[feat] AM2+ moederborden in PW (+ chipset filtering)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 23:59

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Ik mis als ik nu op zoek ga naar een nieuw moederbord voor een Phenom een functie om direct door te klikken naar de AM2+ moederborden die in eerste instantie meteen uitgebracht zijn als AM2+ en niet AM2+compatible zijn dmv een BIOS-flash.

Als ik nu hier kijk in de pricewatch onder moederborden dan staat er wel een categorie AM2 moederborden, maar geen AM2+, waar er naar mijn mening al genoeg van zijn.

Hopelijk kan deze functie toegevoegd worden zodat het zoeken naar een AM2+ mobo vergemakkelijkt wordt.

[feat]1.5 ;)
Ook zou het handig zijn dat als je een moederbord met een bepaalde socket geselcteerd hebt dat hij alleen de chipsets laat zien die op die moederborden kunnen zitten. Het lijkt mij niet logisch dat een AMD770/780/790X/790FX chipset op een socket 775 moederbord zal zitten of een 790i Ultra Sli op een AM2+ moederbord terug te vinden zal zijn.

Hopelijk kan ook deze functie ook toegevoegd worden ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
En als er naar deze functies gekeken wordt, is het misschien ook een idee om in het gedeelte 'Card Interface (moederbord)' extra zoekcriteria toe te voegen. Namelijk:
2x PCI-e 16x
3x PCI-e 16x
2x PCI-e 2.0 16x
3x PCI-e 2.0 16x
4x PCI-e 2.0 16x

Dit omdat er met de 790i chipset en met de 770-790FX van AMD de mogelijkheid is gekomen om Sli of crossfire (of beide op skulltrail) te kunnen gebruiken en je zo preciezer kan zoeken naar het moederbord wat jij zoekt. Quad-Crossfire en Quad-Sli (iig Triple-Sli) zitten bijna standaard op de nieuwe moederborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Hier al animo voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed, vooral je suggestie over AM2 en AM2+. Lijkt me wel een meerwaarde voor de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

waarom staat dit hier..
Lieve Devvers -> Pricewatch

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor moederborden met een socket AM2+ kun je toch gewoon zoeken naar moederborden met de betreffende socket in de kolom rechts?

Het idee om slechts een beperkt aantal keuzes te tonen bij het toevoegen van een moederbord in b.v. Socket 775 moederborden is leuk, maar ook erg bewerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wiethoofd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:40:
[...]

Als ik nu hier kijk in de pricewatch onder moederborden dan staat er wel een categorie AM2 moederborden, maar geen AM2+, waar er naar mijn mening al genoeg van zijn.
Laurent schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:53:
Voor moederborden met een socket AM2+ kun je toch gewoon zoeken naar moederborden met de betreffende socket in de kolom rechts?
Ik denk dat deze AM2+ in de tussentijd in ingevoegd. :)
[feat]1.5 ;)
Ook zou het handig zijn dat als je een moederbord met een bepaalde socket geselcteerd hebt dat hij alleen de chipsets laat zien die op die moederborden kunnen zitten. Het lijkt mij niet logisch dat een AMD770/780/790X/790FX chipset op een socket 775 moederbord zal zitten of een 790i Ultra Sli op een AM2+ moederbord terug te vinden zal zijn.

Hopelijk kan ook deze functie ook toegevoegd worden ;)
Dat kan (inmiddels) ook al. Je moet daarbij eerst de socket kiezen en dan op OK klikken, daarna als je dan bij chipsets kijkt worden alleen de chipsets getoond die bij de gekozen socket kunnen worden geleverd.
Wiethoofd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:23:
En als er naar deze functies gekeken wordt, is het misschien ook een idee om in het gedeelte 'Card Interface (moederbord)' extra zoekcriteria toe te voegen. Namelijk:
2x PCI-e 16x
3x PCI-e 16x
2x PCI-e 2.0 16x
3x PCI-e 2.0 16x
4x PCI-e 2.0 16x

Dit omdat er met de 790i chipset en met de 770-790FX van AMD de mogelijkheid is gekomen om Sli of crossfire (of beide op skulltrail) te kunnen gebruiken en je zo preciezer kan zoeken naar het moederbord wat jij zoekt. Quad-Crossfire en Quad-Sli (iig Triple-Sli) zitten bijna standaard op de nieuwe moederborden.
Dit lijkt me persoonlijk niet echt nodig. Je kan al filteren op de Card Interface en dan moet het wel lukken om even het moederbord uit te zoeken dat jij gewenste aantal van een bepaalde Card Interface heeft.
Pagina: 1