschien in de toekomst, als het wat meer ingeburgerd raakt, komen er meer edit-functies bij, en misschien voor de Nederlandse markt wel een koppeling met Hyves.

Ik vind het in ieder geval een innovatieve online-applicatie. Helemaal omdat het allemaal gratis is! inclusief 2Gb opslagruimte!

PS: Het hele "United States only" is makkelijk te omzeilen aangezien er geen adres wordt gevraagd. Als land voor je profiel is alleen de VS beschikbaar, dus dan kies je die gewoon :)

[ Voor 12% gewijzigd door Geronimous op 10-04-2008 23:03 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ToolkiT schreef op maandag 31 maart 2008 @ 14:52:
[...]

qua kosten gaat die het wel altijd verliezen tegen de gratis providers.. veel mensen willen graag voor (g)een dubbeltje op de eerste rang zitten..
True, echter hebben die gewoon wel limieten aan hoeveel je mag uploaden, opslaan en wellicht zelfs aan hoeveel traffic je foto's mogen verstoken qua downloads. Dat alles compleet ongelimiteerd voor $2 per maand is alleen bij flickr te vinden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1